
A hazai gépjármű-kereskedők szerint az autóvásárlásnak ez a módja egyszerű adókerülés, amely már nemcsak a felső, hanem a középkategóriás gépkocsik piacát is elérte. Az új jelenség a hatóságoknál is elérte a tűréshatárt: a VPOP felvette a kapcsolatot az adóhivatallal, és közösen vizsgálják, hogy az ilyen ügyeletek mennyiben minősülnek legálisnak, történik-e jogszabálysértés - írta a Világgazdaság.
Győző Gábor, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) elnöke idézi az Európai Bíróság határozatát, amely szerint mindenkinek abban az országban kell forgalomba helyeztetni az autóját, ahol 180 napnál többet tölt el. Erre Orbán Péter, egy rendszámban is érdekelt kassai bejegyzésű magyar vállalkozás, a CPM Consult s. r. o. vezetője azt mondja, a bérelt gépkocsik az EU-ban korlátozások nélkül használhatók, és mivel ügyfeleik többnyire vállalkozások, elsősorban tartós bérletbe adják az autókat.
A gépjárművek külföldi forgalomba helyezését az MGE elnöke sommásan adóelkerülésnek nevezi, hiszen a gépkocsi-tulajdonosok egyetlen célja, hogy kevesebb áfát fizessenek és mentesüljenek a regisztrációs díj alól. Emellett a magyar költségvetés bevétele azáltal is csökken, hogy a szlovák rendszámmal járó autók után nem fizetik a súlyadót felváltó új adófajtát, amelyet a motor teljesítménye alapján kell leróni, így a nagy teljesítményű kocsik gazdáinak különösen vonzó lehet az ilyen cégek ajánlata. Szlovákiában olcsóbb a biztosítás is, mint nálunk. Minél értékesebb az autó, annál nagyobb a megtakarítás.
Gablini Gábor, a Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetsége (Gémosz) elnöke úgy tudja, már nemcsak a prémium szegmens, hanem a középkategória modelljei is megjelentek szlovák rendszámmal. A Gémosz ugyanakkor azt javasolja, Magyarország körülbelül 1,2 millió forintban határozza meg a regisztrációs díj felső határát, s ezáltal kevésbé késztessék a drága kocsikat vásárlókat arra, hogy külföldön helyeztessék forgalomba a járművet. Ma ugyanis egyes modellek után akár hárommillió forint is lehet a regisztrációs díj.
Betiltanák a gyors autókat Európában
Ön hogyan jár be a munkahelyére?
Elvennék az emberektől a terepjárókat
A hátsó méretén múlik: oda az adóelőny?
Merre tovább regadó? (hanganyag)
Regadó: 18 ezres félidő
Világgazdaság, MTI