1p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A következő 7 évre a kiemelt közlekedésfejlesztésre jutó összeg több mint fele a közép-magyarországi régiónak jut - mondta Szabó Imre.
A következő 7 évre a kiemelt közlekedésfejlesztésre jutó összeg több mint fele a közép-magyarországi régiónak jut, s ez örvendetes - mondta a kormány döntéséről tartott sajtótájékoztatóján Szabó Imre, a Közép-magyarországi Regionális Fejlesztési Tanács elnöke.

A kormány döntését az elnök indokoltnak nevezte azért is, mert a főváros körüli úthálózat eddig is az országos átlagot jóval meghaladó megterhelésnek volt kitéve, a nagy forgalom pedig eleve megkivánja a hálózat felújítását, a közlekedés korszerűsítését. Összesen 540 milliárd forintról van szó - tette hozzá.

Ebből a pénzből a többi között 55 kilométer út épülhet, illetve újulhat meg. Továbbfejlesztik az M0-ás körgyűrűt, ami azért is fontos, mert a rendszerváltás óta megnégyszereződött a fővárost használó autók száma, és jelenleg már naponta 1 millió gépkocsi közlekedik az utakon. Az M0-ás körgyűrű mentesítheti a belső kerületekre nehezedő megterhelést, s a városon kívül tarthatja a kamionokat. A most jóváhagyott keretből kerülhet sor a körgyűrű 20 kilométeres szakaszának autópályává bővítésére, a meglévő soroksári, illetve hárosi M0-ás híd kiszélesítésére - utalt rá az elnök.

Ugyancsak a kiemelt fejlesztések közé tartozik a 4-es metró építésén túl az 1-es és a 3-as villamosok vonalának meghosszabbítása, amely önmagában 30 milliárd forintba kerül, ebből 23 milliárd a támogatás várható értéke - ismertette Szabó Imre. Összességében 39 és fél milliárd forintból kiépül a Monor-Pilis elkerülő út és a Pilis és Abony közötti útszakasz 2-szer 2 sávosra bővítése.

Jelentősen felgyorsulhat a vasúti közlekedés a Budapest-Lökösháza közötti vonal 99 milliárd forintból megvalósuló korszerűsítése. Ennek eredményeként a jelenlegi 60-80 kilométeres átlagsebesség helyett óránként 120-160 kilométeres gyorsasággal száguldhatnak majd itt a vonatok - hívta fel rá a figyelmet Szabó Imre.


Nyugat-Dunántúlon 180 kilométer út épülhet

A kormány az Új Magyarország Fejlesztési Terv közlekedésfejlesztési koncepciójának elfogadása során  figyelembe vette a Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács által megjelölt közlekedésfejlesztési célokat és elképzeléseket - hangoztatta  Molnár Csaba, a Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács elnöke. Hozzátette: a következő két év során elinduló beruházások annak a prioritási sorrendnek az alapján valósulhatnak meg, amelyet a tanács javaslatában felállított. Úgy vélte, a régió egyértelműen nyertese lesz "minden idők legnagyobb közlekedésfejlesztési programjának".

Ipkovich György, Szombathely szocialista polgármestere, a tanács társelnöke a sajtótájékoztatón emlékeztetett arra: a legfontosabb közlekedésfejlesztési célokat és prioritásokat konszenzussal fogadta el a tanács, szavai szerint ezért a megszületett döntésnek akár örülni is lehetne, politikai oldaltól függetlenül.

A Nyugat-dunántúli Régióban összesen 19 közlekedési beruházás indulhat el, illetve részben megvalósulhat 2007-2008-ban ismertette Molnár Csaba. Több mint 180 kilométer út épülhet, illetve újulhat meg csaknem 114 milliárd forintért, és 40 milliárd forintért valósulhat meg vasútfejlesztés a régióban - mondta.

Tájékoztatása szerint elkezdődik a 85-ös számú főút Csornát elkerülő szakaszának építése, és ugyanezen út Enesét elkerülő szakaszának építése. Mosonmagyaróvár és Csorna között 11,5 tonnás burkolatmegerősítést kap a 86-os számú főút. Vas megyében elkezdődik a 86-os számú főút burkolatának megerősítése és négysávúsítása, folytatódik a főút Szombathely-Vát közötti szakaszának építése, valamint megépül a Szelestét elkerülő szakasz is. Szintén a kiemelt beruházások között szerepel és valósul meg a 88-as főút Sárvárt elkerülő szakasza is.

Zala megyében a 61-es számú főút burkolatát erősítik meg 11,5 tonna teherbírásúra, megépítik a főút Nagykanizsát elkerülő szakaszát. A 74-es számú főút Nagykanizsa-Palin elkerülő szakaszának megépítése is elkezdődik a következő két évben, illetve a főút teljes Zala megyei szakaszának teherbírását megerősítik. A 86-os számú főút Körmend-Rédics közötti szakasza szintén 11,5 tonnás burkolat megerősítést kap, a 71-es számú főúton megépül a Keszthelyt elkerülő szakasz.

A régió egyik legjelentősebb közútfejlesztési beruházásaként tovább épül az M7-es autópálya Balatonkeresztúr és Nagykanizsa között.

A régió vasútfejlesztési beruházásairól szólva a regionális tanács elnöke elmondta: megkezdődik a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vasútvonal korszerűsítése, és a vasútfejlesztési projekt kapcsán Sopronban megvalósul a Sopron-Kőszegi út kétszintű vasúti kereszteződése egy aluljáró megépítésével. Hasonló módon Szombathelyen is megépül a Csaba utcai felüljáró, valamint a Puskás Tivadar utca rákötése a tehermentesítő útra. A vasútfejlesztési beruházások között szerepel a Bajánsenye-Boba közötti szakasz vasútbiztonsági berendezéseinek korszerűsítése, valamint az egész régió területén a GSM-R rendszer kiépítése.

Ipkovich György hangsúlyozta: azok a közlekedésfejlesztési beruházások indulhatnak el, amelyek olyan előkészítettségben vannak, hogy 6 hónapon belül támogatási szerződést lehet kötni rájuk. A régióban szintén prioritásként szereplő 8-as út korszerűsítése, gyorsforgalmi úttá való fejlesztése szintén megvalósul a 2013-ig tartó közútfejlesztési program során.

.770 kilométer új út két év alatt
Szerdán döntenek új útjainkról
Az utakon minden a régi

MTI
Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG