.jpg)
Ebből a pénzből a többi között 55 kilométer út épülhet, illetve újulhat meg. Továbbfejlesztik az M0-ás körgyűrűt, ami azért is fontos, mert a rendszerváltás óta megnégyszereződött a fővárost használó autók száma, és jelenleg már naponta 1 millió gépkocsi közlekedik az utakon. Az M0-ás körgyűrű mentesítheti a belső kerületekre nehezedő megterhelést, s a városon kívül tarthatja a kamionokat. A most jóváhagyott keretből kerülhet sor a körgyűrű 20 kilométeres szakaszának autópályává bővítésére, a meglévő soroksári, illetve hárosi M0-ás híd kiszélesítésére - utalt rá az elnök.
Ugyancsak a kiemelt fejlesztések közé tartozik a 4-es metró építésén túl az 1-es és a 3-as villamosok vonalának meghosszabbítása, amely önmagában 30 milliárd forintba kerül, ebből 23 milliárd a támogatás várható értéke - ismertette Szabó Imre. Összességében 39 és fél milliárd forintból kiépül a Monor-Pilis elkerülő út és a Pilis és Abony közötti útszakasz 2-szer 2 sávosra bővítése.
Jelentősen felgyorsulhat a vasúti közlekedés a Budapest-Lökösháza közötti vonal 99 milliárd forintból megvalósuló korszerűsítése. Ennek eredményeként a jelenlegi 60-80 kilométeres átlagsebesség helyett óránként 120-160 kilométeres gyorsasággal száguldhatnak majd itt a vonatok - hívta fel rá a figyelmet Szabó Imre.
Nyugat-Dunántúlon 180 kilométer út épülhet
A kormány az Új Magyarország Fejlesztési Terv közlekedésfejlesztési koncepciójának elfogadása során figyelembe vette a Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács által megjelölt közlekedésfejlesztési célokat és elképzeléseket - hangoztatta Molnár Csaba, a Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács elnöke. Hozzátette: a következő két év során elinduló beruházások annak a prioritási sorrendnek az alapján valósulhatnak meg, amelyet a tanács javaslatában felállított. Úgy vélte, a régió egyértelműen nyertese lesz "minden idők legnagyobb közlekedésfejlesztési programjának".
Ipkovich György, Szombathely szocialista polgármestere, a tanács társelnöke a sajtótájékoztatón emlékeztetett arra: a legfontosabb közlekedésfejlesztési célokat és prioritásokat konszenzussal fogadta el a tanács, szavai szerint ezért a megszületett döntésnek akár örülni is lehetne, politikai oldaltól függetlenül.
A Nyugat-dunántúli Régióban összesen 19 közlekedési beruházás indulhat el, illetve részben megvalósulhat 2007-2008-ban ismertette Molnár Csaba. Több mint 180 kilométer út épülhet, illetve újulhat meg csaknem 114 milliárd forintért, és 40 milliárd forintért valósulhat meg vasútfejlesztés a régióban - mondta.
Tájékoztatása szerint elkezdődik a 85-ös számú főút Csornát elkerülő szakaszának építése, és ugyanezen út Enesét elkerülő szakaszának építése. Mosonmagyaróvár és Csorna között 11,5 tonnás burkolatmegerősítést kap a 86-os számú főút. Vas megyében elkezdődik a 86-os számú főút burkolatának megerősítése és négysávúsítása, folytatódik a főút Szombathely-Vát közötti szakaszának építése, valamint megépül a Szelestét elkerülő szakasz is. Szintén a kiemelt beruházások között szerepel és valósul meg a 88-as főút Sárvárt elkerülő szakasza is.
Zala megyében a 61-es számú főút burkolatát erősítik meg 11,5 tonna teherbírásúra, megépítik a főút Nagykanizsát elkerülő szakaszát. A 74-es számú főút Nagykanizsa-Palin elkerülő szakaszának megépítése is elkezdődik a következő két évben, illetve a főút teljes Zala megyei szakaszának teherbírását megerősítik. A 86-os számú főút Körmend-Rédics közötti szakasza szintén 11,5 tonnás burkolat megerősítést kap, a 71-es számú főúton megépül a Keszthelyt elkerülő szakasz.
A régió egyik legjelentősebb közútfejlesztési beruházásaként tovább épül az M7-es autópálya Balatonkeresztúr és Nagykanizsa között.
A régió vasútfejlesztési beruházásairól szólva a regionális tanács elnöke elmondta: megkezdődik a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vasútvonal korszerűsítése, és a vasútfejlesztési projekt kapcsán Sopronban megvalósul a Sopron-Kőszegi út kétszintű vasúti kereszteződése egy aluljáró megépítésével. Hasonló módon Szombathelyen is megépül a Csaba utcai felüljáró, valamint a Puskás Tivadar utca rákötése a tehermentesítő útra. A vasútfejlesztési beruházások között szerepel a Bajánsenye-Boba közötti szakasz vasútbiztonsági berendezéseinek korszerűsítése, valamint az egész régió területén a GSM-R rendszer kiépítése.
Ipkovich György hangsúlyozta: azok a közlekedésfejlesztési beruházások indulhatnak el, amelyek olyan előkészítettségben vannak, hogy 6 hónapon belül támogatási szerződést lehet kötni rájuk. A régióban szintén prioritásként szereplő 8-as út korszerűsítése, gyorsforgalmi úttá való fejlesztése szintén megvalósul a 2013-ig tartó közútfejlesztési program során.
.770 kilométer új út két év alatt
Szerdán döntenek új útjainkról
Az utakon minden a régi
MTI