1p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Az elektronikus nettó reklámpiac mérete 2006-ban 73 milliárd forint volt, ami 7,1 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz viszonyítva - mondta az Ernst and Young szakértője
Az elektronikus nettó reklámpiac mérete 2006-ban 73 milliárd forint volt, ami 7,1 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz viszonyítva - mondta Gorondi Csaba, az Ernst and Young Tranzakciós Tanácsadási Szolgáltatások üzletágának szakértője pénteken.

Hozzátette: ebből a televíziók 65,1 milliárd forinttal részesedtek, ami 7,7 százalékkal haladta meg a 2005. évit, míg a rádiós reklámköltések megközelítették a 8 milliárd forintot, és ez 2,3 százalékkal többet tett ki, mint az előző évben.

Az összesítés második alkalommal tesz közzé nettó, azaz nem listaáras, hanem a kedvezményekkel csökkentett árakat, amiben nincs benne a médiumok emelt díjas sms-ből, telefonból és egyéb saját márkás árucikkekből származó bevétele.

Gorondi Csaba közölte: az idén első ízben az adatokat a televíziók esetében további bontásban is közzéteszik. Így a szpot reklám bevételek 62,047 milliárd forintot, míg a szponzorációs bevételek 3,041 milliárd forintot tettek ki.

A felmérés szintén első ízben elkülönítette az országos, földi sugárzású televíziók reklámbevételét, amely meghaladta az 56,048 milliárd forintot, míg az egyéb televíziók reklámbevételei csaknem elérték a 9,1 milliárd forintot.

A reklámtorta továbbá csak a tényleges pénzmozgást igénylő bevételeket tartalmazza, vagyis a barter-tranzakciókat nem.

A szakértő kiemelte, hogy a rádiós reklámérték összehasonlítást befolyásolta, hogy a Magyar Rádió 2005-ben még nem tartozott az adatszolgáltatók közé.
Az előző évi reklámbevételekről 21 televízió és 4 rádió szolgáltatott adatokat.
Így az ATV, a Cartoon Network, a Cool, a Discovery, a Duna TV, a Film+, a Hír TV, a Magyar Televízió, a Minimax, a National Geographic Channel, a PAX TV, az RTL Klub, a Spektrum, a Sport1, a Sport2, a TV2, a Viasat 3, a VIVA, valamint az újként adatokat adó A+, a Hálózat TV, és a SportKlub. A rádiók közül a Danubius, a Juventus, a Sláger, és újként a Magyar Rádió is szolgáltatott információt.

A Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete 2006-ig Televíziók és Rádiók Országos Reklámtanácsa (TORTA) néven működött. Ez az egyetlen olyan - az összes jelentős elektronikus médiumot tömörítő - szakmai szervezet, amely ténylegesen, aktívan működik.
Málnay B. levente, a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) elnöke, az MTV Networks Magyarország vezérigazgatója közölte: a napvilágot látott számok a teljes TV-piac eredményét tükrözik, mivel az AGB mérése szerint az adatszolgáltató televíziók összesített átlagos részesedése a 4 év feletti televíziót néző korosztályban 91,2 százalék, a reklámot nem tartalmazó videóval és a HBO-val kiegészítve. Ez utóbbiak azért szerepelnek az adatok között, mert nincs külön, a tortából "hiányzó" reklámbevételük.

A televíziók korábban tényleges bevételi adatot hivatalosan nem közöltek, így csupán becslések láttak napvilágot. A felmérést végző cég a rádióktól és a televízióktól kapott adatokat összesíti, a számokat egyenként nem adja ki, valamint azokat az összesítést követően megsemmisíti.

Hócza Kálmán, a Magyar Rádió Zrt. kereskedelmi igazgatóhelyettese elmondta: a közszolgálati rádió 2006. évi reklámbevétele 910 millió forintot tett ki, ami a rádiós reklámpiac mintegy 12 százalékát teszi ki.

Rástartolt a reklámpiacra az econet.hu
A nyomtatott sajtóban nem a példányszám növelésé a jövő
Már a csokireklámokat is betiltják?
MTI
Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG