Hozzátette: ebből a televíziók 65,1 milliárd forinttal részesedtek, ami 7,7 százalékkal haladta meg a 2005. évit, míg a rádiós reklámköltések megközelítették a 8 milliárd forintot, és ez 2,3 százalékkal többet tett ki, mint az előző évben.
Az összesítés második alkalommal tesz közzé nettó, azaz nem listaáras, hanem a kedvezményekkel csökkentett árakat, amiben nincs benne a médiumok emelt díjas sms-ből, telefonból és egyéb saját márkás árucikkekből származó bevétele.
Gorondi Csaba közölte: az idén első ízben az adatokat a televíziók esetében további bontásban is közzéteszik. Így a szpot reklám bevételek 62,047 milliárd forintot, míg a szponzorációs bevételek 3,041 milliárd forintot tettek ki.
A felmérés szintén első ízben elkülönítette az országos, földi sugárzású televíziók reklámbevételét, amely meghaladta az 56,048 milliárd forintot, míg az egyéb televíziók reklámbevételei csaknem elérték a 9,1 milliárd forintot.
A reklámtorta továbbá csak a tényleges pénzmozgást igénylő bevételeket tartalmazza, vagyis a barter-tranzakciókat nem.
A szakértő kiemelte, hogy a rádiós reklámérték összehasonlítást befolyásolta, hogy a Magyar Rádió 2005-ben még nem tartozott az adatszolgáltatók közé. |
A Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete 2006-ig Televíziók és Rádiók Országos Reklámtanácsa (TORTA) néven működött. Ez az egyetlen olyan - az összes jelentős elektronikus médiumot tömörítő - szakmai szervezet, amely ténylegesen, aktívan működik. |
A televíziók korábban tényleges bevételi adatot hivatalosan nem közöltek, így csupán becslések láttak napvilágot. A felmérést végző cég a rádióktól és a televízióktól kapott adatokat összesíti, a számokat egyenként nem adja ki, valamint azokat az összesítést követően megsemmisíti.
Hócza Kálmán, a Magyar Rádió Zrt. kereskedelmi igazgatóhelyettese elmondta: a közszolgálati rádió 2006. évi reklámbevétele 910 millió forintot tett ki, ami a rádiós reklámpiac mintegy 12 százalékát teszi ki.
Rástartolt a reklámpiacra az econet.hu
A nyomtatott sajtóban nem a példányszám növelésé a jövő
Már a csokireklámokat is betiltják?
MTI