.jpg)
A megállapodás kitér a gumiabroncs-gyártás során alkalmazott adalékanyagokra, illetve az anyagforgalom vasúton történő bonyolításának arányára is. Ez utóbbival kapcsolatban a munkacsoport aggályát fejezi ki, ugyanis nem tudnak a gyárig kiépült vasúti iparvágányról. Feltételezésük szerint a Hankook nem csak az érintett szakaszon alkalmazza a közúti szállítást.
A Levegő Munkacsoport nehezményezi, hogy a gyár nem volt hajlandó a civil szervezet többszöri megkeresésére sem válaszolni. Márpedig a cég ígéretet tett arra, hogy negyedévente nyilvános találkozón egyeztetnek civil szervezetekkel, önkormányzatokkal - olvasható a közleményben.
A dunaújvárosi gyárban június végén indult a termelés. Az üzem 535 millió euró beruházással épült fel 110 ezer négyzetméter alapterületen. A koreai cég első európai gyárában mintegy ezeregyszázan dolgoznak. Az idén 2 millió, jövőre 5 millió, 2010-ben, a teljes kapacitás elérésekor pedig várhatóan évi 10 millió személy- és teherautóra való gumiabroncsot készítenek.
Népszavazást kezdenek a Hankook dolgozóinak lakóparkja ellen
Beindult a dunaújvárosi Hankook-gépezet
MTI