.jpg)
Az új tulajdonos tervei szerint a repülőteret önálló "Airport City"-vé fejlesztik, hotelekkel, parkolókkal, konferencia-, illetve üzleti és kereskedelmi létesítményekkel. A BA 2011-ig több mint 261 millió eurót költ fejlesztésre: egyebek között összeépítik a 2A és a 2B terminált, és új cargo-terminált, valamint parkolóházat építenek. A hosszabb távú tervek között szerepel egy C-terminál megépítése is.
Reinhard Kalenda, a BA vezérigazgatója elmondta, hogy a kapacitásnövelés érdekében a 2A és a 2B terminálon új mólókat építenek, 16 utashíddal.
A vezérigazgató a beruházások pontos ütemezését korainak tartotta ismertetni, azt azonban elmondta: hogy a cargo-beruházás még az idén megkezdődhet és várhatóan 2009-re elkészül az első fázis. |
A kapacitások növelésével 2015-re 20 millióra, 2025-re pedig 30 millióra nőhet a repülőtér kapacitása - mondta a vezérigazgató, hozzátéve, hogy az utasszám növekedésének elmúlt évekbeli magas üteme természetesen csökkenni fog. Az utóbbi 15 évben éves szinten átlag 11 százalékkal nőtt a forgalom Ferihegyen, és bár a BA éves előrejelzést nem készített, várakozásuk szerint évi 5-6 százalékkal nőhet az utasok száma a jövőben.
Részleteket sem a hatékonyságról, sem a BA eredményterveiről, sem a létszámról nem ismertetett a vezérigazgató, amit azzal is indokolt, hogy még nem zárult le a cég "átvilágítása". Megerősítette: nem hajtanak végre jelentős létszámleépítést a cégnél és beruházásaikkal új munkahelyeket teremtenek. Hozzátette azonban, hogy a repülőtéri alaptevékenységre koncentrálnak, ami átszervezésekkel járhat. Beszámolt arról is, hogy folytatják az egyeztetéseket a minibusz üzletág kiszervezéséről.
Átadták a Budapest Airport irányítását
Ferihegyre megy a Ryanair
Ealdják a Budapest Airport többségi részét
MTI