.jpg)
Az Egyesült Államokban az újonnan eladott személyautók és kisteherautók (truck) 70 százalékában 6 vagy 8 hengeres motorok dolgoznak. Európában ezzel szemben 89 százalékban 4 hengeres vagy még kisebb autókat forgalmaznak. Az európai dízelimádatot az magyarázza, hogy a benzinre általában nagyobb adó rakódik, mint a gázolajra és a dízel hajtású kocsik vásárlását adókedvezményekkel támogatják. Amerikában - ahol nagyon szigorú környezetvédelmi szabályok vannak érvényben és a gázolaj időnként drágább a benzinnél - a személyautók alig 1 százaléka működik gázolajjal.
A The Wall Street Journal megjegyzi: nehéz elképzelni, hogyan fog átállni az Egyesült Államok az Európában sokkal drágább takarékos modellekre, amelyek ráadásul jóval gyengébbek annál, mint amit az amerikaiak elvárnak.
A Global Insight elemző cég szerint az amerikai piacon 2020-ra legfeljebb 27 százalékra növekedhet a dízel és 25 százalékra a hibrid hajtású kocsik aránya, utóbbiak jelenleg a gépjárműpark 3 százalékát teszik ki. |
A vásárlókon kívül, akiknek nem akaródzik kisebb kocsikba ülni, a gyártók is panaszkodnak: jelentős pótlólagos beruházásokra volna szükség ahhoz, hogy átállítsák az üzemeket a hatékonyabb autók előállítására, és valószínűleg gyárakat kellene bezárni, ahol jelenleg a benzinfaló terepjárók gördülnek le a gyártószalagokról.
Nem lehet elég drága a benzin?
Az izzót lecseréljük, de az autót nem adjuk
Betiltanák a gyors autókat Európában
Elvennék az emberektől a terepjárókat
Autónként ezer dollárokat buknak az amerikaiak
MTI