1p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Mai cikkünkben bemutatjuk azokat a szempontokat, melyek segítségével biztonsággal kiválaszthatók az ügyfél-kommunikáció automatizálására és hatékonyságának javítására alkalmas eszközök
Ma már a legtöbb vállalat életében jelentős szerepet tölt be az e-mail alapú ügyfél-kommunikáció. Azonban még a szakemberek közül is csak kevesen ismerik és használják - megfelelő alkalmazás hiányában - az ágazatban rejlő további lehetőségeket. Mai cikkünkben bemutatjuk azokat a szempontokat, melyek segítségével biztonsággal kiválaszthatók az ügyfél kommunikáció automatizálására és hatékonyságának javítására alkalmas eszközök.

Az e-mail megjelenése és elterjedése örökre megváltoztatta a kapcsolattartás módját. Ez az eszköz hihetetlen sebességgel veszi át a hagyományos eszközök helyét a vásárlókkal, partnerekkel, szállítókkal és alkalmazottakkal történő kommunikációban.

Az egyes cégek folyamatosan azon töprengenek, hogy miként tudnák kihasználni a médiumban rejlő hihetetlen lehetőségeket. Arra már mindannyian rádöbbentek, hogy az e-mail, üzleti folyamatokba történő beépítésével, jóval több előnyre tehetnek szert, mint egy egyszerű költségcsökkentés. Ha egy vállalat okosan használja fel az e-mail-ben rejlő potenciálokat, akkor forradalmasíthatja ügyfél kommunikációját, erősítheti a márkahűséget és növelheti bevételeit. Az e-mail, ezenkívül elősegítheti az üzleti folyamatok modernizálását is - a nagyobb hatékonyság és profit érdekében.

A konklúzió egyértelmű: napjaink okos vállalkozói szakértővé kell, hogy váljanak az üzleti kapcsolatkezelés területén. Akik ismerik az e-mail alapú kommunikáció kialakításához szükséges alkalmazásokat, eszközöket, jelentős versenyelőnyre tehetnek szert a többiekkel szemben.

Miről ismerhető fel a megfelelő üzleti célú e-mail szoftver? Az alábbiakban bemutatunk öt olyan tényezőt, melyek segítséget nyújtanak a döntésben.

1. Integráció

Alapvető szabály, hogy az e-mail infrastruktúrát kell az üzlethez igazítani, nem pedig fordítva. A helyes alkalmazás szorosan kapcsolódik a háttér adatbázisokhoz és üzleti folyamatokhoz, elősegíti a releváns, személyre szabott kommunikációt és az azonnali válaszadás lehetőségét – amit a vásárlók napjainkban már el is várnak. Azok az idők már rég elmúltak, amikor az e-mail infrastruktúra fejlesztését „kívülállóként” lehetett kezelni, mely nincs közvetlen kapcsolatban sem az alapvető fogyasztói adatokkal, sem a vállalkozás egyéb területeivel.
Sok cég még ma is úgy bonyolítja üzleti kommunikációját, hogy kimásolja ügyfelei e-mail címét az egyszerű levelező programba és onnan küldi el üzeneteit. Holott ha megfelelő e-mail alkalmazással rendelkezne, akkor egy üzenetküldés rendkívül rövid idő alatt lebonyolódna, hisz csak begépelné az üzenetet és egy mozdulattal elküldhetné az összes meglévő e-mail címre. Ezzel rendkívül sok időt és energiát spórolna meg, pláne, ha jelentős számú az ügyfélköre.

2. Teljesítmény

Noha egy megfelelő alkalmazás sokkal erőteljesebb, mint az ingyenes megoldások, a teljesítmény mégsem ítélhető meg egyszerűen csak a „puszta erő” alapján. Napjaink környezete okos és célzott levélküldést vár el. Olyan e-maileket, melyek alkalmazkodnak az adott üzlet különböző vásárlói szegmenseihez, márkáihoz vagy üzleti egységeihez. Fontos, hogy a szegmentáláson kívül a platform alkalmas legyen a különböző marketing ötletek internetes alapú megvalósítására is, kihasználva az e-mail-ben rejlő potenciálokat, mint az automatizálhatóság és az időzíthetőség.
A fenti példánál maradva, a levélküldő cég akár különböző témájú leveleket is készíthet a különböző érdeklődésű ügyfelek számára, mely érdeklődési kör természetesen már előre rögzítésre kell, hogy kerüljön az ügyfél adatbázisban. Ebben az esetben sem tart sokkal tovább a kommunikáció lebonyolítása és mégis minden vásárló a számára legrelevánsabb üzenetet kapja „kézhez” egy sablon levél helyett.

3. Láthatóság

A legtöbb vállalkozás (még azok is melyek külsős megoldásokkal dolgoznak) vakon tapogatózik, amikor az e-mail kiküldés eredményeit próbálja elemezni. Fogalmuk sincs róla, hogy a levelek kézbesítésre kerültek avagy sem és ennek eredményeként nem tudják megtisztítani vagy további célokra felhasználni listájukat. Gyakran még a vállalatok legfontosabb részlegei – mint például az ügyfélszolgálat – sem tudnak arról, ha kiküldésre került egy levél. Egy megfelelő e-mail szoftver biztosítja a mért eredmények láthatóságát, a problémák felismerését és kijavítását és sokkal hatékonyabb kapcsolatot biztosít az e-mail címzettjeivel is.
A fenti szempontnak leginkább az internet alapú e-mail alkalmazások felelnek meg. Az ilyen szoftverek a belépési adatok megadása után bárhol használhatók, ahol internetes kapcsolat létezik. Minden olyan munkatárs megtekintheti - akár egyidejűleg is, az egyéni azonosítója használatával - a vállalat kommunikációját, akinek erre jogosultságot adtunk.

4. Hírnév

Az e-mail küldő hírneve (kiléte) mindig nagy hatással van az e-mail eredményességére. A jó hírnév fenntartása a következő „praktikákra” vezethető vissza, melyek megléte gyakran alkalmazásfüggő:

- személyre szabott tartalom a releváns üzenetekért (címzett nevén szólítása)

- küldés saját e-mail címről (a feladónál a cég neve szerepel, nem pedig, az e-mail szolgáltatást nyújtó cég neve)

- ismételt feliratkozás kiszűrése (egy e-mail cím csak egyszer szerepeljen a listán

- leiratkozások automatikus kezelése (ne küldjünk levelet annak, aki már lemondta)

- visszapattanó levelek kezelése a lista tisztaságáért (hibás, nem létező e-mail címek kiszűrése)

A megfelelő szoftver magában foglalja a fenti mechanizmusokat melyek segítségével megalapozható és fenntartható a jó hírnév – mely tényező elengedhetetlen fontosságú a cég sikereihez.

5. Rugalmasság

A megfelelő eszköz használatával azonnal alkalmazkodhatunk a váratlan eseményekhez is. Napjainkban az üzleti igények és a piaci elvárások rendkívül gyorsan változhatnak ezért az e-mail infrastruktúrának rugalmasnak kell lennie, hogy üzleti folyamataink minden körülmények között akadálytalanul működjenek. Ha ezt képesek vagyunk biztosítani, akkor erősíthetjük fogyasztóink elkötelezettségét és új bevétel-forrásokra tehetünk szert. Ha a „vészhelyzetekre” megfelelően reagálunk, akár elhódíthatjuk konkurenciánk piacának egy részét is.
Tegyük fel úgy döntünk, hogy egy oktató e-mail sorozatot indítunk hírlevél olvasónk részére, mely leveleket automatikusan, előre beállított időpontokban kapják meg az arra jogosultak. Időközben azonban új olvasók is regisztrálnak a hírlevelünkre. Ebben az esetben egy megfelelő tulajdonságokkal bíró szoftver úgy kezeli a helyzetet, hogy az új olvasók számára az első résztől kezdi meg az e-mail sorozat kiküldését, nem pedig onnan, ahol éppen a „többiek” tartanak. Jóllehet egy, a céloknak nem megfelelő alkalmazás vagy kihagyja az új olvasókat ebből a marketing akcióból vagy akkor és azt a részt juttatja el hozzájuk, amikor és amelyet a régi olvasók a soron következő időpontban kapnának.

Azok a cégek, akik még ma befektetnek a megfelelő e-mail alkalmazásba, már holnaptól sokkal jobb üzleti eredményekre számíthatnak, amit a jövő majd még inkább igazol számukra. Az első, valóban „e-mail képes” vállalatok már készen állnak a nagy nyereségre. Akik azonban csak utolsóként élnek a lehetőséggel, lehet, hogy mindent elveszítenek.

Forrás: www.internet-marketing.hu

Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG