A verseny több mint 30 cég részvételével zajlott, ahol is az egyes szolgáltatók ágazatokra bontva szerepeltek, így mérték össze az ügyfélszolgálatok (call centerek és kontakt centerek) ügyfélközpontú szolgáltatásait. Felkészült próbavásárlók tartottak tükröt a szolgáltató piac szereplőinek, azonos szempontrendszer alapján, próbahívásokkal rögzítettek közel 250 ezer kérdésre kapott választ és véleményt. A próbahívók általánosságban vagy konkrét kérdéssel fordultak az ügyfélszolgálatokhoz meghallgatva a telefonos ügyintéző ajánlatát is.
„Minden szolgáltató egyben ügyfél is egy másik cégnél, ezért mindannyiunk érdeke, hogy az ügyfélszolgálatok gyors, hathatós, ügyfélbarát módon, pozitív kicsengéssel adjanak tájékoztatást és oldják meg a felmerülő problémákat. A betelefonáló ügyfél azzal azonosítja a céget, akivel az adott pillanatban beszél. A verseny pedig azt mutatja meg a résztvevőknek, hogy hol tartanak a versenytársaikhoz képest” – mondta el Pauks Felícia, a GfK Hungária Piackutató Intézet Mystery Shopping vezetője a Gfk közleményében.
A Top 10 Call Center-díj 2010. évi nyertesei ágazatonként és kategóriánként
A távközlés ágazatban „Best of” kategóriában, azaz ágazatán belül minden kategóriában első helyezést ért el a Vodafone.
Az ágazatok legjobbjai a „Kiváló Call Center” címmel büszkélkedhetnek. Az elnyert minősítéseket azonban meg kell védeniük a vállalatoknak a következő évi versenyben. Nem lehet tehát lazítania annak sem, aki jelenleg az élen jár a fogyasztók kiszolgálásában.
„Nagy érdeklődés övezte a versenyt. Ez is azt bizonyítja, hogy kiemelt területnek számít az ügyfélszolgálat, és a cégek igénylik szolgáltatásaik pillanatnyi állapotának felmérését. Ilyen jellegű ágazati bontású megmérettetés eddig nem volt Magyarországon. A jövőben is, évről-évre meg kívánjuk rendezni a versenyt, melynek nem titkolt célja az is, hogy a díjnak olyan presztízsértéke legyen, melynek megszerzése a versenyben részt vevő cégeket további előnyökhöz juttatja” – tette hozzá Pauks Felícia.
Privátbankár