.jpg)
A ráta azonban pályánként és jármű-kategóriánként is eltérő. Két sztrádán (az M5-ösön 2,06, az M6-oson pedig 2,81 százalék), valamint a személygépkocsiknál (D1 kategória) átlag feletti volt a matrica nélkül közlekedők aránya, míg a 12 tonna feletti járműveknél (D4) volt a legalacsonyabb, jóval átlag alatti.
Január–júniusban a mobil csoportok közel félmillió járművet ellenőriztek. Ezek során öszszesen hétezernél több matrica nélküli úthasználót találtak. Általánosságban a bliccelők 30 százaléka volt külföldi. Ezek döntő többsége a D1-es kategóriába tartozott. A matrica nélkül közlekedő külföldi járművek száma is eltérő volt pályánként, a külföldiek által használt tranzitutakon (M1-es, M5-ös) jellemzően nagyobb számban fordultak elő - írja a Világgazdaság.
Viszont a külföldiek pótdíj-befizetési hajlandósága is átlag feletti volt, és a matrica nélkül utazók 65 százalékát tette ki. Mégis ez az összes bliccelőnek a felét sem tette ki.
Az utakon minden a régi
Inkább magukban gyűrődnek a magyar autósok
Nyíregyházára autópályán egy hónap múlva
Világgazdaság