
Koszorús László országgyűlési képviselő (Fidesz) vasárnap sajtótájékoztatón azt javasolta Horváth Ágnesnek, hogy a tárca tegyen kötelezővé túlsúlyra figyelmeztető címkéket az egészségtelen, hizlaló termékek, például a csipszek, a csokoládék és a cukros üdítők csomagolásán.
A piacvezető Chio-Wolf azzal érvel a képviselői javaslat ellen, hogy angolszász országokban érthetőek lehetnek a fogyasztási adatok alapján ilyen kezdeményezések, de Magyarországon nem.
Magyarországon az egy főre jutó burgonyacsipsz-fogyasztás évente 470 gramm, ami napra vetítve alig 1,3 grammnak felel meg. Az emberek 35 százaléka vallja magát csipszfogyasztónak. |
A Chio-Wolf álláspontja szerint a címkézés bevezetése Magyarországon alaptalanul elbizonytalanítaná a fogyasztókat, és végső soron a fogyasztás drasztikus visszaeséséhez vezethetne. Mindez pedig veszélyeztetné az egyetlen megmaradt magyarországi csipsz-üzem fennmaradását Zircen - olvasható a közleményben. A vállalat 510 embert, a beszállító cégek pedig további mintegy 900 főt foglalkoztatnak.
A német tőkével működő Chio-Wolf Magyarország Kft. nettó árbevétele 2006-ban meghaladta a 12 milliárd forintot szemben az előző évi 11,5 milliárd forinttal. A társaság 2007-ben további 10 százalékos árbevétel bővülést tervez, melyet vezető márkáiknál végrehajtott termékfejlesztésre és új termékek bevezetésére alapoz. |
A társaság utal arra, hogy a teljes snack-, csokoládé- és szénsavas üdítő fogyasztás megszüntetésével is mindössze 1,5 százalékot lehetne lefaragni a magyar lakosság energiabeviteléből.
MTI
Nem minden bio, ami annak látszik