.jpg)
A Klubpetrol története 2000-ben indult, amikor az Autóklub a mértéktelen üzemanyagár-emelkedés megfékezésére - érdekképviseleti tevékenysége keretében - két síkon lépett akcióba. Egyrészt jogi úton, versenyfelügyeleti eljárás keretében támadta az árképzés akkori rendszerét, másrészt piaci eszközökkel kísérelte meg a tarthatatlan üzemanyagár-emelkedési tendencia megállítását. Ennek keretében megszervezte a Klubpetrol-hálózatot, amelynek üzemanyagtöltő-helyein a pártoló tagok a Mol által meghirdetett kiskereskedői áraknál mintegy 10 forinttal olcsóbban vásárolhattak üzemanyagot (a pártolói tagdíjat 2004-ben eltörölték).
A diszkont benzinkutakat a 300 millió forintos törzstőkével bejegyzett Klubpetrol Kft. hozta létre és üzemeltette. A Klubpetrol Kft.-ben az Auótklub 25 százalék plusz 1 szavazat tulajdonrésszel bírt eredetileg, a cég másik tulajdonosa a Hungaronafta Kft. lett, az üzletpolitikát azonban a MAK határozhatta meg.
A MAK szerint az alapvető célt elérték, ami felértékeli egyéb érdekképviseleti tevékenységüket is. |
A szervezet közleménye szerint a kezdeményezés igen sikeres volt, az üzemanyag ára nominálisan is alig emelkedett az elmúlt 7 év során, a Mol árképzési rendszerét megváltoztatta. Ugyanakkor az autósok a Klubpetrol hálózatban évi mintegy 1 milliárd forintot spóroltak meg, és a diszkont kutak rendszere ma már a Klubpetrol példája alapján országosan elterjedt.
Holnaptól olcsóbb a benzin a Molnál
OMV-vezérigazgató: még futja időből és türelemből
Nőtt a nyereség a Mol Romaniánál
Csak egy év múlva lesznek kutak az M7-esen
MTI