.jpg)
Az Etarget 2007 áprilisában és májusában havonta több mint 1 milliárd hirdetést jelenített meg partnerportáljain, míg egy évvel korábban a reklámlinkek száma áprilisban mintegy 57 millió, májusban 121 millió volt.
A kulcsszavas reklámrendszert működtető társaság összesített teljes éves árbevétele 2006-ban elérte a 2,2 millió eurót, s a magyarországi piacon jelenleg az online költések 4-5 százalékát tudhatja magáénak. Az idén év végére összesen 6 millió euró bevételre számít a szolgáltató.
A magyarországi internet-használat az átlagosnál lényegesen magasabb a 15-24 évesek körében: e korcsoport csaknem kétharmada internetezik. A fővárosban 48, az 50 ezernél több lakossal rendelkező városokban 45 százalék az internet használók aránya. |
A piacon várható növekedést a különböző országok hirdetési piacának változása is mutatja - mondta Kálmán Tamás. Hozzátette, az USA-ban a keresőmarketing piac már átlépte a teljes online költés 50 százalékát, Nyugat-Európában ez az arány 46 százalék körüli, Magyarországon pedig 2007 végére 10 százaléknyi részt jósol a szakember a speciális online hirdetésnek.
A társaság szerint az online reklámokra fordított kiadások várhatóan már 2008-ban meghaladják majd a rádiós reklámköltéseket. Korábban ezt a rohamos növekedést 2009-re várták. A leggyorsabban Közép-Kelet-Európában és a Közel-Keleten bővül az internetes hirdetések piaca.
Az internetes reklámkiadások összességében az idén a világon 28 százalékkal növekszenek, míg az egyéb médiumokban mindössze 3,7 százalékkal - állítják a londoni ZenithOptimedia médiakutató cég szakértői. Szerintük 2006-2009 között összességében hatszor nagyobb ütemben bővül majd a reklámkiadás az interneten, mint a hagyományos médiumokban. Ennélfogva 2009-ben az online-költés az összes arányában átlagosan 8,7 százalékot fog kitenni a jelenlegi 5,8 százalék helyett.
Monnyonle! Tetőzött a magyar demokrácia
A fiatalok inkább interneten vásárolnának
Ön hány vevőt szeretne?
Megdöntötték az internetes sebességrekordot
MTI