.jpg)
Dunai úszódarukkal most helyezik be a hídszerkezeti elemeket is, amelyek darabonként 14 méter hosszúak és 120-160 tonna súlyúak. Öt ilyen elem már a helyén van, összesen 48 alkotja majd a hidat.
A terv szerint jövő év márciusában, elsőként a pesti oldalt a Szentendrei-szigettel kötik össze ilyen elemek, amelyből már megformálódik a híd ezen része. Ugyancsak nagy erőkkel folynak a munkálatok a Szentendrei oldalon a Kis-Duna-ág és a sziget közötti szakaszon, a sziget fölött átívelő híd részen is - hívta fel rá a figyelmet az elnök.
Az ország leghosszabb hídja egyébként, összesen 3,2 kilométer lesz, ebből 2 kilométeres szakasz ível majd át a Dunán és 29 pillér tartja majd. A híd szélessége 47 méter lesz, amelyen kétszer két sávban mehetnek majd az autók, valamint gyalogos és kerékpáros forgalomra is alkalmas lesz - utalt rá.
Az M0-ás híd építését az érdeklődők is figyelemmel kísérhetik az Újpest közelében lévő, a munkálatok helyszínén berendezett Látogató Központban. Itt maketteken követhetők az egyes fázisok és a közelből magukat a munkálatokat is meg lehet szemlélni. Eddig megközelítően nyolcezer vendég fordult meg itt - utalt rá Rapkay Kálmán.
Szerdától végre átmehetünk a völgyhídon!
A Halál Hídjai - döbbenetes képek
Inkább magukban gyűrődnek a magyar autósok
Nem mindennapi látvány: hosszú, széles, izgalmas
MTI