„Felméréseink szerint az autósok jellemzően az éves biztosítási díjuk 10 százalékának megfelelő összegért hajlandóak váltani” – mondja Tóth István, az Union Biztosító igazgatósági tagja. „Ugyanakkor az is tény, hogy amellett, hogy igény van az egyre alacsonyabb díjszabásra, az ügyfelek az elmúlt évek negatív tapasztalatai alapján ma már a biztosító hátterét és piaci megítélését is figyelembe veszik a döntés során. A piac már elérte határait, így korlátozottak azok a lehetőségek, ameddig az árversenyben el lehet menni, nem veszélyeztetve a biztos működést” – teszi hozzá a szakember.
Egyértelmű, hogy a jelenlegi árközpontú megközelítés hosszú távon nem tartható, éppen ezért a hangsúly a szolgáltatások és az ügyfélkiszolgálás irányába tolódik el. Ezzel az ügyfelek is tisztában vannak, és a döntésük során az ár mellett az ügyintézés módja és a kiszolgálás színvonala is szerepet játszik. Az online ügyintézés lehetősége ma már szinte alapelvárás.
„Az elmúlt évek általános tendenciája szerint az online ügyintézés egyre nagyobb szerepet kap. Felmérésünk szerint az ügyfelek közel 60 százaléka inkább az online kötési és ügyintézési módot preferálja, szemben a személyes vagy egyéb csatornákkal, ha ezáltal kedvezőbb díjszabást is érvényesíthet.” – folytatja Tóth István. Az egyes online értékesítési csatornák között ugyanakkor jelentős különbségek vannak, és nem minden online csatorna épül valódi direkt értékesítési modellre.
A felméréséből az is kiderült, hogy az ügyfelek kifejezetten igénylik, hogy minden lehetséges ügyet az interneten keresztül intézhessenek – tehát az adott biztosítás kiválasztásától, a kötésen és a fizetésen át valamennyi kapcsolódó ügyintézési funkció, amely online intézhető, egy felületen legyen elérhető.
Privátbankár