Fúrópajzs: Kósa nekiment Demszkynek
Debrecen fideszes polgármestere elmondta: a kormány döntése értelmében a támogatások egyharmadát fordíthatják a nagyvárosi tömegközlekedés fejlesztésére, egyharmadát közúti fejlesztésre, s mintegy egyharmadát vasútfejlesztésre. Ugyanakkor égbekiáltó aránytalanság és igazságtalanság, hogy az országra jutó teljes összeg több mint egyharmadát a főváros kapta, s a teljes támogatási keret 30 százalékát egyetlen projekt, a 4-es metró megvalósítása - mondta.
"A kormány képtelen kilépni a maga által eszkábált csapdából" - fűzte hozzá Kósa Lajos, aki szerint a 4-es metró beruházása nem más, mint Demszky Gábor politikai és presztízsberuházása. Kósa Lajos feltette a kérdést, hogy a nagyvárosok közül miért csak négy kapott támogatást, s miért nem szerepel a kormány fejlesztési térképén például Nyíregyháza, Pécs, Győr, vagy Békéscsaba. Debrecen vezetője ugyanakkor elismerte, hogy a debreceni 2-es villamosfejlesztési projekttel jól szerepeltek, de a kormány döntését egészében "alig vállalható, rossz döntésnek" nevezte.
A debreceni villamosfejlesztési programról szólva elmondta: 2009 végéig épül meg a várost észak-déli irányban átszelő új sínpálya, s addig az időpontig 18 új villamoskocsit vásárol Debrecen.
Bíróságon támadják a BKV-t
Pszichológus és tanácsadó segíti a kirúgott BKV-dolgozókat
Lesz munkájuk az aszfaltozóknak - itt a lista
770 kilométer új út két év alatt