1p
A kereskedelmi láncok saját márkás termékeinek együttes forgalma az idei első félévben meghaladta a 165 milliárd forintot
A kereskedelmi láncok saját márkás termékeinek együttes forgalma az idei első félévben meghaladta a 165 milliárd forintot, ami tíz százalékos növekedés a tavalyi első hat hónapban mért 150 milliárd forinthoz képest - közölte az ACNielsen Piackutató Kft. az MTI-vel szerdán.

A Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint a kereskedelmi márkás élelmiszerek bolti forgalma az első félévben 14 százalékkal, a háztartási vegyi áruk és kozmetikumoké pedig 18 százalékkal emelkedett a tavaly január-júniusi időszakhoz képest.

Az élelmiszer szegmensben értéküket tekintve a kereskedelmi márkák 49 százalékos részaránnyal kiemelkedtek az állateledelek bolti eladásából, míg a mélyhűtött árucikkek és a reggeli cereáliák is jelentős mértékben, 32-32 százalékkal részesedtek a forgalomból.

Saját márkás termékeket a vásárlók legkisebb arányban a forró italoknál (10 százalékban) és az égetett szeszesitaloknál (12 százalékban) vásároltak. Az alacsony mutatók azt is jelzik, hogy ezekben a kategóriákban nagyon erősek a gyártói márkák.

Háztartási vegyi áruknál a kereskedelmi márkák legnagyobb piaci részarányát a háztartási papíroknál (44 százalék), babaápolási termékeknél (34 százalék) és női higiéniai termékeknél (14 százalék) mérték, míg a legalacsonyabb arányt a hajápolás, és a fogkrémet, fogkefét magában foglaló szájápolás kategóriájában tapasztalták 5 százalékkal, illetve 7 százalékkal.

A Nielsen szerint figyelemre méltó, hogy az erősen támogatott, vezető gyártói márkák többségének piaci részesedése nem csökkent a legutóbbi hónapokban, ami a piackutató megállapítása alapján azt mutatja, hogy a fogyasztók egy része hajlandó megfizetni a prémium árat a magas minőségért.

A Nielsen közleményében kiemelte: a kereskedelmi márkák forgalmának növekedése összefügg a diszkont láncok térnyerésével, mivel ebben a bolttípusban az értékesítés körülbelül 50 százaléka jut saját márkás cikkekre. A diszkontok kulcshelyzetet töltenek be a fogyasztói árak különbsége szempontjából is, mivel a kereskedelmi márkák magyarországi, átlagosan 40 százalékos árelőnye sokkal nagyobb, mint általában az Európai Unió tagországaiban.

A Nielsen fogyasztói kutatásai szerint Magyarországon a kereskedelmi márkás termékek ismertsége és elfogadottsága az elmúlt hat hónapban tovább növekedett, többek között azért, mert a fogyasztók egy része az utóbbi hónapokban úgy törekszik fogyasztása fenntartására, hogy olcsóbb termékeket vásárol, illetve alacsonyabb árszínvonalat kínáló boltokat választ.

Nemzetközi összehasonlításban Magyarországon viszonylag alacsony a kereskedelmi márkák piaci részesedése: élelmiszernél 22 százalékos, háztartási vegyi árunál pedig 17 százalékos volt az első félévben. Összesített részarányuk például Németországban, Nagy-Britanniában, Franciaországban, Spanyolországban és Olaszországban ennél jóval magasabb: 25-33 százalék között mozog.

A válságot a konyhában is érezni
Csokival drágább az élet
Mosószer, hajfesték: erre mindig jut pénz
Tanévkezdés: ne fizessen azért, ami ingyenes!
Áreső: a grafikon sohasem hazudik?
Nem csak az olajon csúsztak el a saját márkák

MTI

Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG