.jpg)
Az év elején az európai átlag alakulását még nem tudta pozitív területre vezetni a kelet-európai növekedés, de júniusban már éppen ez történt: az EU új tagországaiban 110 938 új kocsi kapott rendszámot, ismét körülbelül egyötöddel - ezúttal pontosan 21,1 százalékkal - több az egy évvel korábbinál, miközben Nyugat-Európában a kereslet - az erősen visszafogott béremelkedés miatt krónikusan rossz fogyasztói hangulatban - még mindig csökkent, az egy évvel korábbihoz képest 0,7 százalékkal 1 389 284 autóra.
Az első félévben az új EU-tagországokban 575 177 új kocsi kapott rendszámot, 14,8 százalékkal több mint a tavalyi első félévben. Közben Nyugat-Európában 1,3 százalékkal csökkent az értékesítés, 7 716 855 autóra, közölték az európai autógyártók szövetségében pénteken.
A legnagyobb európai autógyártó, a Volkswagen csoport márkái őrizték 19,4 százalékos piaci részesedésüket júniusban. A második helyezett PSA Peugeot Citroen piaci részaránya 13,2 százalékra nőtt a tavaly júniusi 12,8 százalékhoz képest. Javított a FIAT is, de romlott a Renault helyzete. Az amerikai Ford és csoportja maradt a harmadik számú európai autóellátó az első félévben is, de júniusban már a negyedik helyre került a General Motors mögött. A japánok közül a Toyota piaci részarányt vesztett júniusban, de a Honda eladásai 23,5 százalékkal, a Suzuki eladásai 10,5 százalékkal gyarapodtak tavaly júniushoz képest.
Kamu a magyar jogsi-turizmus?
Lejárt az autópálya-matricák ideje
Rekord a General Motorsnál
Szédítő sebesség az orosz autópiacon
MTI