
A szakszervezet álláspontja szerint a jelenlegi jogi szabályozás nem felel meg a biztonsági elvárásoknak, a foglalkoztatási és szakmai szabályok megszegése pedig gyakorlattá vált a vállalkozó vasutaknál. Veszélybe került a mozdonyvezetők foglalkoztatás biztonsága is, mert több vasútvonalat fel akar számolni a GKM, tekintet nélkül az eddigi tiltakozásokra, a társadalmi, lakossági és munkavállalói érdekekre.
A Mozdonyvezetők Szakszervezete 2007. június 13-án hozta létre a sztrájkbizottságot és egyeztető tárgyalásra hívta fel a GKM vezetését. A szakszervezet emlékeztet arra, hogy az első tárgyalásra június 28-án került sor, a másodikra július 13-án, az utóbbi egy órán belül véget is ért.
A szakszervezet tájékoztatása szerint a sztrájkra a mozdonyvezetők felkészültek, a szakszervezet a MÁV társaságaival és a GYSEV szakértőivel az elégséges szolgáltatásról tárgyal. A szakszervezet kéri az utasok megértését, támogatását, mert a vasúti közlekedés biztonsága közös érdek.
A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium egyetért a Mozdonyvezetők Szakszervezete által javasolt intézkedésekkel, és a tárca által elfogadott megállapodás-tervezetet még csütörtökön, a mozdonyvezetőkkel folytatott július 13-ai megbeszélésen megállapított határidő előtt egy nappal eljuttatja a szakszervezetnek - mondta Garamhegyi Ábel, a tárca államtitkára.
A szöveg mindössze néhány technikai kérdésben tér el a szakszervezet szövegszerű javaslatától, amelyet a GKM a hét elején vett kézhez – közölte Garamhegyi Ábel. A tárca reméli, hogy ennek alapján pénteken alá tudják írni a megállapodást a szakszervezettel, illetve egyeztetni tudják az esetlegesen fennmaradt nyitott kérdéseket, így hétfőn elmarad a sztrájk.
A GKM államtitkára úgy nyilatkozott, hogy a minisztérium eddig minden határidőt és ígéretet betartott, a javaslatokkal egyetért, ezért továbbra is értetlenül áll a sztrájkkal való fenyegetés előtt. "Nem tudunk másra gyanakodni, mint arra, hogy valamifajta más erő mozgatja ezt a fajta sztrájkfenyegetést, semmint a megegyezés nagyon konkrét igénye" - fogalmazott. Hozzátette: a mostani szélsőséges időjárási körülmények között nem szabadna további kellemetlenségnek kitenni az utazóközönséget.
Jön a fapados MÁV
Magyarországon van nyereséges vasúttársaság is - a GYSEV
Komáromban fejleszt a MÁV
MTI