.jpg)
A legnagyobb árkülönbség a közepes és az alacsony árfekvésű autóknál mutatkozik - 4,8-5,2 százalék körüli átlagosan -, míg a luxusautóknál kisebb az eltérés.
Tipikus példa a Ford Focus, amely Németországban például 30 százalékkal drágább, mint Finnországban, ahol egyébként igen magas adók terhelik az autókat. Ez az eltérés akár 4 ezer euró megtakarítást is eredményezhet (áfával együtt) a bizottság számításai szerint annak a német állampolgárnak, aki Finnországban vásárol gépkocsit.
Már hét-tízezerre tehető a szlovák rendszámmal futó gépkocsik száma Magyarországon, az új jelenség már a hatóságoknál is elérte a tűréshatárt. |
Az euróövezetben Finnországban a legalacsonyabbak az árak (adók nélkül), majd Görögország és Szlovénia következik. A legdrágább Németország az euróövezetben.
A 27 tagországot tekintve Szlovákia a legdrágább, itt az árak 8,4 százalékkal haladják meg az EU-átlagot, a második helyen Csehország áll. Az egész EU-t tekintve Dánia a legolcsóbb, utána Litvánia, illetve Magyarország következik.
Veszik a Skodát, mint a cukrot
A Volkswagen csoporthoz tartozó cseh Skoda jelentősen növelte profitját az idei év első felében az eladások növekedésétnek köszönhetően: az adó előtti eredmény 10 milliárd korona (hozzávetőleg 90 milliárd forint) volt, 22 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Az adózott eredményt nem tették közzé az időszakról, az árbevétel 8,7 százalékkal 114 milliárd koronára emelkedett.
Az első fél évben 311.062 autót adott el a Skoda, 13 százalékkal többet az egy évvel korábbi 274.790-nél.
Peugeot-Citroen: bejöttek az új modellek
Forradalmi hibrid a Toyotától
Jön a hibrid Porsche!
MTI