.jpg)
A vizsgálati szempontok alapján a legkevésbé rosszul a mobilszolgáltatók szerepeltek. A három mobil szolgáltató egyedi előfizetői szerződései a vizsgálati szempontok mintegy egyharmadában voltak hibásak. A legrosszabb eredmény az internetpiacon született, ahol a vizsgált szolgáltatók többsége a vizsgálati szempontok több mint felében elvérzett.
A hatóság az elektronikus hírközlésről szóló törvény alapján minden ellenőrzött szolgáltatóval szemben elmarasztaló határozatot hozott, és felhívta a szolgáltatókat az általuk alkalmazott szerződésminták módosítására. A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) piacfelügyeleti tevékenysége során az elmúlt két évben mintegy száz szolgáltató 15 millió előfizetőjét érintő egyedi előfizetői szerződését vizsgálta meg.
Az NHH a jogszabályi előírások betartását további ellenőrzésekkel és utóellenőrzésekkel vizsgálja. Amennyiben az újabb ellenőrzés során ismételten jogsértés állapítható meg, úgy a jogsértő szolgáltatóval szemben bírságot állapít meg.
Az esetek több mint felében hiányoztak az előfizetői jogok a hibabejelentés, a panasz megtételének módja, a szolgáltatás szüneteltetésére vonatkozó rendelkezések megszegése esetén, a díjvisszatérítés rendje, az előfizetőt megillető kötbér mértéke, valamint a szolgáltatás igénybevételéhez kapcsolódó egyéb díjak. |
Hűségszerződések: megbilincselt fogyasztók
A hatóság felhívja a figyelmet arra, hogy az előfizetők az őket megillető, az egyedi előfizetői szerződésben nem szereplő, de a szolgáltató általános szerződési feltételeiben rögzített jogokról és kötelezettségekről az NHH weboldalán elérhető közhiteles nyilvántartásból, illetve a szolgáltatók honlapjáról tájékozódhatnak. A szolgáltatók és az előfizetők közötti előfizetői szerződés részét képezik az általános szerződési feltételek és az egyedi előfizetői szerződések.
MTI
Mit is jelent az új uniós roaming-rendelet?
Csaknem minden második magyar T-Mobile előfizető
Telefon helyett internet
Jaj a jogsértőknek!