A vonal építésének kezdetére már 1972-ben, 1973-ban és 1974-ben is összegyűltek a polgármesterek, kormányzók és más notabilitások. Az ünnepséget azonban nem követték tettek: a Második Sugárút metróvonalának építését, amely észak-déli irányban haladt volna végig Manhattan keleti részén, mindig leállították. A New York-i közlekedési hatóság (MTA) szerint ez azonban most nem történhet meg még egyszer.
"A kilátások kitűnőek - mondta Elliott Sander, az MTA programigazgatója - rendelkezünk a pénzösszegek háromnegyedével és rendkívül nagy a politikai akarat, hogy véghez vigyük a terv első szakaszát. Nagy az egyetértés az üzleti és civil körökben, valamint a magas rangú közlekedési illetékesek között: valamennyien úgy vélik, hogy kritikus lépésről van szó New York város jövőjét illetően".
Az új metróvonal 13,6 kilométerrel és 16 állomással bővítené a több mint 1287 kilométeres hálózatot, amely hétköznap napi 5 millió utast szállít.
Az első szakasz, amely a déli 96. utcától a 63. utcáig terjedne, három állomással, 3,8 milliárd dollárba kerülne, és a tervek szerint 2013-ban adnák át. A későbbi szakaszokkal a vonalat kiterjesztenék a harlemi 125. utcától az alsó-manhattani Hanover Square-ig. Egyelőre nem ismert, hogy az egész tervet mikorra fejezik be és mennyibe kerül majd.
Két évre lezárják a Kálvin teret
Már a Kálvin téren a 4-es metró, de ne örüljön!
Leváltják a 4-es metró projektvezetőjét
Elmaradott, nehézkes és túlszervezett a BKV
MTI