Jajj az indiai boltosoknak!
Az indiai kiskereskedők tömegesen tiltakoztak az amerikai óriásvállalat indiai behatolási szándéka ellen, melyet még tavaly novemberben hozott az nyilvánosságra. Az amerikai cégnek nem jelent versenytársat a 12 millió indiai családi kiskereskedelmi cégecske.
A mostani megállapodás értelmében a Wal-Mart közös vállalkozást alapít, 50-50 százalékos részesedéssel a Bharti nevű indiai konszernnel, amely elsősorban a távközlésben ismert. A közös vállalkozás nagykereskedelmi tevékenységet végez majd, mert - miként a német Metro kereskedelmi csoport - csak erre kapott engedélyt. Élelmiszerrel és elektronikai cikkekkel foglalkozik majd 2008-tól, és tervezett 15 nagy - egyenként 50-100 ezer négyzetméteres - egységében összesen mintegy 6 ezer új munkahelyet teremt az elkövetkezendő hét-nyolc év alatt.
A Wal-Mart egy 350 milliárd dollár értékű kiskereskedelmi piac kiszolgálásában kap jelentős szerepet Indiában, de épp a Bharti elsőszámú embere jósolta a napokban, hogy ez a piac 2015-re már legalább 600 milliárd dollár értékű lesz.
Beolvasztás olvasztotta a Metro profitját
Másodpercenként 90 dollár - nyomul a Tesco
Kínában vásárolt üzletláncot a Wal-Mart
MTI