
Előreláthatólag kénytelen lesz terven felül támogatni 2008-ban a MÁV működését a költségvetés. Annak ellenére, hogy Kóka János gazdasági miniszter és Veres János pénzügyminiszter elvben azt várja az állami vasút menedzsmentjétől, hogy 40 milliárd forintot faragjon le költségeiből. Ennek módja elsősorban a - július 1-jén megalakult - MÁV Start Zrt., vagyis a személyszállítás menetrendjének átalakítása volna, ám újabb vonalak bezárásáról lehetőleg nem szabad szót ejteni. A két elvárásnak azonban a társaság egyetlen év alatt egyszerre aligha tudna eleget tenni. A költségvetéstől kapott pénzéből így leghamarabb 2010-ben jöhet majd ki.
A MÁV ma üzembe helyezi a Ferihegy nevű vonatmegállót a Ferihegyi reptér 1-es terminálja előtt...Részletek |
A személyszállítás bevételeinek növelésére lényegében elegendőnek látszik a jegyellenőrzés szigorítása. A MÁV felmérései szerint legalábbis a bliccelők évente mintegy 10-15 milliárd forint jegyárbevételtől fosztják meg a személyszállító céget. Amiből a várakozások szerint a pályaudvari zárt peronrendszer bővítésével, a kalauzok munkájának szigorúbb ellenőrzésével három év alatt mintegy ötmilliárd forint bevétel megszerezhető lenne.
További részletek a Népszabadság honlapján!
Komáromban fejleszt a MÁV
Kóka tiszta vonatokat akar (hanganyag)
Változik a hallgatók utazási kedvezménye
Emeletes vonattal jön a Stadler
Kedvezménnyel kezd a MÁV-START