A szakboltokból gyakorlatilag eltűntek, az áruházláncokban is csak nyomokban találhatóak meg a húsvéti locsolókölnik, azok is jobbára gyermek kiszerelésben - írja a Népszabadság. A cikk szerint helyükre egyre inkább az egész évben használható márkás, elsősorban az eau de toilette, illetve natural spray kategóriába sorolható illatszerek lépnek - még ha az itteni vásárlóerőhöz méretezett 15-20 milliliteres változatok is.
A Drogerie Marktnál például idén először egyáltalán nem rendeltek a kis kiszerelésű locsolókölniből - írja a lap, mely szerint a Magyarországon tavaly óta jelenlévő Schlecker drogérialáncnál pedig eleve nem is szerepelt ez a tétel a kínálatban. A kivétel egyelőre a Rossmann, ahol tartanak még egy pár ezer flakonos tételt.
A cikk szerint úgy tűnik tehát, a locsolókölni végvárai a hiper- és szupermarketek, illetve a kisboltok - és persze a feketepiac. Ez annak a vásárlórétegnek köszönhető, amely nem engedheti meg magának a pár ezer forint körüli termékeket. Persze az is szerepet játszhat, hogy bőségesen elegendő odaadni a gyerek kezébe elveszíteni a kétszáz forintos olcsó kölnit.
A multik számára ugyanakkor meglehetősen macerás lenne az amúgy is kis tételt jelentő szezonális termékek az előállítása, így a még meglévő piac több hazai kisvállalkozás számára is lehetőséget jelent a túlélésre - olvasható az újság mai számában.
Még mindig gond van a húsok címkézésével
Húsvéti sonka: fókuszban a bolt és a cimke
Megsokszorozható a húsvéti ajándék
Már ellenőrzik a húsvéti sonkát, tojást