Kiricsi Karola, a BKV szóvivője a Privátbankárnak elmondta: az idei metrópótlás – amely jellegét tekintve az eddigi legnagyobb pótlási feladat - éppolyan átgondolt, mint az elmúlt években megszokhattuk. A metrópótló buszok minél zavartalanabb közlekedése érdekében számos forgalomtechnikai változtatást terveztek meg és hajtottak végre: a buszok a Kerepesi úton lefedett HÉV-vágányokon közlekednek, a Baross téren önálló buszsávokban haladnak át, és több helyen az autóbuszok elsőbbségének biztosítására a jelzőlámpa programokat is módosították. A Nagy Lajos király útján új jelzőlámpás csomópontot alakítottak ki, a meglévő buszsávokat meghosszabbították, helyenként újakat alakítottak ki.
A jövő héten kezdődik az iskolai nyári szünet, ennek köszönhetően csökken az utasok száma is. A szóvivő elmondta: a munkálatokhoz mindenképpen szükség volt a 72 napos vágányzár bevezetésére, ami így mindenképp belelóg az iskolaidőbe. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a forgalom a tanév végén alacsonyabb, mint az évnyitó után, ezért döntöttek a későbbi befejezés helyett a korábbi kezdés mellett.
Nem a kivitelező kényelme miatt hagyták ki a Stadionok metróállomást az utasforgalomból – közölte Kiricsi Karolina. Forgalomtechnikai okok indokolják, hogy üresen fordul a metró.
A BKV automatikus vonali megfigyelőrendszerét napi 24 órában figyelemmel kísérik a közlekedési társaság szakemberei – közölte a szóvivő. A begyűjtött adatok alapján az utóbbi napokban a forgalmi csúcsidőszakokban a maximális átlagos késés nem haladta meg a 10 percet, a mai nap folyamán pedig egyáltalán nem volt fennakadás.
Az első két nap tapasztalatai alapján a VEKE úgy látja, hogy azonnali beavatkozás szükséges a 2-es metró autóbuszos pótlásának lebonyolításában. A szervezet álláspontja >>Ön hogyan jár be a munkahelyére?
Jönnek az új trolibuszok Budapestre
Több BKV, több ellenőr
BKV: irány az első ajtó!