
Az egyes csoportok hétfőtől szerdáig ötletbörzét tartanak, pénteken már a prioritásokat határozzák meg a fontosság és a szükséges idő alapján. Akkor a csoportok megteszik javaslataikat, és megkezdik a cselekvési terv elkészítését. Jövő hétfőn pedig már az első intézkedéseket is meghozzák - mondta a vezérigazgató. Az egyes csoportok között közvetítő tanácsadó működik, azért, hogy elkerüljék az időpazarlást és a párhuzamosságot.
A cselekvési terv előtt csoportosítják a szükséges lépéseket a fontosság, a végrehajtás időigénye és a haszon szempontjából, ez határozza majd meg a megvalósítás sorrendjét. A budapesti csoportok mellett londoni tanácsadók is segítik a Malév menedzsmentjének munkáját. Az ő elemzésük alapján hozzák meg egyebek között azokat a stratégiai döntéseket, hogy milyen útvonalhálózaton, milyen repülőgéptípusokkal, hány repülőgéppel, milyen gyakran és hova repüljön a Malév.
Llyod Paxton kiemelte: különösen odafigyelnek a fedélzeti szolgáltatásokra, mert olyan költséget nem csökkentenek, ami annak színvonalat veszélyeztetné.
A vezérigazgató az elvárásaival kapcsolatban azt mondta: "elég volt a veszteségekből, az ő elsődleges feladata megállítani a Malév veszteségtermelését, és nyereségessé tenni a légitársaságot". Számokat a vezérigazgató nem kívánt közölni, csak annyit mondott, hogy a Malév első félévi gazdálkodásának teljesítménye 50 százalékkal jobb az előző év hasonló időszakánál, de a tervekhez képest 2,5 százalékos elmaradás van. Az idei év egészében a tulajdonos és a menedzsment a tervekhez képest jobb eredményt vár el - tette hozzá a vezérigazgató. Közölte: az eddigi gyakorlatában a járatok férőhelykihasználása 75-80 százalékhoz közel volt, a Malévé ettől tíz százalékponttal elmarad.
A vezérigazgató azt mondta, hogy szeretne olyan nyitottan és átláthatóan működni, amennyire csak lehet, és úgy tűnik, a Malév dolgozói megértik, hogy a Malévért, a Malév jövőjéért teszi meg a nehéz lépéseket is.
Vezércsere a Malév élén
Ha nettó, ha bruttó: repülünk
Különleges Malév-járatok, tömött repülőgépek
MTI