Az első két nap tapasztalatai alapján a VEKE úgy látja, hogy azonnali beavatkozás szükséges a 2-es metró autóbuszos pótlásának lebonyolításában. A BKV azt mondja: nem tehetnek a dugóról
Az első két nap tapasztalatai alapján a VEKE úgy látja, hogy azonnali beavatkozás szükséges a 2-es metró autóbuszos pótlásának lebonyolításában. A 2007. évi metrópótlás előkészítésének szakmai színvonala és átgondoltsága a szervezet szerint messze elmarad a korábbi évek metrópótlásaitól
A végiggondolatlan tervezésnek és a hiányzó buszsávoknak köszönhetően a metrópótló buszok sokhelyütt a dugóban araszolnak, menetidejük elfogadhatatlanul hosszú. Kedd délután 40-45 perces menetidő sem volt ritka a 4 megállónyi hosszon, reggel és délután pedig egyaránt jellemző volt, hogy a forgalmasabb megállókban többszáz ember nem fér fel a buszokra - a Keleti pályaudvarnál délután állandósult, hogy 100-150 utas várakozik és marad le a teli buszokról - olvasható a VEKE közleményében.
Megalapozatlannak tartja és cáfolja a VEKE állításait a BKV. Számos forgalomtechnikai változtatást valósítottak meg a metrópótló buszok vonalán - ma már egyáltalán nem volt fennakadás. Részletek >>
A szervezet szerint a BKV nem készült fel kellőképp az idei metrópótlás kihívásaira és arra, hogy a 4-es metró építési munkálatai miatt a város közúti hálózata így is teljesítőképességének határán üzemel. A pótlóbuszok utasok tízezreit szállítják, ennek ellenére kénytelenek a dugóban állni a vonal több pontján. A megvalósított buszsávok nem elegendőek, a buszok a Kerepesi úton délutánonként az Örs vezér tere felé teljes hosszban, reggelente pedig befelé a buszsáv nélküli szakaszokon araszolnak, ami jelentős késéseket, elfogadhatatlanul hosszú menetidőt és zsúfoltságot, utaslemaradást okoz. Gondot jelent a Blaha Lujza téri végállomás, ahová a metrópótlók csak az összes sávot keresztezve tudnak bekanyarodni, az ügyetlenül kialakított, kiskapacitású forduló miatt pedig a sorban álló buszok gyakran belógnak a forgalmas csomópontba.
A felújítás első ütemében a Stadionokig is hozhatna utasokat a metró, ha az állomás egyik peronját nyitva tartanák. A kivitelező kényelme azonban ismét előbbre való volt, így a vonatok a négyvágányos, részleges lezárásra is alkalmas állomáson utasok nélkül, üresen fordulnak - fogalmaz a közleményben a VEKE.
A nyár hátralévő részében a metró további szakaszait zárják le, a pótlóbuszok a Deák térig járnak majd, két hét múlva már nem jár a kettes villamos sem, és augusztusban sor kerül a Szabadság híd lezárására is.
Regőczi Miklós, a BKV kommunikációs igazgatója erre reagálva a Népszabadságnak azt mondta, hogy "az idei előkészítés legalább annyira gondos és jól szervezett volt, mint eddig minden évben". Arról a szolgáltató nem tehet, hogy a városban akkora a dugó, hogy a buszok valóban egymást érik - tette hozzá.
Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá
havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is,
a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk!
Legyen Ön is előfizetőnk!
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke.
Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.
Privátbankár