Megkérik az új autók árát Németországban
A drágulás fő okait a viszonteladók részarányának és a cégautók számának jelentős növekedésében, valamint az év eleji áfa-emelésben látja az intézet vezetője - írta keddi számában a Financial Times Deutschland. Egyedül a forgalmi adó 16 százalékról 19 százalékra emelése 700 euróval emelte az átlagárat.
Jelenleg 24 ezer 953 eurón áll az átlagár, míg 2003-ban 22 ezer 200 euró volt.
Az elemző szerint az áfát is beszámítva akár további 2000 eurós drágulásra is lehet számítani, ha az Európai Unió a tervezettnek megfelelően 2012-től a jelenlegi 160-ról 130 grammra csökkenti a járművek kilométerenkénti széndioxid-kibocsátásának megengedett mértékét. Az intézkedés hatása úgy jelenik meg az árban, hogy az alacsonyabb határértékre figyelemmel a környezetet jobban kímélő technológiát kell kifejleszteniük a gyártóknak.
Az áremelkedésektől függetlenül is az előző évihez képest 9,2 százalékkal - 1,58 millióra - csökkent az újonnan üzembe helyezett autók száma januártól júniusig, de a drágulás még inkább visszafoghatja az értékesítést. A magasabb árak ugyanakkor valamelyest mérsékelték a bevételkiesést. A kereskedők forgalma 39,4 milliárd euró volt az első fél évben ágazati szinten, a B und D kimutatása szerint.
Kínai motorok Fiatokban
Jövőre kezdik gyártani az új Suzukit
Hol érdemes autót venni? Dániában!
MTI