Megszorítva: kevesebb kommersz töményet iszunk
Az idei első negyedéves export árbevétel 294 millió forint volt, ez 3,85 százalékkal nagyobb, mint a tavalyi bázisidőszak exportteljesítménye. A "fókusz piacok" közül közel 10 százalékos árbevétel-növekedést ért el a társaság Olaszországban, 18 százalékkal növekedett a német, és 25 százalékkal a szlovák export. A belföldi értékesítésen belül 3,1 százalékkal emelkedett a saját termelésű termékek forgalma. A prémium termékek árbevétele 9,5 százalékkal nőtt, a minőségi termékek forgalma 1,8 százalékkal, a kommersz termékeké 9,5 százalékkal csökkent.
A saját termelésű termékek értékesítési szerkezete az elmúlt évek tendenciáinak megfelelően változik. A társaság stratégiájával összhangban a legnagyobb növekedést a prémium termékekkel éri el, amely a fő profit-termelő termékcsoport, és részesedése folyamatosan növekszik a saját termelésű termékeken belül. A saját termelésű prémium termékek közül a Fütyülős család közel 40 százalékos növekedésével folytatja az elmúlt évek kiugró növekedését. Az Unicum árbevétele közel 9 százalékkal növekedett.
A minőségi és kommersz szegmensekben általános a forgalmi csökkenés. Az őszi és az év eleji kormányzati megszorító intézkedések a prémium szegmensben lassították a növekedést, a minőségi és kommersz szegmensben a korábbi szolid növekedés helyett azonban forgalomcsökkenés tapasztalható a piacon.
Több jut italra, mint egészségre
MTI