Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!
Miskolc, Szeged, Debrecen fizetheti a budapestiek metróját
A metró elviheti a városi és elővárosi közösségi közlekedés fejlesztésére szánt négyszázmilliárd forintos uniós forrás felét - tudta meg a Magyar Hírlap.
Brüsszelben meghúzták a budapesti 4-es metró uniós támogatásának felső határát – tudta meg a Magyar Hírlap. A metróra adható EU-pénz elviheti a városi és elővárosi közösségi közlekedés fejlesztésére szánt négyszázmilliárd forintos uniós forrás felét.
A magyar kormány kiemelt projektként szeretne uniós támogatást kapni a budapesti 4-es metró beruházására. A Magyar Hírlap megtudta, hogy Brüsszel biztosan nem támogatja teljes egészében a 480 milliárdos beruházás finanszírozását, ám egy részét igen. Már a támogatás mértékének felső határát is meghúzták.
A 4-es metró támogatása a felét is elviheti a városi és elővárosi közösségi közlekedés fejlesztésére szánt mintegy négyszázmilliárd forintos uniós forrásnak. A városi és elővárosi közösségi közlekedés fejlesztésére hazai forrásokkal együtt 630 milliárd forint szerepel a tervekben a 2007 és 2013 közötti időszakban.A metró uniós támogatása most már azon múlik, a főváros képes lesz-e olyan projektjavaslatot összeállítani, amelyet az unió szakemberei is elfogadhatónak tartanak - írja a lap.
Abban még korai lenne állást foglalni, hogy a 4-es metróra lehívható uniós források mennyiben vonnak el pénzeket egyéb fővárosi és három vidéki nagyváros – Miskolc, Szeged, Debrecen – kötött pályás közlekedési rendszereinek fejlesztésétől.
A 4-es metró beruházása körül ugyanis még számos kérdés tisztázatlan. "Brüsszelben még nem győződtek meg arról, hogy a 4-es metró mennyiben javítana Budapest közlekedésén" – mondta Barsiné Pataky Etelka, a Fidesz európai parlamenti képviselője. A kérdések között szerepel például az elektronikus jegyrendszer bevezetése, illetve hogy a metró vonalán épülnek-e őrzött parkolóházak. A politikus emlékeztetett arra, hogy kezdetben rossz visszhangot váltott ki Brüsszelben, a 4-es metró támogatásának ügye, amely eredetileg nem szerepelt a kohéziós alap pénzeire épülő magyar közlekedési operatív programban. Budapest ugyanis az építkezést az Európai Beruházási Banktól felvett hitelből kívánta finanszírozni. Barsiné Pataky Etelka szerint ezt az Európai Bizottságban is tudják. Ennek fényében pedig nem volt szerencsés a magyar félnek azzal előállnia, hogy Budapest inkább az Új Magyarország Fejlesztési Terv vissza nem térítendő támogatásából szeretne forrásokhoz jutni.
"A városvezetés a beruházás előkészítésekor kritikán aluli munkát végzett, ám a jelenlegi helyzetben mindannyiunk érdeke, hogy jussanak uniós források a 4-es metróra" – mondta a Magyar Hírlapnak Tarlós István, a fővárosi Fidesz frakcióvezetője. A politikus szerint, ha nem kap a metró uniós pénzt, akkor kudarcot vall az egész ügy. Ráadásul, ha a teljes projektet hitelből kell finanszírozni, akkor amiatt a konvergenciaprogram teljesülése is veszélybe kerülhet.
Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá
havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is,
a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk!
Legyen Ön is előfizetőnk!
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke.
Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.
Privátbankár