.jpg)
Miután a tachográf csak arra az időre ad információt a vezetőről, amíg dolgozott, elképzelhető, hogy a munkavégzés előtti napokban is ezt tette, de olyan járművön, amelyen nem kötelező menetíró készüléket használni. Azért, hogy a munkavégzés előtti időt is ellenőrizni lehessen, a rendelet kiegészül a "Tevékenység igazoló lap"-ra vonatkozó szabályokkal.
Minden olyan napra, amelyen a gépjárművezető nem végzett munkát tachográffal felszerelt kocsin, ilyen igazoló lapot kell kiadnia az üzembentartónak. Az igazoló lap mindenekelőtt tartalmazza az üzembentartó adatait, és a lapot kiállító alkalmazott nevét, beosztását, majd a gépjárművezető személyi adatai (beleértve - vagylagosan - a jogosítvány, a személyi igazolvány, illetve az útlevél számát) következnek. Ezt követően a vezetéssel nem töltött időszak megjelölése kerül sorra, majd be kell ikszelni annak okát: betegállományban volt, szabadságát töltötte, illetve tachográf nélküli kocsit vezetett az alkalmazott.
Ezt követően az üzembentartó megdátumozza és aláírja a lapot. Ezzel azonban nem fejeződik be a kitöltés, mivel a gépkocsivezetőnek is nyilatkoznia kell arról, hogy a megjelölt napokon nem vezetett tachográffal kötelezően ellátandó járművet, amit az aláírásával hitelesít. Az igazoló lapot a vezetőnek magánál kell tartania, hogy ellenőrzéskor fel tudja mutatni.
Halál az utakon: egyre rosszabbul vezetünk
Nem csak az ittasokat, a bunkókat is szűrik
Lassan, de biztosan közelít az uniós jogsi
MTI