1p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Átadták az új Duna-hidat. Ma estétől már autózhatunk is a rekord hosszúságú, 41 méter széles Pentele-hídon. Az átkelő 53,6 milliárd forintból épült, mintegy két és fél év alatt készült el. Az avató ünnepségen jelen volt Gyurcsány Ferenc miniszterelnök és Kóka János gazdasági miniszter is.
Átadták az új Duna-hidat. Ma estétől már autózhatunk is a rekord hosszúságú, 53,6 milliárd forintból épült Pentele-hídon.

Megújítjuk Magyarországot utakban és hidakban, de megújítjuk szinte majd mindenben, ami az állam működését illeti  - hangsúlyozta Gyurcsány Ferenc, hétfőn, az 53,6 milliárd forintos költséggel felépült Pentele-híd avató ünnepségén.

A híd dunaújvárosi oldalán tartott ceremónián jelen voltak Kóka János gazdasági-és közlekedési miniszter, Reményik Kálmán, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. elnök-vezérigazgatója, országgyűlési képviselők, továbbá a híd tervezésében, kivitelezésében részt vett cégek, valamint az átkelő által összekötött települések képviselői.

A résztvevőket az M8-as autópálya által érintett négy település képviseletében Kálmán András, Dunaújváros polgármestere köszöntötte, majd a miniszterelnök lépett a mikrofon elé. Gyurcsány Ferenc avató beszédében hangoztatta: Magyarországnak van mire büszkének lennie az elmúlt öt évben. Ez az időszak véleménye szerint a magyar út- és vasútépítés legszebb korainak egyikeként fog bevonulni a magyar történelembe. "Az elmúlt öt évben megdupláztuk autópályáink hosszát. Ez is európai teljesítmény" - jelentette ki a kormányfő.

Emlékeztetett rá, hogy négy éve adták át a szekszárdi hidat, két hét múlva sor kerül a köröshegyi völgyhíd átadására, épül az északi M0-ás hídja, s pár hónap múlva megállapodás születik az M6-os út építésének folytatásáról. Épülni fog a 4-es, a 43-as, a 44-es út, és rövidesen átadják az M3-as újabb szakaszát. Gyurcsány Ferenc úgy fogalmazott: "Az eredmény azonban majd kárpótolni fog bennünket az erőfeszítésekért. Magyarország megújítása csak ilyen módon mehet végbe".

Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter arról szólt, hogy fontos beruházások vannak még hátra: az M7-es, az M6-os folytatása, az M43-as autópálya építése. Folytatni kell ezt az ambiciózus kivitelezési programot - mondta a miniszter.

A Pentele-híd a Vegyépszer Zrt. és a Hídépítő Zrt. által létrehozott DunaÚj-Híd Konzorcium fővállalkozásában, mintegy két és fél év alatt készült. A tervezett M8-as autópálya középső, 5,2 kilométeres részeként megvalósult, összesen 1.682,5 méter hosszú hídrendszer két ártéri híd és a Dunát 307,9 méter hosszan átívelő kosárfülű mederhíd együttese.

Összekapcsolja a Dunántúlt a Duna-Tisza-közével, és a folyam két szemközti oldalán levő települést, Dunavecsét, Kisapostaggal. Továbbá a 8-as és a 4-es utak tervezett összekötésével megteremti a lehetőségét egy Ausztriát Erdéllyel összekötő, nyugat-kelet irányú korridornak.

Felépítésével nemcsak a dunai átkelés ideje rövidült le, hanem olyan új fejlesztési-beruházási övezet is létrejött, amely új befektetők letelepedését, munkahelyek teremtését eredményezheti a kedvezőtlen foglalkoztatási helyzetben levő alföldi régióban.

Az átkelő mintegy 41 méter széles, a kosárfülű híd ívének magassága mintegy 48 méter. A mederhíd a maga kategóriájában világcsúcs, medernyílása legnagyobb a világon.

A látványra is impozáns, fehérre festett, vörös kandelábersorokkal szegélyzett átkelő hídpályája 2-szer 3,75 méter széles forgalmi, és 2-szer 3,5 méter leállósávot, 3,6 méter széles elválasztósávot, valamint járdát és kerékpárutat foglal magába.

Építésénél több, eddig még sehol nem alkalmazott technológiát, műszaki megoldást alkalmaztak. A mérnöki munka egyik leglátványosabb elemek volt a parton összeszerelt mederhíd, amelyet egy darabban úsztattak be a helyére, a pillérek közé. A monumentális munka során az átkelő teljes szerkezetébe 24 ezer tonna acélt, a pillérekbe 60 ezer köbméter betont építettek be, a szerkezetekre 20 tonna festéket hordtak fel.

A Földrajzi Helynév Bizottság javaslatára Pentele-hídnak "keresztelt" Duna-hídon hétfőn 18 órakor indult meg a gépjárműforgalom.

Kóka: egy éven belül eladhatják az Autópályakezelőt (hanganyag)
A vártnál hamarabb autózhatunk az M7-es völgyhídján

MTI
Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG