
Mit is jelent a digitalizáció a gyakorlatban?
A digitális sugárzásnál annyi adó indul be, amennyi csak akar, a néző pedig döntési helyzetbe kerül, hiszen:
- maga választja ki majd, hogy milyen adások alapján akarja összeállítani saját műsor „étlapját”,
- az adásokat megállíthatja, előre, vagy visszatekerheti,
- nézőből egyszerre „szerkesztő” lesz,
- ha nem „szerkeszt” magának reklámfilmet, nem „kell” néznie.
Ebből következően a hirdetésfogyasztási szokások megváltoznak, a reklámtorta jelenlegi felosztását is felforgatják majd. A klasszikus tv hirdetések aránya csökkenni fog, de a mozgókép erejére továbbra is szüksége lesz a reklámpiacnak. Az úgynevezett digitális hirdetések (internet, online dm) sokkal nagyobb szeletet fognak kihasítani a reklámtortából.
A CommOnline Zrt. előrelátóan erre az időszakra készülve fejlesztette és építette ki Digitale Signage rendszerét, mely a közterületi megjelenés hatékony és modern formáját nyújtja, a televízió és az internet adta lehetőségek egyesítésével. Helyszíneinken olyan felületeket kínálunk, amelyek LCD képernyőkön, tv minőségben képesek mozgóképet megjeleníteni, valamint alkalmasak azonos időben egymástól függetlenül több információt közvetíteni.
A szolgáltatás egyedülállóságát az adja, hogy a különböző típusú információs felületek önállóan, egymástól függetlenül szerkeszthetőek. A felületeken egy időben jeleníthető meg közhasznú, közérdekű, üzleti illetve reklám célú tartalom. A CommOnline rendszer nagy előnye, hogy lehetővé teszi minden egyes helyszín, minden egyes végpontján más-más tartalom szolgáltatását. A rendszer végpontjai egy központból irányítottak, és minden végpont önálló címzettként szerepel.
Társaságunk áprilisban befejezte első beruházását, melynek eredményeképpen Magyarország 100 legforgalmasabb lottózójában fut 32”-os LCD monitorjainkon a lottózók egyik legnépszerűbb játéka, a Puttó-sorsolás. Az 5 percenként zajló 30 másodperces sorsolások között - a teljes nyitvatartási időben - a lottózók látogatói reklámblokkjainkat láthatják.

Elkészült a látogatottságot mutató felmérésünk, amely a reklámozók szempontjából igen jó értékeket mutat, havonta 1,3 millióan látják reklámjainkat. Rendszerünk bizonyította az eltelt három hónap alatt, hogy biztonságosan, jó színvonalon működik, piacképes.
Elkezdtük a felületeink értékesítését, tapasztalataink és szerződéskötéseink szerint a piaci fogadtatásunk jó, hiszen:
- a rendszer irányítása interneten történik, akár órákon belül változtatható a tartalom,
- a képernyő felülete megosztható, hírcsíkokban más reklám, vagy megerősítés futtatható,
- olyan helyeken vagyunk jelen, ahol az emberek sorban állnak, és a képernyőn már fut egy számukra fontos tartalom, melyet néznek, vagy várnak,
- ötvözzük a tv reklám mozgalmasságát, a plakát tömörségét, ugyanakkor a készülékünk kikapcsolhatatlan,
- lehetőség van akár mind a száz végponton különböző tartalom megjelenítésére.
(x)