Nyíregyházára autópályán egy hónap múlva
A M3-as Görbeháza-Nyíregyháza közötti szakaszának kivitelezési határideje 2006. december 31-ről területbiztosítási és kisajátítási gondok miatt módosult 2007. szeptember 30-ra, de a felgyorsult és a jól haladó építkezésre tekintettel, várhatóan egy hónappal korábban megtörténhet az avatás - mondta a gazdasági és közlekedési miniszter, miután a helyszínen tájékozódott a beruházás állásáról.
A tárca vezetője hangsúlyozta: a 79,9 milliárd forintért épülő, 39 kilométer hosszú, újabb M3-as szakasz átadásával több mint 1000 kilométerre nő a magyarországi autópályák hossza. Emlékeztetett arra, hogy amikor 2002-ben ismét az MSZP és az SZDSZ alakíthatott kormányt, 500 kilométernyi volt a sztrádahossz, ezt azóta következetes fejlesztéssel megduplázták.
A Görbeháza-Nyíregyháza közötti M3-as sztrádarésszel kapcsolatban Kóka János megjegyezte, hogy az augusztus végi-szeptember eleji átadást a hatósági engedélyek kiadása hátráltathatja, de - reményei szerint - az érintett önkormányzatok és hatósági szervezetek időben rendelkezésre bocsátják a mintegy 100 dokumentumot.
A miniszter az M3-as továbbépítési terveiről elmondta, hogy a már tartó előkészítés után 2009-ben kezdik meg a Nyíregyháza-Vásárosnamény közötti autópályarész építését, amely 2011-ben fejeződik be. Azt követően Záhonyt is bekapcsolják a gyorsforgalmi úthálózatba, illetve a sztrádához csatlakozóan megépítik Rohod és Csenger között az M49-es autóutat, amely Románia felé biztosít majd korszerű közlekedési lehetőséget.
A sajtótájékoztatón Kóka János hangoztatta az M3-as autópálya Szabolcsig történő kiépítésének szerepét a halmozottan hátrányos helyzetű régió felzárkóztatásában. Kiemelte, a befektetői tőke "oda megy", ahol van megfelelő infrastruktúra, s az autópálya "érkezése" már mostanában is éreztette hatását a Nyírségben a beruházók megjelenésénél.
Kiemelkedő jelentőségűnek tartotta az autópályát a megye keleti részeinek fejlődése szempontjából, rámutatva: a beregi és a szatmári tájegység nagy lehetőséghez jut azzal, hogy bekapcsolódhat az európai gyorsforgalmi úthálózatba.
Fidesz: Kóka holdudvara jól lakott
Nem mindennapi látvány: hosszú, széles, izgalmas
Katasztrofális utakon: új autópályáért küzdenek
MTI