
"Kezdettől fogva azt mondtuk, hogy a Mol-vezetés egyetértésével kívánunk cselekedni" - hangoztatta az interjúban. Közlése szerint biztosra veszi, hogy az erősebb érvek fognak felülkerekedni az egyesülést illetően.
A Mol-nak azzal a felvetésével kapcsolatban, hogy az Európai Unióban érvényes versenyszabályok miatt egy fúzió esetén tevékenységi részektől kellene megválni, Ruttenstorfer elismerte ugyan, hogy a benzinkút-hálózat és a finomítás területén akadhatnak figyelembe veendő EU-előírások, ám a végső szót Brüsszelben mondanák ki. Szerinte semmi esetre sem vállalatrészek elajándékozásáról, legföljebb azok eladásáról lenne amúgy is szó, tehát az egyesülés nem járna értékvesztéssel. Az energiaágazatban lezajlott összeolvadások tapasztalataiból kiindulva úgy becsülte, hogy a szinergiák révén 3-4 milliárd eurót lehetne elérni.
A hírmagazin munkatársa megjegyezte, hogy az esetleges hálózatleépítésnél a schwechati olajfinomító sorsa is kockán foroghatna, hiszen a közelben két Mol-finomító is működik, ráadásul az előbbinél nagyobb hatékonysággal. - A schwechati létesítmény bezárása egyáltalán nem vitatéma. Kitűnő finomító, és az ellátás szempontjából nélkülözhetetlen - válaszolta az OMV-vezér.
Leszögezte, hogy a Mol-lal való együttműködés kétségkívül "esélyt teremtene arra, hogy hosszú távon jó pozíciót foglaljunk el". Megismételte azt a véleményét, miszerint az európai energiaipari vállalatok körében a konszolidációs folyamat még nem zárult le - a múltbeli példák pedig azt bizonyítják, hogy az a vállalkozás a sikeres, amelyik a leggyorsabban cselekszik. Kijelentette, még nem döntötték el, hogy Szerbiában lépnek-e, az OMV-nek jelenleg nincs nagyobb akvizíciós terve.
A Kaszpi-tenger térségében fekvő gázmezőket Európával összekötő vezeték megépítésére létrehozott, OMV-vezette Nabucco-konzorcium ügyében Ruttenstorfer aláhúzta, hogy továbbra is ragaszkodnak az építési munkálatok 2009-ben történő megkezdéséhez. Világossá tette, hogy a Gazprom orosz vállalattal nem folytattak és nem is folytatnak tárgyalásokat a konzorciumhoz való csatlakozásról. De mint a szállítási kapacitás kihasználásában érdekelt vásárló persze szóba jöhet - fűzte hozzá.
A magazin a Mol-ügyről két szakértőt is megszólaltatott az interjúhoz csatolt háttéranyagában. Az UniCredit elemzője, Alfred Reisenberger kifejtette, hogy bár stratégiailag értelmesnek tartja az OMV részéről az átvételi szándékot, a "magyarok heves reagálására való tekintettel egyszersmind megvalósíthatatlannak is". Tobias Winter, a Raiffeisen elemzője pedig indokoltnak minősítette a Mol-vezérkarnak azt a félelmét, hogy az esetleges fúzió esetén az EU-normák miatt a finomítókapacitásban és a benzinkút-hálózatban elkerülhetetlen lenne az értékmegsemmisülés.
Az OMV nem hátulról szeretné a közös gyereket
Ausztriában a magyar bojkottról beszélnek
Egyre kevesebben hisznek az OMV ajánlatában
OMV-vezérigazgató: globális erőt képviselnénk (hanganyag)
MTI