.jpg)
A miniszter a fontosabb programok között említette, hogy körülbelül 2010-ig hozzávetőlegesen 70 milliárd forint felhasználásával autópályává kívánják fejleszteni a jelenlegi MO-ás körgyűrű M1-es autópálya és az 51-es út közötti szakaszát, illetve elkészül az 51-es főút, valamint az M5-ös autópálya közötti új M0-ás szakasz is, szintén autópályává bővíthető formában. A program hídépítéseket is tartalmaz.
A következő hét évben 2-szer 2 sávosra bővítik és megerősítik a 4-es főutat Budapesttől a román határig. Ennek első szakasza a Szolnokot északról elkerülő út megépítése, valamint a tiszapüspöki híd tervezése.
A program foglalkozik vasút korszerűsítéssel is. A tervek szerint korszerűsödik a Szolnok-Debrecen vasútvonal, valamint a Budapest-Lőkösháza közötti vasúti összeköttetés.
A kormány döntése szerint Miskolcon, Debrecenben és Szegeden felújítják a villamoshálózatot - mondta a miniszter.
Szólt arról is, hogy a továbbfejlesztésre javasolt programok között szerepel Záhony és térsége közúti infrastruktúrájának, ipari és logisztikai befektetésekkel összehangolt fejlesztésének előkészítése. Ugyancsak Záhony térségének programja a vasúti infrastruktúra fejlesztése.
Kérdésre válaszolva a miniszter elmondta: a 4-es metró brüsszeli támogatása azon múlik majd, hogy milyen végleges programot sikerül kidolgoznia és benyújtania a fővárosnak. Brüsszel elvileg elfogadott erre a célra 250-260 milliárd forintot, ez a keret 60 százaléka, a további 40 százalék három vidéki város, így Miskolc, Debrecen és Szeged villamos közlekedésének fejlesztésére, illetve további programokra fordítható.
A Fidesz szerint a kormány titkolózik a közlekedési operatív program kiemelt projektjeivel kapcsolatban. Ma már tudnak valamit a kormányon belül, amit csak szerdán fognak bejelenteni. Ez a valami a közlekedési operatív program kiemelt projektjeivel kapcsolatos - közölte sajtótájékoztatóján Pelczné Gáll Ildikó. A politikus szerint a kormány nem kíván színt vallani az operatív porgrammal és a döntésekkel kapcsolatban, ezzel pedig tovább nő az általa teremtett káosz.
Egy hónap múlva lesz nyilvános a közlekedéspolitikai koncepció
A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) várhatóan augusztus végén, szeptember elején teszi közzé a közlekedéspolitikai koncepció tervezetét - mondta Felsmann Balázs, a GKM szakállamtitkára. A parlament 2004-ben már hozott határozatot a 30 évre szóló közlekedési infrastruktúra, elsősorban az autópályák és utak építéséről szóló programról.
Most a tárca egy olyan koncepció tervezetét viszi a nyilvánosság elé, amely a személy- és áruszállítás fejlesztéséből vezeti le az infrastruktúra fejlesztésének szükségességét. Az államtitkár hozzátette: ezt a közlekedéspolitikai koncepció tervezetet teljes mértékben összehangolják a már társadalmi vitán lévő Magyarország energiapolitikája 2007-2020 című dokumentummal.
Nyíregyházára autópályán egy hónap múlva
Inkább magukban gyűrődnek a magyar autósok
Beindult a gépezet! Hajrá!
MTI