.jpg)
Német szakszövetségek másra is felhívták a figyelmet: már most is túlterhelt az útszállítási kapacitás, egy sztrájknál a síneken szállított áruk akár 80 százaléka nem fog eljutni címzettjéhez.
Egy egy-két napos leállást a legtöbb cég még áthidalna, azonban egy ennél is hosszabb szünet már megmutatkozna a termelési adatokban. Az acél-, a kémiai-, az élelmiszer- és az autóipar érintett kifejezetten súlyosan.
A Porsche lipcsei gyára például a beszállítások megszűnésekor már augusztus közepétől leállna. A BMW-nél már ugyancsak vészterveket dogloznak ki, ám ez nem olyan egyszerű: míg egy vagonon 200 autó is elfér, egy teherautón csupán nyolc.
A mozdonyvezetők fizetésemelési viták során csütörtöktől sztrájkot helyeztek kilátásba. Szakszervezetük 31 százalékos fizetésemelést követel.
Tizenketten vinnék a MÁV Cargot
Az Allianz Hungária biztosítja a MÁV Cargot
Csökkenhet a vasúti pályahasználati díj (hanganyag)
Sueddeutsche.de