.jpg)
A Nielsen felmérésének magyarországi kutatásaiból kiderült: 2006-ban a teljes forgalomnövekedés a vegyi áru kategóriában 5,4 százalék volt 2005-höz képest, és a teljes élelmiszer forgalom 8,8 százalékkal nőtt. A diszkont típusú üzleteknél a növekedés 14,7 százalék a vegyi áruk esetében, és 19,6 százalék és élelmiszereknél.
Az élelmiszerüzletek száma 2006-ban 21.959-re csökkent Magyarországon a 2005. évi 23.086-ról, együttes forgalmuk 2006-ban 3-4 százalékkal volt több, mint az előző évben. |
Ha a Nielsen által felmért 85 élelmiszer kategória átlagos fogyasztó árszínvonalát országosan 100 százaléknak vesszük, akkor a diszkont üzleteké 81 százalék, a hipermarketek 102 százalékos, míg a szupermarketek a legdrágább, az átlaghoz képest 119 százalékos árakkal várják vásárlóikat.
A piackutató tapasztalatai alapján, a magyar vásárlók egyre tudatosabban választanak, határozottabb a döntési folyamat, amelyben az ár alapelvárás, de már a választék és az áru frissessége is jelentősen befolyásolja.
A Nielsen által megkérdezett magyar vásárlók 74 százaléka válaszolta, hogy a vásárlás során legfontosabbnak tartja, hogy az élelmiszer megéri-e az árát, 74 százaléka a tiszta és higiénikus környezetet említi elsőként, 73 százaléka pedig leginkább olyan élelmiszerboltban kíván vásárolni, ahol a legtöbb termék alacsony áron kapható.
Szalókyné Tóth Judit elmondta, a 2006-os negatív előrejelzések ellenére az idén az élelmiszerek forgalmának növekedésére számítanak. A növekedést a kereskedelmi márkák, a diszkont üzletek egyre növekvő jelentősége és olcsóbb termékek töretlen népszerűsége is jelzi, ugyanakkor a piacvezető márkák sem veszítenek majd részesedésükből, tette hozzá az igazgató.
Nem az ujjunkból szoptuk: sportitalok tesztje
Vásárolni - tudatosan, méltányosan (hanganyag)
Mezcsere: kínai piac helyett boltba megy a magyar
A Klónok Támadása, I. rész: Twix
MTI