.jpg)
Béni Gyöngyi, a NIF szóvivője elmondta: a benzinkutakat is magában foglaló komplex pihenőhelyek tervezése és ezt követően az alapinfrastruktúra kiépítése a kivitelezés során már megtörtént az M7-esen. Tudomása szerint nincs szükség a tulajdonosi jogok átadására a KKK részére ahhoz, hogy a koordinációs központ megpályáztassa a leendő töltőállomások üzemeltetését.
Kalmár Koppány, a KKK kommunikációs vezetője azonban közölte: a KKK csak azt követően hirdethet pályázatot a kutak megvalósítására, ha a NIF-től átveszik a tulajdonosi jogok gyakorlását az adott sztrádaszakaszokra. Ez azonban a Balaton mentén a korábban átadott útvonalakon sem történt még meg - mondta.
A kommunikációs vezető szerint "a probléma súlyát valamelyest csökkenti, hogy ez a szakasz különlegesen jó infrastruktúrával ellátott régióban halad, tehát az autópályáról letérve, illetve az azzal párhuzamosan haladó 7-es út mellett sok helyen található üzemanyagtöltő állomás".
Az M7-es autópálya közel 80 kilométeres balatoni szakaszán két-két helyet jelöltek meg benzinkút építésére. A 137-es és a 167-es kilométernél, Balatonlellénél és Balatonkeresztúrnál, ahol mindkét irányban épülhet üzemanyagtöltő - tette hozzá a KKK illetékese.
Kalmár Koppány közölte: a töltőállomások létesítését egy, a tervezéskor érvényes 1998-as előírás szabályozza. Arra a kérdésre, létezik-e egyáltalán szabály arra, hogy milyen távolságra kell egymástól üzemanyagtöltő állomásokat létesíteni, a kommunikációs vezető elmondta: az előbb is említett előírás csak két benzinkút közötti minimális távolságról rendelkezik. Ez legalább harminc kilométer, amelyet gazdaságossági és közlekedésbiztonsági okok indokolnak - tette hozzá.
Berlinből Párizsba tankolás nélkül
Tankolás, sorban állás nélkül
Szerdától végre átmehetünk a völgyhídon!
MTI