
Az elmúlt három évben folyamatosan csökkent a tengeri hajók elleni támadások száma, az év második negyedévének adatai alapján azonban ez a trend megfordulni látszik. Pottengal Mukundan, az IMB igazgatója elmondta: Szomália és Nigéria különösen veszélyes terület, ezekben az országokban számos emberrablás és túszejtés fordult elő.
Továbbra is Indonéziában a legrosszabb a helyzet kalóztevékenység szempontjából. 2007 első felében inen 24 kalóztámadást jelentettek, bár ez némi javulást jelent: egy éve még 33 hajót rohantak le az első 6 hónapban.A Nigériában növekvő számban megjelenő kalózok a beszámolók szerint alaposan fel vannak fegyverkezve, és rendszerint kiemelt fontosságú szállítások közben támadják meg az olajtankereket. Egyre nagyobb az emberveszteség és a környezeti károkozás veszélye.
Az IMB arra kéri a szomáliai kormányt, hogy engedélyezze külföldi hadihajók segítségnyújtását a bajba jutott hajóknak szomáliai vizeken. A támadások számának csökkentéséhez elengedhetetlen, hogy a kalózokkal tudassák: többé nem könnyű pénzszerzési lehetőség a hajók lerohanása - közölte a szervezet.
Míg az afrikai vizek továbbra is komoly problémát jelentenek, a dél-ázsiai Malakkai-szorosban (korábban Gibraltári-szoros) sokat javult a helyzet. A szűk hajózási útvonalon mindössze két incidensről érkezett jelentés idén, köszönhetően a környező államok együttműködésének – jelentette az IMB.
Harc indulhat a sarki olajértRabszolgák, pusztítás, éhezés: "tiszta" üzemanyag?
Rejtélyes módon eltűnt egy tó - de megtalálták
Uniós zöld kártya? Mégis kimentik a fuldoklókat
Minden idők legnagyobb tengeri kincse
Forrás: AP