Összefoglaló
- A Momo Inc. Kína vezető mobil közösségi hálózati platformja, amely egy mobil alapú közösségi hálózati platformon keresztül segíti a felhasználókat romantikus kapcsolatok létrehozásában, valamint érdekes emberekkel való találkozásban.
- Az előrejelzések szerint 2025-ben több mint 1,1 milliárd kínai internetes felhasználó fog hozzáférni a közösségi hálókhoz, szemben a 2020-as 926,8 millió felhasználóval, ami jelentős piacbővülést eredményezhet.
- Demográfiai szempontból a férfiak és a nők aránya Kínában már évek óta felborult a férfiak javára. Így még inkább valószínű, hogy a férfiak egy erre a célra dedikált platformon keressék párjukat, mintsem hogy a hétköznapi vakszerencséjére bízzák a találkozásokat.
- A koronavírus jelentős visszaesést okozott a cégnek felhasználók, bevétel és profit terén is, ám véleményünk szerint ez csak átmeneti. Ennek következtében egy jó beszállási pontnak tűnik a jelenlegi árfolyamszint.
Cégprofil
A Momo Inc. mobil alapú társadalmi és szórakoztató platformot működtet a Kínai Népköztársaságban. A cég a Momo platformot működteti, amely magában foglalja a Momo mobilalkalmazását valamint releváns funkciókat és szolgáltatásokat a felhasználók, az ügyfelek és a platform partnerei számára. A cég Momo mobilalkalmazása összehozza az embereket és megkönnyíti az interakciókat hely és érdeklődés alapján - különféle szabadidős tevékenységeket, beleértve az élő tehetségkutató show-kat, rövid videókat és társasjátékokat tesz elérhetővé, valamint más videó- és hangalapú interaktív élményeket, például élő csevegéseket és mobil karaoke-élményt kínál. Ezenkívül a Tantant, a fiatal mobilinternet-felhasználók közösségi és társkereső alkalmazását is működteti, amely lehetővé teszi a felhasználók számára romantikus kapcsolatok létrehozását, valamint érdekes emberekkel való találkozást. A társaság korábban Momo Technology Company Limited néven volt ismert, 2014 júliusában megváltoztatta a nevét Momo Inc.-re. A céget 2011-ben alapították, székhelye Pekingben található. (Forrás: Yahoo Finance)
Iparági áttekintés
Az emberek gyakorlatilag minden életszakaszban vágynak kapcsolatba lépni másokkal, mindig új barátokat vagy partnereket keresnek, ha magányosak vagy egyedülállók. Emiatt úgy gondoljuk, hogy a randevúzási és kapcsolatkialakítási szolgáltatások iránti kereslet mindig is erős lesz, miközben egyes felhasználói szegmensek hajlandóak fizetni is érte, mivel értéket képviselnek számukra.
A közösségi média használata az egyik legnépszerűbb online tevékenység. 2020-ban becslések szerint 3,6 milliárd ember használta a közösségi médiát világszerte, és ez a szám az előrejelzések szerint 2025-ben csaknem 4,41 milliárdra növekszik. A felhasználók száma világszerte 2017 óta évente 6 százalékkal növekedett, 2025-ig várhatóan 4,14 százalék lesz az átlagos éves növekedés (1-es grafikon).
Továbbá fontos megemlíteni, hogy a legfrissebb előrejelzések szerint 2025-re több mint 1,1 milliárd kínai internetes felhasználó fér hozzá a közösségi hálókhoz, szemben a 2020-as 926,8 millió felhasználóval (2-es grafikon, 2025-ös adat a sötétkék; 2020-as adat a világoskék). Kína mostanra a világ legnagyobb közösségimédia-piacává vált, messze meghaladva a jelenleg 300 millió felhasználós indiai piacot.
Azon túl, hogy a kínai közösségimédia-piac a legnagyobb a világon, demográfiai szempontból is különösen kedvező a társkereső alkalmazásokra nézve. Nevezetesen, a férfiak és a nők aránya Kínában már évek óta felborult a férfiak javára, és ez az egyenlőtlenség várhatólag csak tovább fog nőni a következő években. A lentebbi ábrán a kék vonal mutatja a 15 és 49 év közötti férfiak populációját, míg a piros vonal ugyan ezen korosztály női populációját. Ahogy az ábra mutatja, 2015-ben körülbelül 25 millióval több férfi élt az országban, mint nő, azonban 2035-re ez a különbség (kisatírozott rész) inkább 40 millióra fog nőni. Ennek fényében megállapítható, hogy a párkeresés különösen nehéz a férfiak számára, és emiatt még inkább valószínű, hogy egy erre a célra dedikált platformon keressék párjukat azzal szemben, hogy a hétköznapi vakszerencséjére bízzák a találkozásokat.
Ezen felül, az iparágban várhatóan folytatódik a növekedési trend, mivel egyre több ember rendelkezik internetkapcsolattal. Először is, a fiatalabb generációk mind ’digitális bennszülöttek’, ezért a közösségi médiát használó lakosság aránya folyamatosan növekszik. Az internet-penetráció is növekszik, így várhatóan számos ember fog csatlakozni a fejlődő országokból. Végül a mobiltechnológia lehetővé teszi az emberek egymással való állandó kapcsolatát, és ennek eredményeként a közösségi média életük szerves részévé válik, amely rendkívül kis eséllyel fog megváltozni.
Az iparágban két fő sikertényező van. Először is, a közösségi média csak akkor működik, ha eléri a kritikus tömeget, különben nem érdemes a felhasználóknak csatlakozni a platformhoz. Amint elérte a kritikus tömeget, pozitív visszacsatolási hurok jelentkezik; tehát több felhasználó csatlakozik, több kölcsönhatásba lép egymással, és így még több felhasználó csatlakozik. A második sikertényező a bevételszerzési lehetőség a felhasználók irányából. Ez elérhető reklámozással, fizikai javak vagy digitális termékek értékesítésével.
Cégelemzés
A Momo Inc. szolgáltatásai mobilalkalmazásként érhetőek el Android, iOS és Windows operációs rendszereken. Ez lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy hasonló lokáció és érdeklődés alapján létesítsenek szociális kapcsolatokat egymással. Továbbá, a felhasználók multimédiás üzeneteket küldhetnek egymásnak, valamint egy- és többjátékos játékokat játszhatnak az alkalmazás platformján. Emellett a felhasználók Facebook-szerű profilt is készíthetnek, ami arra ösztönzi őket, hogy minél több információt osszanak meg magukról. Ez lehetővé teszi a Momo számára, hogy megfelelőbb kapcsolatokat, azaz “match-eket” hozzon létre közeli idegenekkel. A Momo cég büszke arra, hogy a mobilinternetes felhasználók “káoszán” átlátva személyre szabott potenciális kapcsolatokat javasol a felhasználói számára.
Az üzleti modellt illetően Momo előfizetős tagságot kínál a felhasználóinak, ami körülbelül 2 amerikai dollárba kerül havonta, vagy ennél akár kevesebbe is, ha a felhasználó hosszabb időre elkötelezi magát. A fizetett tagság előnyei a következőket foglalják magukban: VIP logók, speciális keresési lehetőségek, kedvezmények a hangulatjel-áruházban, valamint a felhasználó profiljának legutóbbi látogatói listájának megtekintése.
Hasonlóan számos más azonnali üzenetküldő szolgáltatáshoz, a Momo is kínál beépített mobiljátékokat a platformján, hogy bevételt szerezzen a nagy felhasználói bázisát kihasználva. A folyamatosan megújuló tartalom érdekében ezeket a játékokat külsős fejlesztők hozzák létre, és a játékon belüli vásárlásokból származó bevételeket megosztják a Momo Inc. és a fejlesztők között.
A Momo figyelemre méltó bevételnövekedést mutatott az elmúlt években, ami jelentős profitnövekedést is eredményezett. Névlegesen közel 42 százalékos összetett növekedési rátát ért el a cég 2016 és 2019 között (bal oldai ábra). Ahogy viszont a negyedéves eredményeken látszik (jobb oldai ábra), a koronavírus jelentős visszaesést hozott a cégre nézve. Míg 2019 márciusában 114,4 millió havi aktív felhasználót (“MAU”) számlált platformján, addig 2020 márciusában már csak 108 milliót, ahogy a koronavírus hatására az emberek életében ideiglenesen háttérbe szorult az ismerkedés. Ennek megfelelően a negyedéves bevétele és a profitja is visszaesett közel 23 illetve 48 százalékkal.
Versenytárs-elemzés
A Momo működési tulajdonságainál fogva az interaktív média- és szolgáltatóipar tagjai közé sorolható. Ezek a cégek szabadalmaztatott felületeken tartalmat és információt alkotnak illetve terjesztenek. Az iparág 40 körüli piaci átlagával szemben a Momo adózott nyereségre jutó árfolyamrátája (PE ráta) 8,89, ami egy nagyon kedvező érték. Míg a piaci PE átlag növekvő trendet mutat, a Momo jelenleg úgy néz ki, egy szolid esés elé néz. Ez utalhat többek között arra is, hogy az általunk kiválasztott vállalat bevétel- és profitnövekedés előtt áll ellenben versenytársaival. Amint a lentebbi grafikonon is láthatjuk, a cég ezen rátája a kezdeti időszak után stabilizálódott és az áringadozások ellenére is egyértelműen kedvező értékeket produkált.
A Momo esetén érdemes különös figyelemmel lennünk a kínai interaktív média- és szolgáltatóipar piacára, hiszen a Momo a legnagyobb internetes társkereső az országban, azonban máshol nem múködik. Főbb versenytársai
- a Weibo, amely a legnagyobb azonnali csevegő alkalmazás,
- a WeChat anyavállalata, a JOYY Inc. ,
- a SnapChat (Snap Inc.)
- és a Match Group, Inc., a Tinder anyavállalata.
Ezeknél az opcióknál sokkal kedvezőbb a Momo értékeltsége és sokkal nagyobb tere van növekedésre. Igaz, talán a többi versenytárs erős ellenfél a piacon, a Match kivételével egy cég szolgáltatásai sem egyeznek tökéletesen a Momóéval. A többek között s Tindert is üzemeltető Match miatt pedig pontosan amerikai kötöttségei miatt nem szabadna aggódnunk, mint piacról kiszorító versenytárs, hiszen a kínai emberek - akár önszántukból, akár befolyásolás miatt - úgyis a helyit részesítik előnyben, ahogy ezt az eddigiekben is tették, lehetővé téve, hogy a Momo legyen piacvezető. A Tinder használata ráadásul Facebook-regisztrációhoz kötött, amely alkalmazás Kínában tiltott. Ezen szabályozói korlátok miatt gyakorlatilag törvényileg lehetetlen a versengés a két cég között.
Az alábbi táblázat betekintést nyújt a részvények értékeltségébe és múltbeli pénzügyi teljesítményébe. Amint látjuk, a Momo messze felülmúlta társait az évek során növekedés terén. Az árfolyam-bevétel arány (Price-to-Sales) ráta szintén kedvező értéken áll, ellenben a Joyy Inc.-on kívül gyakorlatilag mindegyik céggel. Értékeltségben pedig kétség kívül a Momo a legkedvezőbb. Eddig a Joyy Inc. tűnhetett a legerősebb versenytársnak, azonban a kiugróan magas Price-to-Earnings rátája kétségbe vonja ezt. Továbbá érdemes megemlíteni, hogy a Snapchat mai napig nem nyereséges, és az öt éves számaikat sem tudjuk elemezni, tekintve, hogy csak 2017 tavaszán lett tőzsdére vezetve.
A koronavírus gyengüléseivel és remélhetőleg leáldoztával pedig minden bizonnyal nagy kereslet mutatkozik majd a szocializálódást illetve pártalálást elősegítő alkalmazások iránt az elmagányosodott emberek körében.
Technikai elemzés és időzítés
A 2017-18-as nagymértékű növekedés után, amelyet a Tantan integrálása idézett elő, volatilis stagnálás figyelhető meg az árfolyamon egészen a 2020-as koronavírus kezdetéig, amit újabb esés követett. Ennek megfelelően a Momo jócskán elmarad az S&P500 teljesítményétől (zöld vonal) az elmúlt féléves periódus során. Ebből a 2019-es árfolyamesés és ingadozás a Kína és az Egyesült Államok közötti kereskedelmi háború és az utána született szabályozások hagyatéka nagyrészben.
Az eddigi csökkenő trenddel szemben viszont bizakodásra adhat okot az elmúlt 3 hónap árfolyammozgása. Nemrégiben az árfolyam átszelte az 50 (bordó) és a 20 napos mozgóátlagot (sárga), emellett a mozgó átlagkonvergencia-eltérés (MACD) is felülmúlta a jelzővonalat. Ezek erős jelzői lehetnek egy pozitív momentum bekövetkeztének a részvényárban.
Továbbá mint köztudott, a koronavírus elsőként Kínát sújtotta, azonban elsőként ott is csendesedett el a járvány. Ahogy a lentebbi grafikonon látszik, a kínai új esetszám már közel 150 napja 100 alatt mozog, ami a kínai populációnak kevesebb mint 0,0001%-a. Tehát ugyan az amerikai, indiai és brazil esetszámok miatt még továbbra is nagyon negatív a médiahangulat – rányomva a Momo árfolyamára a bélyegét – a kínai helyzet már rég megkezdte a normalizálódást.
Összességében az árfolyam trendfordulót mutat és jelen pillanatban kifejezetten alulértékelt a részvény, ami egy kitűnő beszállási pontot enged feltételezni. Persze a volatilitás adhat kétségekre okot – a részvény viszonylag magas bétával (1,64) rendelkezik – de a hosszú távú befektetők számára talán egy ritka lehetőség adódott, hogy egy normál esetben 20-30 százalékos árbevételnövekedést produkáló céget ilyen kedvező áron vegyenek meg.
Szerzők: Mórócz Márkó (partner), Szenes Ibolya (associate) – MFC Equity
A Stock Picking rovat előző részében a DocuSign vállalatot elemezték az MFC Equity szakértői, amely idén nagy növekedésen van túl és még több profitábilis lehetőség előtt áll. A cikk itt olvasható >>
A befektetések kockázattal járnak. Javasoljuk, hogy minden befektetési döntés meghozatala előtt konzultáljon pénzügyi tanácsadójával a lehetséges kockázatokról.
Az MFC Equity rövid bemutatása
Az MFC Equity egy nemzetközi befektetési klub, amely öt különböző helyszínen több mint 100 aktív taggal van jelen. A klub célja, hogy egy olyan platformot teremtsen, ahol a tagok közösen tanulhatnak a pénzügyi piacokról. A kiválasztott tagok – a megszerzett tapasztalataikat kamatoztatva – jelenleg egy ~100 000 USD-s portfoliót kezelnek közösen. A közel öt éve indított részvényportfóliójuk ~21 százalékos annualizált hozamot ért el, míg az S&P500 ~9 százalékos annualizált hozamot nyújtott ugyanazon időszakban. (2020. májusi 31-i adatok szerint.)
Az MFC Equity befektetési stratégiájának célja, hogy növekedésorientált cégek elárazásait fundamentális elemzés segítségével azonosítsa. A befektetési keretrendszerük öt fő területre fókuszál: 1. iparági dinamika, 2. cégek stratégiai pozíciója, 3. fundamentumok, 4. értékeltség, 5. befektetői hangulat.
Habár Magyarországról indult a szervezet, mára a klub olyan brit egyetemeken létesített kirendeltségeket, mint a University of Cambridge, University of St. Andrews és a University College of London. A klubnak két hosszú távú víziója van:
- Tehetséges fiatalok toborzásával a klub egy olyan pénzügyi szakemberképző intézményé szeretne válni, amelyet a pénzügyi közösség is elismer.
- Külsős tőke bevonásával egy hivatalosan bejegyzett alapkezelőcéggé válni.
További részletek a www.mfcequity.com honlapon találhatóak.