Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában

Stock Picking rovatunkban az MFC Equity nemzetközi befektetési klub olyan növekedésorientált cégeket keres, amelyek részvényeinek ára nem tükrözi valódi értéküket. A sorozat következő részében a Momo Inc. randevú és kapcsolattartási platformot mutatjuk be, aminek a keresletét több szociodemografikus trend is hajtja.

Összefoglaló

  • A Momo Inc. Kína vezető mobil közösségi hálózati platformja, amely egy mobil alapú közösségi hálózati platformon keresztül segíti a felhasználókat romantikus kapcsolatok létrehozásában, valamint érdekes emberekkel való találkozásban.
  • Az előrejelzések szerint 2025-ben több mint 1,1 milliárd kínai internetes felhasználó fog hozzáférni a közösségi hálókhoz, szemben a 2020-as 926,8 millió felhasználóval, ami jelentős piacbővülést eredményezhet.  
  • Demográfiai szempontból a férfiak és a nők aránya Kínában már évek óta felborult a férfiak javára. Így még inkább valószínű, hogy a férfiak egy erre a célra dedikált platformon keressék párjukat, mintsem hogy a hétköznapi vakszerencséjére bízzák a találkozásokat.
  • A koronavírus jelentős visszaesést okozott a cégnek felhasználók, bevétel és profit terén is, ám véleményünk szerint ez csak átmeneti. Ennek következtében egy jó beszállási pontnak tűnik a jelenlegi árfolyamszint.

Cégprofil

A Momo Inc. mobil alapú társadalmi és szórakoztató platformot működtet a Kínai Népköztársaságban. A cég a Momo platformot működteti, amely magában foglalja a Momo mobilalkalmazását valamint releváns funkciókat és szolgáltatásokat a felhasználók, az ügyfelek és a platform partnerei számára. A cég Momo mobilalkalmazása összehozza az embereket és megkönnyíti az interakciókat hely és érdeklődés alapján - különféle szabadidős tevékenységeket, beleértve az élő tehetségkutató show-kat, rövid videókat és társasjátékokat tesz elérhetővé, valamint más videó- és hangalapú interaktív élményeket, például élő csevegéseket és mobil karaoke-élményt kínál. Ezenkívül a Tantant, a fiatal mobilinternet-felhasználók közösségi és társkereső alkalmazását is működteti, amely lehetővé teszi a felhasználók számára romantikus kapcsolatok létrehozását, valamint érdekes emberekkel való találkozást. A társaság korábban Momo Technology Company Limited néven volt ismert, 2014 júliusában megváltoztatta a nevét Momo Inc.-re. A céget 2011-ben alapították, székhelye Pekingben található. (Forrás: Yahoo Finance)

Iparági áttekintés

Az emberek gyakorlatilag minden életszakaszban vágynak kapcsolatba lépni másokkal, mindig új barátokat vagy partnereket keresnek, ha magányosak vagy egyedülállók. Emiatt úgy gondoljuk, hogy a randevúzási és kapcsolatkialakítási szolgáltatások iránti kereslet mindig is erős lesz, miközben egyes felhasználói szegmensek hajlandóak fizetni is érte, mivel értéket képviselnek számukra.

A közösségi média használata az egyik legnépszerűbb online tevékenység. 2020-ban becslések szerint 3,6 milliárd ember használta a közösségi médiát világszerte, és ez a szám az előrejelzések szerint 2025-ben csaknem 4,41 milliárdra növekszik. A felhasználók száma világszerte 2017 óta évente 6 százalékkal növekedett, 2025-ig várhatóan 4,14 százalék lesz az átlagos éves növekedés (1-es grafikon).

Forrás: StatistaForrás: Statista

Továbbá fontos megemlíteni, hogy a legfrissebb előrejelzések szerint 2025-re több mint 1,1 milliárd kínai internetes felhasználó fér hozzá a közösségi hálókhoz, szemben a 2020-as 926,8 millió felhasználóval (2-es grafikon, 2025-ös adat a sötétkék; 2020-as adat a világoskék). Kína mostanra a világ legnagyobb közösségimédia-piacává vált, messze meghaladva a jelenleg 300 millió felhasználós indiai piacot.

Forrás: StatistaForrás: Statista

Azon túl, hogy a kínai közösségimédia-piac a legnagyobb a világon, demográfiai szempontból is különösen kedvező a társkereső alkalmazásokra nézve. Nevezetesen, a férfiak és a nők aránya Kínában már évek óta felborult a férfiak javára, és ez az egyenlőtlenség várhatólag csak tovább fog nőni a következő években. A lentebbi ábrán a kék vonal mutatja a 15 és 49 év közötti férfiak populációját, míg a piros vonal ugyan ezen korosztály női populációját. Ahogy az ábra mutatja, 2015-ben körülbelül 25 millióval több férfi élt az országban, mint nő, azonban 2035-re ez a különbség (kisatírozott rész) inkább 40 millióra fog nőni. Ennek fényében megállapítható, hogy a párkeresés különösen nehéz a férfiak számára, és emiatt még inkább valószínű, hogy egy erre a célra dedikált platformon keressék párjukat azzal szemben, hogy a hétköznapi vakszerencséjére bízzák a találkozásokat.

Forrás: ENSZ előrejelzés, 2019Forrás: ENSZ előrejelzés, 2019

Ezen felül, az iparágban várhatóan folytatódik a növekedési trend, mivel egyre több ember rendelkezik internetkapcsolattal. Először is, a fiatalabb generációk mind ’digitális bennszülöttek’, ezért a közösségi médiát használó lakosság aránya folyamatosan növekszik. Az internet-penetráció is növekszik, így várhatóan számos ember fog csatlakozni a fejlődő országokból. Végül a mobiltechnológia lehetővé teszi az emberek egymással való állandó kapcsolatát, és ennek eredményeként a közösségi média életük szerves részévé válik, amely rendkívül kis eséllyel fog megváltozni.

Az iparágban két fő sikertényező van. Először is, a közösségi média csak akkor működik, ha eléri a kritikus tömeget, különben nem érdemes a felhasználóknak csatlakozni a platformhoz. Amint elérte a kritikus tömeget, pozitív visszacsatolási hurok jelentkezik; tehát több felhasználó csatlakozik, több kölcsönhatásba lép egymással, és így még több felhasználó csatlakozik. A második sikertényező a bevételszerzési lehetőség a felhasználók irányából. Ez elérhető reklámozással, fizikai javak vagy digitális termékek értékesítésével.

 

Cégelemzés

A Momo Inc. szolgáltatásai mobilalkalmazásként érhetőek el Android, iOS és Windows operációs rendszereken. Ez lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy hasonló lokáció és érdeklődés alapján létesítsenek szociális kapcsolatokat egymással. Továbbá, a felhasználók multimédiás üzeneteket küldhetnek egymásnak, valamint egy- és többjátékos játékokat játszhatnak az alkalmazás platformján. Emellett a felhasználók Facebook-szerű profilt is készíthetnek, ami arra ösztönzi őket, hogy minél több információt osszanak meg magukról. Ez lehetővé teszi a Momo számára, hogy megfelelőbb kapcsolatokat, azaz “match-eket” hozzon létre közeli idegenekkel. A Momo cég büszke arra, hogy a mobilinternetes felhasználók “káoszán” átlátva személyre szabott potenciális kapcsolatokat javasol a felhasználói számára.

Az üzleti modellt illetően Momo előfizetős tagságot kínál a felhasználóinak, ami körülbelül 2 amerikai dollárba kerül havonta, vagy ennél akár kevesebbe is, ha a felhasználó hosszabb időre elkötelezi magát. A fizetett tagság előnyei a következőket foglalják magukban: VIP logók, speciális keresési lehetőségek, kedvezmények a hangulatjel-áruházban, valamint a felhasználó profiljának legutóbbi látogatói listájának megtekintése.

Hasonlóan számos más azonnali üzenetküldő szolgáltatáshoz, a Momo is kínál beépített mobiljátékokat a platformján, hogy bevételt szerezzen a nagy felhasználói bázisát kihasználva. A folyamatosan megújuló tartalom érdekében ezeket a játékokat külsős fejlesztők hozzák létre, és a játékon belüli vásárlásokból származó bevételeket megosztják a Momo Inc. és a fejlesztők között.

A Momo figyelemre méltó bevételnövekedést mutatott az elmúlt években, ami jelentős profitnövekedést is eredményezett. Névlegesen közel 42 százalékos összetett növekedési rátát ért el a cég 2016 és 2019 között (bal oldai ábra). Ahogy viszont a negyedéves eredményeken látszik (jobb oldai ábra), a koronavírus jelentős visszaesést hozott a cégre nézve. Míg 2019 márciusában 114,4 millió havi aktív felhasználót (“MAU”) számlált platformján, addig 2020 márciusában már csak 108 milliót, ahogy a koronavírus hatására az emberek életében ideiglenesen háttérbe szorult az ismerkedés. Ennek megfelelően a negyedéves bevétele és a profitja is visszaesett közel 23 illetve 48 százalékkal.

Forrás: Yahoo FinanceForrás: Yahoo Finance

Versenytárs-elemzés

A Momo működési tulajdonságainál fogva az interaktív média- és szolgáltatóipar tagjai közé sorolható. Ezek a cégek szabadalmaztatott felületeken tartalmat és információt alkotnak illetve terjesztenek. Az iparág 40 körüli piaci átlagával szemben a Momo adózott nyereségre jutó árfolyamrátája (PE ráta) 8,89, ami egy nagyon kedvező érték. Míg a piaci PE átlag növekvő trendet mutat, a Momo jelenleg úgy néz ki, egy szolid esés elé néz. Ez utalhat többek között arra is, hogy az általunk kiválasztott vállalat bevétel- és profitnövekedés előtt áll ellenben versenytársaival. Amint a lentebbi grafikonon is láthatjuk, a cég ezen rátája a kezdeti időszak után stabilizálódott és az áringadozások ellenére is egyértelműen kedvező értékeket produkált.

Forrás: WolframAlpha – Momo Inc. PE ratio 2016-2020 Forrás: WolframAlpha – Momo Inc. PE ratio 2016-2020

A Momo esetén érdemes különös figyelemmel lennünk a kínai interaktív média- és szolgáltatóipar piacára, hiszen a Momo a legnagyobb internetes társkereső az országban, azonban máshol nem múködik. Főbb versenytársai

  • a Weibo, amely a legnagyobb azonnali csevegő alkalmazás,
  • a WeChat anyavállalata, a JOYY Inc. ,
  • a SnapChat (Snap Inc.)
  • és a Match Group, Inc., a Tinder anyavállalata.

Ezeknél az opcióknál sokkal kedvezőbb a Momo értékeltsége és sokkal nagyobb tere van növekedésre. Igaz, talán a többi versenytárs erős ellenfél a piacon, a Match kivételével egy cég szolgáltatásai sem egyeznek tökéletesen a Momóéval. A többek között s Tindert is üzemeltető Match miatt pedig pontosan amerikai kötöttségei miatt nem szabadna aggódnunk, mint piacról kiszorító versenytárs, hiszen a kínai emberek - akár önszántukból, akár befolyásolás miatt - úgyis a helyit részesítik előnyben, ahogy ezt az eddigiekben is tették, lehetővé téve, hogy a Momo legyen piacvezető.  A Tinder használata ráadásul Facebook-regisztrációhoz kötött, amely alkalmazás Kínában tiltott. Ezen szabályozói korlátok miatt gyakorlatilag törvényileg lehetetlen a versengés a két cég között.

Az alábbi táblázat betekintést nyújt a részvények értékeltségébe és múltbeli pénzügyi teljesítményébe. Amint látjuk, a Momo messze felülmúlta társait az évek során növekedés terén. Az árfolyam-bevétel arány (Price-to-Sales) ráta szintén kedvező értéken áll, ellenben a Joyy Inc.-on kívül gyakorlatilag mindegyik céggel. Értékeltségben pedig kétség kívül a Momo a legkedvezőbb. Eddig a Joyy Inc. tűnhetett a legerősebb versenytársnak, azonban a kiugróan magas Price-to-Earnings rátája kétségbe vonja ezt. Továbbá érdemes megemlíteni, hogy a Snapchat mai napig nem nyereséges, és az öt éves számaikat sem tudjuk elemezni, tekintve, hogy csak 2017 tavaszán lett tőzsdére vezetve.

A koronavírus gyengüléseivel és remélhetőleg leáldoztával pedig minden bizonnyal nagy kereslet mutatkozik majd a szocializálódást illetve pártalálást elősegítő alkalmazások iránt az elmagányosodott emberek körében.

Technikai elemzés és időzítés

A 2017-18-as nagymértékű növekedés után, amelyet a Tantan integrálása idézett elő, volatilis stagnálás figyelhető meg az árfolyamon egészen a 2020-as koronavírus kezdetéig, amit újabb esés követett. Ennek megfelelően a Momo jócskán elmarad az S&P500 teljesítményétől (zöld vonal) az elmúlt féléves periódus során. Ebből a 2019-es árfolyamesés és ingadozás a Kína és az Egyesült Államok közötti kereskedelmi háború és az utána született szabályozások hagyatéka nagyrészben.

 Forrás: Yahoo Finance - Momo Inc. (MOMO) Real Time Price Forrás: Yahoo Finance - Momo Inc. (MOMO) Real Time Price

Az eddigi csökkenő trenddel szemben viszont bizakodásra adhat okot az elmúlt 3 hónap árfolyammozgása. Nemrégiben az árfolyam átszelte az 50 (bordó) és a 20 napos mozgóátlagot (sárga), emellett a mozgó átlagkonvergencia-eltérés (MACD)  is felülmúlta a jelzővonalat. Ezek erős jelzői lehetnek egy  pozitív momentum bekövetkeztének a részvényárban.

 Forrás: Yahoo Finance - Momo Inc. (MOMO) Real Time Price Forrás: Yahoo Finance - Momo Inc. (MOMO) Real Time Price

Továbbá mint köztudott, a koronavírus elsőként Kínát sújtotta, azonban elsőként ott is csendesedett el a járvány. Ahogy a lentebbi grafikonon látszik, a kínai új esetszám már közel 150 napja 100 alatt mozog, ami a kínai populációnak kevesebb mint 0,0001%-a. Tehát ugyan az amerikai, indiai és brazil esetszámok miatt még továbbra is nagyon negatív a médiahangulat – rányomva a Momo árfolyamára a bélyegét – a kínai helyzet már rég megkezdte a normalizálódást.

Forrás: OurWorldInDataForrás: OurWorldInData

Összességében az árfolyam trendfordulót mutat és jelen pillanatban kifejezetten alulértékelt a részvény, ami egy kitűnő beszállási pontot enged feltételezni. Persze a volatilitás adhat kétségekre okot – a részvény viszonylag magas bétával (1,64) rendelkezik – de a hosszú távú befektetők számára talán egy ritka lehetőség adódott, hogy egy normál esetben 20-30 százalékos árbevételnövekedést produkáló céget ilyen kedvező áron vegyenek meg.

Szerzők: Mórócz Márkó (partner), Szenes Ibolya (associate) – MFC Equity

A Stock Picking rovat előző részében a DocuSign vállalatot elemezték az MFC Equity szakértői, amely idén nagy növekedésen van túl és még több profitábilis lehetőség előtt áll. A cikk itt olvasható >>

A befektetések kockázattal járnak. Javasoljuk, hogy minden befektetési döntés meghozatala előtt konzultáljon pénzügyi tanácsadójával a lehetséges kockázatokról.


Az MFC Equity rövid bemutatása

Az MFC Equity egy nemzetközi befektetési klub, amely öt különböző helyszínen több mint 100 aktív taggal van jelen. A klub célja, hogy egy olyan platformot teremtsen, ahol a tagok közösen tanulhatnak a pénzügyi piacokról. A kiválasztott tagok – a megszerzett tapasztalataikat kamatoztatva – jelenleg egy ~100 000 USD-s portfoliót kezelnek közösen. A közel öt éve indított részvényportfóliójuk ~21 százalékos annualizált hozamot ért el, míg az S&P500 ~9 százalékos annualizált hozamot nyújtott ugyanazon időszakban. (2020. májusi 31-i adatok szerint.)

Az MFC Equity befektetési stratégiájának célja, hogy növekedésorientált cégek elárazásait fundamentális elemzés segítségével azonosítsa. A befektetési keretrendszerük öt fő területre fókuszál: 1. iparági dinamika, 2. cégek stratégiai pozíciója, 3. fundamentumok, 4. értékeltség, 5. befektetői hangulat.

Habár Magyarországról indult a szervezet, mára a klub olyan brit egyetemeken létesített kirendeltségeket, mint a University of Cambridge, University of St. Andrews és a University College of London. A klubnak két hosszú távú víziója van:

  1. Tehetséges fiatalok toborzásával a klub egy olyan pénzügyi szakemberképző intézményé szeretne válni, amelyet a pénzügyi közösség is elismer.
  2. Külsős tőke bevonásával egy hivatalosan bejegyzett alapkezelőcéggé válni.

További részletek a www.mfcequity.com honlapon találhatóak.

Részvényárfolyamok

részvény ár min max változás vételi ajánlat eladási ajánlat forgalom dátum idő
OTP 14400 13860 14400 +3,00% 0 0 7 871 941 105 Ft 2021-05-13 17:05:53
MOL 2260 2178 2260 +2,73% 0 0 2 768 137 336 Ft 2021-05-13 17:14:56
MTELEKOM 414 410 415 +0,85% 0 0 257 468 532 Ft 2021-05-13 17:07:24
RICHTER 8385 8220 8410 -0,18% 0 0 1 911 595 295 Ft 2021-05-13 17:05:41
OPUS 240 238 246 -0,82% 0 0 49 684 843 Ft 2021-05-13 17:05:24
A fentiek 15 perccel késleltetett adatok, melyeket a Portfolio TeleTrader Kft., a Budapesti Értéktőzsde hivatalos adatszolgáltatója biztosít számunkra.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 4-6 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá az első hónapban 390 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és a Privátbankár kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz januárban, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 30 379 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Ersténél 32 831 forint, a Cetelemnél pedig 33 102 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait!

Részvény / Deviza / Áru Emelkedéssel zárt a BUX
MTI | 2021. május 13. 18:27
A Budapesti Értéktőzsde (BÉT) részvényindexe, a BUX 813,37 pontos, 1,84 százalékos emelkedéssel, 44 974,08 ponton zárt csütörtökön.
Részvény / Deviza / Áru Miért esik a bitcoin árfolyama? Elon Musknak milyen adui lehetnek még?
Eidenpenz József | 2021. május 13. 17:06
A bitcoin árfolyama és az egész kriptópiac ma Elon Musk azon megjegyzése nyomán zuhant nagyot, hogy nem fogadja már el a bitcoint a Teslák eladásakor. Túlságosan terheli ugyanis a környezetet az első számú kriptodeviza létrehozása és elszámolása. De belengetett egy másik megoldást is. Vajon mire gondolhatott?
Részvény / Deviza / Áru Ma is mélypirosban vannak a tőzsdék, Elon Musk új célpontot keres
Eidenpenz József | 2021. május 13. 12:28
A meglepetést okozó amerikai inflációs adat hatása ma is tart, tovább szakadnak a részvénypiacok Európában. A hazai BUX viszont felülteljesítő, és a forint is erősödött. A Tesla kínai eladási adatai rosszak lettek, a cég vezére nyomta le a bitcoin árát, de más alternatívát keres helyette.
Részvény / Deviza / Áru Jó nap van a Richter mögött
MTI | 2021. május 12. 18:01
A vezető részvények a gyógyszerpapír kivételével gyengültek.
Részvény / Deviza / Áru Ronda inflációs adatok jönnek sorban, csökken a bitcoin adója itthon
Eidenpenz József | 2021. május 12. 12:10
Európában stabilizálódtak ma a tőzsdék, de az USA-ban nagyon várják a délutáni inflációs adatot, ami még felkavarhatja a piacokat. A Telekom gyorsjelentése nagyjából hozta a várakozásokat, az OTP célárát pedig megemelték. Magyarországon csökkenhet a kriptodevizák adója. A lítium az egyik legjobban teljesítő nyersanyag volt az idén.
Részvény / Deviza / Áru Enyhe csökkenés: mi történt ma Budapesten?
Privátbankár.hu / MTI | 2021. május 11. 18:34
A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 236,92 pontos, 0,53 százalékos csökkenéssel, 44 350,67 ponton zárt kedden.
Részvény / Deviza / Áru Átterjedt a korrekció Európára, 30-ból 30 DAX-papír esett
Eidenpenz József | 2021. május 11. 12:13
A tegnapi, március óta nem látott nagyságú amerikai techrészvény-kiárusítás után ma Európában is méretes mínuszok vannak. A magyar és a lengyel index az átlagnál jobban szerepel, de Pesten is az esés az úr. Nagyot zuhant a Novavax egy bejelentés nyomán, és  rejtélyes új Tesla-gyár tervei tűntek fel Texasban.
Részvény / Deviza / Áru A Mol és a Telekom húzta a BUX-ot
Privátbankár.hu / MTI | 2021. május 10. 18:14
A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 423,22 pontos, 0,96 százalékos emelkedéssel, 44 587,59 ponton zárt hétfőn.
Részvény / Deviza / Áru Átmeneti lehet a Richter gyengélkedése, a bányavállalatok és oltóanyag-gyártók nagy napja a mai
Eidenpenz József | 2021. május 10. 12:27
Az európai tőzsdéken kis esés jellemző, de a magyar és a lengyel parkett jobban teljesít. A Pfizer-BionTech oltásról sorba jöttek jó hírek, a részvénye majdnem tíz százalékkal drágul. Londonban a bányavállalatok főleg a réz száguldása miatt mennek. A Richter jelentése csalódás, de a jövőt illetően optimisták az elemzők, így a papír nem esik.
Részvény / Deviza / Áru Csak a Mol-részvények drágultak a vezető négyesből
MTI | 2021. május 7. 17:37
A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 308,34 pontos, 0,69 százalékos csökkenéssel, 44 164,37 ponton zárt pénteken. A részvénypiac forgalma 12,4 milliárd forint volt, a vezető részvények a Mol kivételével csökkentek az előző napi záráshoz képest.
Friss
hírlevél
depositphotos

Legyen Ön is előfizetőnk!

Előfizetőink naponta 4-6 egyedi, máshol nem olvasott,
minőségi tartalomhoz jutnak hozzá, az első hónapban 390 forintért.