13p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Stock Picking rovatunkban az MFC Equity nemzetközi befektetési klub olyan növekedésorientált cégeket keres, amelyek részvényeinek ára nem tükrözi valódi értéküket. A sorozat következő részében a Momo Inc. randevú és kapcsolattartási platformot mutatjuk be, aminek a keresletét több szociodemografikus trend is hajtja.

Összefoglaló

  • A Momo Inc. Kína vezető mobil közösségi hálózati platformja, amely egy mobil alapú közösségi hálózati platformon keresztül segíti a felhasználókat romantikus kapcsolatok létrehozásában, valamint érdekes emberekkel való találkozásban.
  • Az előrejelzések szerint 2025-ben több mint 1,1 milliárd kínai internetes felhasználó fog hozzáférni a közösségi hálókhoz, szemben a 2020-as 926,8 millió felhasználóval, ami jelentős piacbővülést eredményezhet.  
  • Demográfiai szempontból a férfiak és a nők aránya Kínában már évek óta felborult a férfiak javára. Így még inkább valószínű, hogy a férfiak egy erre a célra dedikált platformon keressék párjukat, mintsem hogy a hétköznapi vakszerencséjére bízzák a találkozásokat.
  • A koronavírus jelentős visszaesést okozott a cégnek felhasználók, bevétel és profit terén is, ám véleményünk szerint ez csak átmeneti. Ennek következtében egy jó beszállási pontnak tűnik a jelenlegi árfolyamszint.

Cégprofil

A Momo Inc. mobil alapú társadalmi és szórakoztató platformot működtet a Kínai Népköztársaságban. A cég a Momo platformot működteti, amely magában foglalja a Momo mobilalkalmazását valamint releváns funkciókat és szolgáltatásokat a felhasználók, az ügyfelek és a platform partnerei számára. A cég Momo mobilalkalmazása összehozza az embereket és megkönnyíti az interakciókat hely és érdeklődés alapján - különféle szabadidős tevékenységeket, beleértve az élő tehetségkutató show-kat, rövid videókat és társasjátékokat tesz elérhetővé, valamint más videó- és hangalapú interaktív élményeket, például élő csevegéseket és mobil karaoke-élményt kínál. Ezenkívül a Tantant, a fiatal mobilinternet-felhasználók közösségi és társkereső alkalmazását is működteti, amely lehetővé teszi a felhasználók számára romantikus kapcsolatok létrehozását, valamint érdekes emberekkel való találkozást. A társaság korábban Momo Technology Company Limited néven volt ismert, 2014 júliusában megváltoztatta a nevét Momo Inc.-re. A céget 2011-ben alapították, székhelye Pekingben található. (Forrás: Yahoo Finance)

Iparági áttekintés

Az emberek gyakorlatilag minden életszakaszban vágynak kapcsolatba lépni másokkal, mindig új barátokat vagy partnereket keresnek, ha magányosak vagy egyedülállók. Emiatt úgy gondoljuk, hogy a randevúzási és kapcsolatkialakítási szolgáltatások iránti kereslet mindig is erős lesz, miközben egyes felhasználói szegmensek hajlandóak fizetni is érte, mivel értéket képviselnek számukra.

A közösségi média használata az egyik legnépszerűbb online tevékenység. 2020-ban becslések szerint 3,6 milliárd ember használta a közösségi médiát világszerte, és ez a szám az előrejelzések szerint 2025-ben csaknem 4,41 milliárdra növekszik. A felhasználók száma világszerte 2017 óta évente 6 százalékkal növekedett, 2025-ig várhatóan 4,14 százalék lesz az átlagos éves növekedés (1-es grafikon).

Forrás: Statista
Forrás: Statista

Továbbá fontos megemlíteni, hogy a legfrissebb előrejelzések szerint 2025-re több mint 1,1 milliárd kínai internetes felhasználó fér hozzá a közösségi hálókhoz, szemben a 2020-as 926,8 millió felhasználóval (2-es grafikon, 2025-ös adat a sötétkék; 2020-as adat a világoskék). Kína mostanra a világ legnagyobb közösségimédia-piacává vált, messze meghaladva a jelenleg 300 millió felhasználós indiai piacot.

Forrás: Statista
Forrás: Statista

Azon túl, hogy a kínai közösségimédia-piac a legnagyobb a világon, demográfiai szempontból is különösen kedvező a társkereső alkalmazásokra nézve. Nevezetesen, a férfiak és a nők aránya Kínában már évek óta felborult a férfiak javára, és ez az egyenlőtlenség várhatólag csak tovább fog nőni a következő években. A lentebbi ábrán a kék vonal mutatja a 15 és 49 év közötti férfiak populációját, míg a piros vonal ugyan ezen korosztály női populációját. Ahogy az ábra mutatja, 2015-ben körülbelül 25 millióval több férfi élt az országban, mint nő, azonban 2035-re ez a különbség (kisatírozott rész) inkább 40 millióra fog nőni. Ennek fényében megállapítható, hogy a párkeresés különösen nehéz a férfiak számára, és emiatt még inkább valószínű, hogy egy erre a célra dedikált platformon keressék párjukat azzal szemben, hogy a hétköznapi vakszerencséjére bízzák a találkozásokat.

Forrás: ENSZ előrejelzés, 2019
Forrás: ENSZ előrejelzés, 2019

Ezen felül, az iparágban várhatóan folytatódik a növekedési trend, mivel egyre több ember rendelkezik internetkapcsolattal. Először is, a fiatalabb generációk mind ’digitális bennszülöttek’, ezért a közösségi médiát használó lakosság aránya folyamatosan növekszik. Az internet-penetráció is növekszik, így várhatóan számos ember fog csatlakozni a fejlődő országokból. Végül a mobiltechnológia lehetővé teszi az emberek egymással való állandó kapcsolatát, és ennek eredményeként a közösségi média életük szerves részévé válik, amely rendkívül kis eséllyel fog megváltozni.

Az iparágban két fő sikertényező van. Először is, a közösségi média csak akkor működik, ha eléri a kritikus tömeget, különben nem érdemes a felhasználóknak csatlakozni a platformhoz. Amint elérte a kritikus tömeget, pozitív visszacsatolási hurok jelentkezik; tehát több felhasználó csatlakozik, több kölcsönhatásba lép egymással, és így még több felhasználó csatlakozik. A második sikertényező a bevételszerzési lehetőség a felhasználók irányából. Ez elérhető reklámozással, fizikai javak vagy digitális termékek értékesítésével.

 

Cégelemzés

A Momo Inc. szolgáltatásai mobilalkalmazásként érhetőek el Android, iOS és Windows operációs rendszereken. Ez lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy hasonló lokáció és érdeklődés alapján létesítsenek szociális kapcsolatokat egymással. Továbbá, a felhasználók multimédiás üzeneteket küldhetnek egymásnak, valamint egy- és többjátékos játékokat játszhatnak az alkalmazás platformján. Emellett a felhasználók Facebook-szerű profilt is készíthetnek, ami arra ösztönzi őket, hogy minél több információt osszanak meg magukról. Ez lehetővé teszi a Momo számára, hogy megfelelőbb kapcsolatokat, azaz “match-eket” hozzon létre közeli idegenekkel. A Momo cég büszke arra, hogy a mobilinternetes felhasználók “káoszán” átlátva személyre szabott potenciális kapcsolatokat javasol a felhasználói számára.

Az üzleti modellt illetően Momo előfizetős tagságot kínál a felhasználóinak, ami körülbelül 2 amerikai dollárba kerül havonta, vagy ennél akár kevesebbe is, ha a felhasználó hosszabb időre elkötelezi magát. A fizetett tagság előnyei a következőket foglalják magukban: VIP logók, speciális keresési lehetőségek, kedvezmények a hangulatjel-áruházban, valamint a felhasználó profiljának legutóbbi látogatói listájának megtekintése.

Hasonlóan számos más azonnali üzenetküldő szolgáltatáshoz, a Momo is kínál beépített mobiljátékokat a platformján, hogy bevételt szerezzen a nagy felhasználói bázisát kihasználva. A folyamatosan megújuló tartalom érdekében ezeket a játékokat külsős fejlesztők hozzák létre, és a játékon belüli vásárlásokból származó bevételeket megosztják a Momo Inc. és a fejlesztők között.

A Momo figyelemre méltó bevételnövekedést mutatott az elmúlt években, ami jelentős profitnövekedést is eredményezett. Névlegesen közel 42 százalékos összetett növekedési rátát ért el a cég 2016 és 2019 között (bal oldai ábra). Ahogy viszont a negyedéves eredményeken látszik (jobb oldai ábra), a koronavírus jelentős visszaesést hozott a cégre nézve. Míg 2019 márciusában 114,4 millió havi aktív felhasználót (“MAU”) számlált platformján, addig 2020 márciusában már csak 108 milliót, ahogy a koronavírus hatására az emberek életében ideiglenesen háttérbe szorult az ismerkedés. Ennek megfelelően a negyedéves bevétele és a profitja is visszaesett közel 23 illetve 48 százalékkal.

Forrás: Yahoo Finance
Forrás: Yahoo Finance

Versenytárs-elemzés

A Momo működési tulajdonságainál fogva az interaktív média- és szolgáltatóipar tagjai közé sorolható. Ezek a cégek szabadalmaztatott felületeken tartalmat és információt alkotnak illetve terjesztenek. Az iparág 40 körüli piaci átlagával szemben a Momo adózott nyereségre jutó árfolyamrátája (PE ráta) 8,89, ami egy nagyon kedvező érték. Míg a piaci PE átlag növekvő trendet mutat, a Momo jelenleg úgy néz ki, egy szolid esés elé néz. Ez utalhat többek között arra is, hogy az általunk kiválasztott vállalat bevétel- és profitnövekedés előtt áll ellenben versenytársaival. Amint a lentebbi grafikonon is láthatjuk, a cég ezen rátája a kezdeti időszak után stabilizálódott és az áringadozások ellenére is egyértelműen kedvező értékeket produkált.

Forrás: WolframAlpha – Momo Inc. PE ratio 2016-2020
Forrás: WolframAlpha – Momo Inc. PE ratio 2016-2020

A Momo esetén érdemes különös figyelemmel lennünk a kínai interaktív média- és szolgáltatóipar piacára, hiszen a Momo a legnagyobb internetes társkereső az országban, azonban máshol nem múködik. Főbb versenytársai

  • a Weibo, amely a legnagyobb azonnali csevegő alkalmazás,
  • a WeChat anyavállalata, a JOYY Inc. ,
  • a SnapChat (Snap Inc.)
  • és a Match Group, Inc., a Tinder anyavállalata.

Ezeknél az opcióknál sokkal kedvezőbb a Momo értékeltsége és sokkal nagyobb tere van növekedésre. Igaz, talán a többi versenytárs erős ellenfél a piacon, a Match kivételével egy cég szolgáltatásai sem egyeznek tökéletesen a Momóéval. A többek között s Tindert is üzemeltető Match miatt pedig pontosan amerikai kötöttségei miatt nem szabadna aggódnunk, mint piacról kiszorító versenytárs, hiszen a kínai emberek - akár önszántukból, akár befolyásolás miatt - úgyis a helyit részesítik előnyben, ahogy ezt az eddigiekben is tették, lehetővé téve, hogy a Momo legyen piacvezető.  A Tinder használata ráadásul Facebook-regisztrációhoz kötött, amely alkalmazás Kínában tiltott. Ezen szabályozói korlátok miatt gyakorlatilag törvényileg lehetetlen a versengés a két cég között.

Az alábbi táblázat betekintést nyújt a részvények értékeltségébe és múltbeli pénzügyi teljesítményébe. Amint látjuk, a Momo messze felülmúlta társait az évek során növekedés terén. Az árfolyam-bevétel arány (Price-to-Sales) ráta szintén kedvező értéken áll, ellenben a Joyy Inc.-on kívül gyakorlatilag mindegyik céggel. Értékeltségben pedig kétség kívül a Momo a legkedvezőbb. Eddig a Joyy Inc. tűnhetett a legerősebb versenytársnak, azonban a kiugróan magas Price-to-Earnings rátája kétségbe vonja ezt. Továbbá érdemes megemlíteni, hogy a Snapchat mai napig nem nyereséges, és az öt éves számaikat sem tudjuk elemezni, tekintve, hogy csak 2017 tavaszán lett tőzsdére vezetve.

A koronavírus gyengüléseivel és remélhetőleg leáldoztával pedig minden bizonnyal nagy kereslet mutatkozik majd a szocializálódást illetve pártalálást elősegítő alkalmazások iránt az elmagányosodott emberek körében.

Technikai elemzés és időzítés

A 2017-18-as nagymértékű növekedés után, amelyet a Tantan integrálása idézett elő, volatilis stagnálás figyelhető meg az árfolyamon egészen a 2020-as koronavírus kezdetéig, amit újabb esés követett. Ennek megfelelően a Momo jócskán elmarad az S&P500 teljesítményétől (zöld vonal) az elmúlt féléves periódus során. Ebből a 2019-es árfolyamesés és ingadozás a Kína és az Egyesült Államok közötti kereskedelmi háború és az utána született szabályozások hagyatéka nagyrészben.

 Forrás: Yahoo Finance - Momo Inc. (MOMO) Real Time Price
Forrás: Yahoo Finance - Momo Inc. (MOMO) Real Time Price

Az eddigi csökkenő trenddel szemben viszont bizakodásra adhat okot az elmúlt 3 hónap árfolyammozgása. Nemrégiben az árfolyam átszelte az 50 (bordó) és a 20 napos mozgóátlagot (sárga), emellett a mozgó átlagkonvergencia-eltérés (MACD)  is felülmúlta a jelzővonalat. Ezek erős jelzői lehetnek egy  pozitív momentum bekövetkeztének a részvényárban.

 Forrás: Yahoo Finance - Momo Inc. (MOMO) Real Time Price
Forrás: Yahoo Finance - Momo Inc. (MOMO) Real Time Price

Továbbá mint köztudott, a koronavírus elsőként Kínát sújtotta, azonban elsőként ott is csendesedett el a járvány. Ahogy a lentebbi grafikonon látszik, a kínai új esetszám már közel 150 napja 100 alatt mozog, ami a kínai populációnak kevesebb mint 0,0001%-a. Tehát ugyan az amerikai, indiai és brazil esetszámok miatt még továbbra is nagyon negatív a médiahangulat – rányomva a Momo árfolyamára a bélyegét – a kínai helyzet már rég megkezdte a normalizálódást.

Forrás: OurWorldInData
Forrás: OurWorldInData

Összességében az árfolyam trendfordulót mutat és jelen pillanatban kifejezetten alulértékelt a részvény, ami egy kitűnő beszállási pontot enged feltételezni. Persze a volatilitás adhat kétségekre okot – a részvény viszonylag magas bétával (1,64) rendelkezik – de a hosszú távú befektetők számára talán egy ritka lehetőség adódott, hogy egy normál esetben 20-30 százalékos árbevételnövekedést produkáló céget ilyen kedvező áron vegyenek meg.

Szerzők: Mórócz Márkó (partner), Szenes Ibolya (associate) – MFC Equity

A Stock Picking rovat előző részében a DocuSign vállalatot elemezték az MFC Equity szakértői, amely idén nagy növekedésen van túl és még több profitábilis lehetőség előtt áll. A cikk itt olvasható >>

A befektetések kockázattal járnak. Javasoljuk, hogy minden befektetési döntés meghozatala előtt konzultáljon pénzügyi tanácsadójával a lehetséges kockázatokról.


Az MFC Equity rövid bemutatása

Az MFC Equity egy nemzetközi befektetési klub, amely öt különböző helyszínen több mint 100 aktív taggal van jelen. A klub célja, hogy egy olyan platformot teremtsen, ahol a tagok közösen tanulhatnak a pénzügyi piacokról. A kiválasztott tagok – a megszerzett tapasztalataikat kamatoztatva – jelenleg egy ~100 000 USD-s portfoliót kezelnek közösen. A közel öt éve indított részvényportfóliójuk ~21 százalékos annualizált hozamot ért el, míg az S&P500 ~9 százalékos annualizált hozamot nyújtott ugyanazon időszakban. (2020. májusi 31-i adatok szerint.)

Az MFC Equity befektetési stratégiájának célja, hogy növekedésorientált cégek elárazásait fundamentális elemzés segítségével azonosítsa. A befektetési keretrendszerük öt fő területre fókuszál: 1. iparági dinamika, 2. cégek stratégiai pozíciója, 3. fundamentumok, 4. értékeltség, 5. befektetői hangulat.

Habár Magyarországról indult a szervezet, mára a klub olyan brit egyetemeken létesített kirendeltségeket, mint a University of Cambridge, University of St. Andrews és a University College of London. A klubnak két hosszú távú víziója van:

  1. Tehetséges fiatalok toborzásával a klub egy olyan pénzügyi szakemberképző intézményé szeretne válni, amelyet a pénzügyi közösség is elismer.
  2. Külsős tőke bevonásával egy hivatalosan bejegyzett alapkezelőcéggé válni.

További részletek a www.mfcequity.com honlapon találhatóak.

A rovat támogatója a 4iG

Részvényárfolyamok

részvény ár min max változás vétel eladás forgalom deviza dátum idő
OTP 17710 17400 17795 +2,79% 0 0 10 989 203 785 HUF 2024-04-26 17:13:31
MOL 3004 2992 3028 +0,20% 0 0 1 533 831 664 HUF 2024-04-26 17:05:18
MTELEKOM 898 897 907 -0,44% 0 0 411 836 570 HUF 2024-04-26 17:05:04
RICHTER 9200 9070 9245 +1,38% 0 0 1 705 691 035 HUF 2024-04-26 17:07:36
OPUS 391 384 398 +1,03% 0 0 124 789 584 HUF 2024-04-26 17:05:22
A fentiek 15 perccel késleltetett adatok, melyeket a Portfolio TeleTrader Kft., a Budapesti Értéktőzsde hivatalos adatszolgáltatója biztosít számunkra.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Részvény / Deviza / Áru Már hajnalban sorba áll, ha ránéz a forintárfolyamra
Privátbankár.hu | 2024. április 26. 18:03
Vegyesen alakult pénteken a forint árfolyama a kora reggeli jegyzéséhez képest a főbb devizákkal szemben, a heti eredménye azonban pozitív.
Részvény / Deviza / Áru Nem volt fék a BUX-on
Privátbankár.hu | 2024. április 26. 17:32
A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 910,04 pontos, 1,38 százalékos emelkedéssel, 67 039,30 ponton zárt pénteken.
Részvény / Deviza / Áru Megtartotta éves rendes közgyűlését a Budapesti Értéktőzsde
Privátbankár.hu | 2024. április 26. 16:47
A közgyűlésen bemutatott 2023. évi üzleti beszámoló alapján a Tőzsde eredményes évet zárt: az összbevétel 4,4 milliárd, az EBITDA 1 362 millió, a nettó eredmény 5,8 milliárd forintot tett ki, ami 2008 óta a legeredményesebb tőzsdei évet jelenti. A társaság 606 millió forint összegben fizet osztalékot, részvényenként 112 forintot.
Részvény / Deviza / Áru Nyugodtan várja a forint a megmérettetést, fontos határt lépett át a réz
Eidenpenz József | 2024. április 26. 12:28
A részvénypiacok felélénkültek a kedvező amerikai gyorsjelentések hatására, ma nagy fontosságú inflációs adat érkezik. A BUX-ot az OTP húzza, a forint alig mozdul egy péntek esti bejelentés előtt. Újra megindult az arany, a réz pedig átlépett egy több éve nem látott határt.
Részvény / Deviza / Áru Felcsillan a szeme, hogyha megpillantja mennyiért vásárolhat eurót
Privátbankár.hu | 2024. április 25. 18:31
Jó napja volt a forintnak. 
Részvény / Deviza / Áru Megvan, miért romlott el a hangulat Budapesten
Privátbankár.hu | 2024. április 25. 17:57
A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 247,29 pontos, 0,37 százalékos csökkenéssel, 66 129,26 ponton zárt csütörtökön.
Részvény / Deviza / Áru Jól megemelték az OTP célárát, nagy pofont kapott a Facebook-anyavállalat
Eidenpenz József | 2024. április 25. 12:21
Az európai tőzsdék többnyire esnek, de a BUX index úgy tud emelkedni, hogy mind a négy vezető papír egyszerre tart felfelé. A forint tovább erősödget a kamatdöntés óta, az arany áresése megállt. Fordított pályát járt be a Tesla és a Meta. Óvakodjunk a bitcoinos csalásoktól.
Részvény / Deviza / Áru Legénykedik a forint csütörtök reggel!
Privátbankár.hu | 2024. április 25. 07:22
A forint árfolyama csütörtök reggelre erőre kapott a főbb devizákkal szemben a szerda kora esti jegyzésekhez képest a nemzetközi bankközi devizapiacon.
Részvény / Deviza / Áru Van egy rossz hírünk a forintról
Privátbankár.hu | 2024. április 24. 19:01
Már megint lejjebb csúszott az árfolyama.
Részvény / Deviza / Áru Nagy Márton bejelentést tett a benzinárról, szárnyalt a Mol
Privátbankár.hu | 2024. április 24. 17:44
A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 437,29 pontos, 0,66 százalékos emelkedéssel, 66 376,55 ponton zárt szerdán.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG