Tesla Model S. Vannak vele bajok... |
A Tesla Model S elvesztette az ajánlását, amit korábban a Consumer Reports magazin megítélt neki, miután a vásárlók egyre több problémáról számolnak be. Vannak kisebb problémák, mint például a napfénytető nyikorgása, de nagyobb gikszerek is: volt olyan ügyfél, akinek a komplett villanymotort ki kellett cserélni az autójában. Az autók akkumulátorának töltésével kapcsolatban is jeleztek problémákat.
Miért számít, mit állít egy magazin?
Az amerikai Consumer Reports magazin 1936 óta van a piacon. Felméréseket, teszteket, összhasonlítoskat készítenek különböző termékekről és szolgáltatásokról. Nem lehet náluk hirdetni, mindig fizetnek azért, amit letesztelnek, a tulajdonos cég non-profit vállalatként működik, nincsenek részvényesei sem. A lapnak 7,3 millió előfizetője van, ajánlásuk kiemelkedően fontos az autógyártóknak is. A Teslával kapcsolatos cikk a következő, decemberi számban jelenik meg.
A hír hatására nagyot esett a Tesla-részvények árfolyama: első körben 2 havi mélypontra, majd tovább: április óta nem látott, 210 dollár alatti szintekre esett a részvényár a New York-i tőzsdén, innen korrigált 213 dollárig.
A Tesla-részvények árfolyama 2015-ben. |
Nem bírják a saját tempójukat
A Bloomberg idézi a lap állításait. Azt írják: a gond az, hogy a Tesla a Model S termelését felpörgette, ezzel egyidejűleg kihozza a Model X-et is, a megnövelt kibocsátás mellett azonban gondot okozhat a minőség ellenőrzése. Idén már több Model S-t állítottak elő, mint korábban valaha, a Model X pedig most került a szalonokba, ami komoly nyomást jelent a gyárra és a mérnökökre.
A Consumer Report épp azért adott "Ajánlott" minősítést az autónak, mert elég jó minőségű volt ahhoz, hogy megbízhatónak ítéljék. Ha a "megbízható" értékelés alá kerül egy autó, akkor a Consumer Reportnál automatikusan elveszíti az "Ajánlott" státuszt is.
A magazin annak ellenére rontott az értékelésen, hogy a vásárlók egyébként elképesztően elégedettek: 97 százalékuk azt jelezte, hogy biztosan újra a Tesla-vásárlás mellett döntenének. Emellett a szerviz-szolgáltatást és a hűségprogramot is a világ legjobbjának ítélik a Tesla közlése szerint.
A "leminősítés" akkor érte a Teslát, amikor a részvényárfolyam egyébként is ereszkedő trendbe került - a cég méretes bukót termel, legyártott autónként 4 ezer dollárt éget el, lassan újra külső forrásra szorul. Itt írtunk ennek hátteréről >>