1p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A hóeltakarítás most is folyamatos az országban, a munkákhoz használt só hiánycikk lesz lassan, ennek megfelelően tetemesen emelkedik az ára is
A hóeltakarítás most is folyamatos az országban, a munkákhoz használt só hiánycikk lesz lassan, ennek megfelelően tetemesen emelkedik az ára is - tudtuk meg a Magyar Közút Nonprofit Zrt. közleményéből.

A hideg és csapadékos tél miatt a szokásosnál sokkal több só fogy az utakon. Egy átlagosnak mondható télen 70 ezer tonna sót kell kiszórni a 30 ezer kilométeres országos közúthálózaton a biztonságos közlekedés fenntartása érdekében, ebben a szezonban viszont már 100 ezer tonnát szórt ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt., az utánpótlást pedig megdrágítja, hogy lényegében egész Európában keményebb a tél a szokásosnál. A társaság arra kéri a közlekedőket, hogy indulás előtt mindenképpen tájékozódjanak az utak állapotáról és csak a téli közlekedésre alkalmas gépkocsikkal induljanak el.

A jelenleg hatályos kormányrendelet szerint kerülnie kell a sózást  az ingatlan előtti járda, lépcső tisztántartásánál az ingatlan tényleges használójának, hiszen a só nagy károkat okoz a talajba vagy a vízbe jutva. 2010 szeptemberétől viszont már tilos lesz a só használata a közutakat kivéve (hiszen a csúszásmentesítésre használt sós oldal a csatornán keresztül távozik). A nátrium-klorid volt a legolcsóbb megoldás a síkos, havas járdák takarítására, ehelyett jövőre már csak homokkal, hamuval vagy a faforgáccsal takaríthatjuk a járdákat - ez a zöld tárca ajánlása. Az un. zeolit is megfelelő, ez azonban drágább, néhány önkormányzatnál viszont most is hozzá lehet jutni kedvezményesen.
A normális tartalék mennyiségnél kevesebb só maradt a Magyar Közút Nonprofit Zrt. egyes üzemmérnökségein, mert a szokásosnál lényegesen hidegebb és csapadékosabb időjárás miatt már eddig 100 ezer tonna sót kellett kiszórni az utakra. Egy átlagos télen 15-20 csapadékos, szórást igénylő nap van, és az átlaghőmérséklet nem hidegebb mínusz 8 foknál. „A mostani téli szezonban ezen már rég túl vagyunk, ezért már most a tartalékokhoz kell nyúlnunk, és intézkedni kellett további beszerzésekről is” – nyilatkozta Zsupponits Jenő, a társaság vezérigazgatója.

A társaság hókotrói és a sószórói lényegében november vége óta folyamatosan az utakon vannak és sokszor kellett mozgósítani a vállalkozóként síkosságmentesítést, hóeltakarítást végző szerződéses partnereket is. „Ilyen kemény tél utoljára 1986-ban volt, de most újabb havazások várhatók, és még nem látjuk a végét” – mondja a vezérigazgató. Az utóbbi egy hónapban viszont Európa legtöbb országában több hó esett a szokásosnál, ezért lényegében mindenki ugyanabban a cipőben jár, mint Magyarország, azaz utánrendeléssel kell sóhoz jutnia Nagy-Britanniától Romániáig, szinte az egész kontinensnek. „Az árak január eleje óta másfél-kétszeresére emelkedtek és olykor a szállítás is késedelmes” – mondta vezérigazgató. A só iránti óriási kereslet miatt a korábban 80 eurós (21 ezer forint) tonnánkénti ár helyett a német közútkezelő már 195-ért vásárolta az utánpótlást, de érkeznek hírek 300 eurós a sóárakról is.

Berlinben egyelőre nincs hiány az utak szórására alkalmas sóból, ellentétben más német városokkal, ahol már megkongatták a vészharangot amiatt, hogy a hét közepén nagy fagy és további hó várható. Hamburgban hétfőn válságtanácskozást tartottak a jegesedés miatt, de a helyi lakosoknak türelmesnek kell maradniuk, amíg február közepén megérkezik két sószállítmányt Chiléből és Marokkóból.
MTI
A Közút egyes üzemmérnökségei – különösen a Közép-Magyarország régióban – a hétvégi havazás után arra kényszerülnek, hogy más, kevésbé hatékony (homok), vagy drágább (kálcium-klorid oldat) anyagokat is használatba vegyenek a síkosságmentesítés során. A következő nagy szállítmány várhatóan néhány nap múlva érkezik az országba, ezt azután el kell juttatni az üzemmérnökségekre, vagyis az egészséges tartalékszint a szállítók tájékoztatása szerint 4-5 nap múlva áll helyre valamennyi üzemmérnökségen. „Jelen pillanatban nem fenyeget az a veszély, hogy egyes szakaszokon ne tudjuk elvégezni a munkát, de kétségtelen, hogy a helyzet feszített, ha a héten az eddigi ismereteinknél kiterjedtebb és nagyobb mennyiségű havazás lesz, akkor nehéz helyzet elé néz a társaság” – nyilatkozta Zsupponits Jenő. Biztonsági intézkedésként a vezérigazgató máris elrendelte síkosságmentesítés céljára az érdesítő anyagok (homok, zúzalék, salak) fokozott használatát. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. 77 üzemmérnökségének 3300 dolgozója váltott műszakban, folyamatos végzi az utakon a hóeltakarítást, hogy megakadályozza a hó burkolatra történő letapadását.

A társaság arra kéri a közlekedőket, hogy csak akkor keljenek útra, ha halaszthatatlan dolguk van, akkor is csak megfelelő műszaki állapotú és a téli, jeges közlekedésre alkalmas felszereltségű gépkocsikkal. Indulás előtt mindenképpen tájékozódjanak az utak állapotáról.

Vörös riadó: hétvégén megint leszakad az ég!
Vigyázat, elfagynak a fűtéscsövek! 
Leállt a munka a Margit hídon  
Kátyútenger, felnitörés - ki fizet a károkért? 
Télen sem áll le a munka az M0-án és az M31-en

Privátbankár

Címkék: Deviza / Áru

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Deviza / Áru Még ennél is jóval magasabb üzemanyag-árakat jósolnak a jövő hétre
Privátbankár.hu | 2016. október 1. 16:59
Míg az MTI a mától érvényes adóemelés miatt 339-340 forintos benzint és 345-346 forintos gázolajat jelzett előre, addig a GKI Energia szerint a közeljövőben 345 és 355 is lehet a két fontos üzemanyag ára. Az üzemanyagok ugyanis drágultak valamelyest a világpiacon, főleg a hét második felében.
Deviza / Áru Két kézzel szórja a pénzt a tűzre a kínai jegybank
Privátbankár.hu | 2016. február 7. 12:04
Tovább zuhan a kínai devizatartalék, miután a jegybank rengeteg pénzt éget el a piacon a jüan stabilizálására.
Deviza / Áru Őrülten vették az olajat, de a forint és az OTP is kapós volt
Privátbankár.hu | 2015. június 10. 18:53
Az OTP jól teljesített, a többi magyar részvény már nem annyira. A forint ezúttal erősödni tudott, az euró nem ment tovább. Nap közben három százalékos emelkedésben is volt a kőolaj, de ezután kissé lecsendesedett.
Deviza / Áru Hol van a mi forintunk? Lengyelország jobban teljesít
Privátbankár.hu | 2015. április 24. 16:17
Lehet, hogy mi erősnek érezzük a forintot 300 forint alatti euróárfolyamok mellett, de az-e valójában? A lengyel zloty árfolyamából ítélve nem igazán, sőt, inkább gyenge. A trend ráadásul ebbe az irányba mutat. Nemrég az egy főre jutó GDP-ben is megelőztek minket.
Deviza / Áru De jó, hogy nincs devizahitelünk – végképp megállíthatatlan a frank
Privátbankár.hu | 2015. április 23. 17:00
Miután a svájci jegybank tovább növelte a negatív kamatozású betétek körét, rég nem látott mértékben esett a svájci frank árfolyama, ám csak fél napig. Sokak szerint az SNB már ellőtte minden puskaporát, semmit sem tud tenni az erősödés megállítására. Az ország drágán megfizet az erős frankért, öt éve először recesszióba süllyedhet.
Deviza / Áru Újból a vas és acél országa lehetünk
Privátbankár.hu | 2015. április 23. 15:58
Acélmű épül Miskolcon, a projekt megvalósulásával újraéledhet a nehézipar Diósgyőrben - mondta a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára.
Deviza / Áru Tovább adják a forintot: ma is gyengülünk
Privátbankár.hu | 2015. április 23. 09:34
Megint 301 forintál jár az euró jegyzése, több régiós devizával együtt gyengülünk.
Deviza / Áru Európában is a kőolajért megy a harc - bíróságra citálják a németeket
Privátbankár.hu | 2015. április 23. 07:50
A cseh kormány bírósági úton követeli vissza azt a kőolajat, amelyet Csehország a közelmúltban csődbe jutott német Viktoriagruppe raktáraiban helyezett el.
Deviza / Áru Elhagyta magát a forint - frissítve
Privátbankár.hu | 2015. április 22. 13:54
Az előző két nap komoly erősödése után ma visszaesett a forint, az euró árfolyama 300 körül van ismét.
Deviza / Áru Zseniális devizaügylet, vagy a következő svájci frank bukta?
Fellegi Tamás | 2015. április 21. 16:24
Devizapiaci szereplők egyre gyakrabban emlegetnek egy ügyletet, amiben nagyon bíznak. Sokak szerint biztos pénzt lehet vele keresni kis kockázattal. Ez nem más, mint a török líra vétele az euróval szemben. A januári óriás svájci frank bukta után ezeket az ügyleteket illik óvatosabban kezelni, most megnézzük, itt miről is van szó.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG