Maguk mögött tudva a válság nadrágszíj-meghúzós éveit, a magyarok 40 százaléka úgy tervezi, hogy idén többet fogyaszt majd, mint tavaly. 2013-ban még csak a megkérdezettek egyharmada számított arra, hogy lehetőségei növekedni fognak az elkövetkezendő időszakban, ehhez képest a növekedés szemmel látható. Arra a kérdésre, hogy mire fog leginkább költeni a napi kiadásokon túl, a megkérdezettek többsége az utazás, szabadidő választ jelölte meg – derült ki a Cetelem Körkép 2014 felméréséből.
Míg a Magyar Turizmus Zrt. felmérése szerint a lakosság csaknem 40 százaléka utazna el a főszezonban (ez valamivel meghaladja a tavalyi eredményt), addig a Cetelem Körkép 2014 adatai ennél is kedvezőbbek. 2013-ban még a lakosság 40 százaléka tervezte, hogy nyári pihenését lakóhelyétől távol tölti, idén már a megkérdezettek 45 százaléka tervezi, hogy nyaralni megy.
Lukácsi Zoltán, a Magyar Cetelem Bank marketingigazgatója is előremutatónak látja, hogy a válság nehéz éveit talán végre magunk mögött hagyva egyre többek számára nyílik lehetőség arra, hogy a hétköznapok költségeinek fedezésén felül életminőségük javítására is fordítsanak pénzükből.
Útnak indulunk, de merre?
A nyaralás a többség számára belföldi üdülést jelent: a válaszadók mintegy 70 százaléka a határokon innen tervezi a feltöltődést, közülük minden harmadik a Balatont választja.
Akik viszont külföldi utazásra készülnek, elsősorban Horvátországot választják, amit Görögország, Olaszország, Románia (Erdély) és Bulgária követ. A Magyar Cetelem Bank ügyfeleiről szóló saját felmérésében is Horvátország a kedvenc úti cél, mögötte Olaszország a második, és Spanyolország a harmadik. A magyar turista átlagosan – egy hosszú hétvégénél többet, egy egyhetes nyaralásnál kevesebbet – 5 napot szán szabadságából nyaralásra, amelyre belföldön 90, külföldön pedig 150 ezer forintot tervez elkölteni.