Tíz százalékkal csökkentette szén-dioxid-kibocsátását a Budapest Airport éves szinten. A budapesti repülőteret üzemeltető cég szerint, több mint egy teljes havi mennyiséggel csökkent a reptér úgynevezett karbon lábnyoma, ami az éghajlatváltozást előidéző környezetterhelés elfogadott nemzetközi mutatószáma.
A kibocsátás egyrészt a Malév csődje miatt, másrészt a Budapest Airport környezetvédelmi lépései miatt csökkent. A Malév csődje önmagában is jelentős csökkenést eredményezett a szén-dioxid kibocsátásban. Az üzemeltető közleménye szerint a kibocsátást még akkor is tudták csökkenteni, amikor jelentősen nőtt az utasforgalom. Tavaly a hatékony energiafelhasználás eredményeként egyebek mellett 850 000 köbméter földgázt sikerült megspórolni a repülőtéren. Ez a mennyiség hozzávetőleg megegyezik egy teljes őszi hónap fogyasztásával vagy 280 családi ház éves energiaigényével és a felhasználással együtt járó szén-dioxid kibocsátással.
Évek óta korszerűsítenek
A Budapest Airport 2007-ben hirdette meg energiaracionalizálási stratégiáját. Felújították a kifutókat és a repülőgép állóhelyeket, valamint az irányítótorony fénytechnikai rendszerét, továbbá jelentősen csökkentették a földgázfelhasználását is. A Budapest Airport egyedi céljaira fejlesztett napkollektor rendszert telepített az 1-es terminál tetejére, amely akár a teljes terminál használati-melegvíz ellátását is biztosítani tudta. Ezen kívül speciális szélturbinákat is beüzemeltek az egyik szolgálati parkoló területén. A 2010 óta alkalmazott módszertan alapján nemcsak a gáz-, hanem a villamosenergia-fogyasztás és a Budapest Airport által üzemeltetett gépkocsik üzemanyag felhasználása is beleszámít a teljes értékbe.