A Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságszabályozásért felelős államtitkára szerdán a Parlamentben, az Országgyűlés turisztikai bizottsága által rendezett nyílt napon hangsúlyozta, hogy mindezek megvalósítása nem kizárólag a kormányzat feladata, szükség van az önkormányzatok, civil szervezetek, a szolgáltatók részvételére is. Bánki Erik, az Országgyűlés turizmusbizottságának elnöke szerint a gazdasági pénzügyi válság legérzékenyebben ezt az ágazatot érintette, a legnagyobb veszteséget ez volt kénytelen elszenvedni.
Szerinte hiába történtek pozitív változások az elmúlt két évben, az emberek sokkal takarékosabbak, óvatosabbak lettek, kevesebbet költenek. Fontos kiemelten kezelni a turizmust, mivel a gazdasági élet valamennyi területét érinti. Rogán Antal, Belváros-Lipótváros fideszes polgármestere, az Országgyűlés gazdasági bizottságának elnöke szerint a következő uniós költségvetési ciklusban a források felhasználási céljai között súlyának megfelelően kellene szerepeltetni az ágazatot, és az önkormányzatoknak az idegenforgalmi adóval beszedett minden négy forintból legalább egyet a turizmusmarketingre kellene fordítaniuk. Azt a stratégiát pedig, amely mellett ezeket a forrásokat fel lehet használni, a Magyar Turizmus Zrt.-nek kellene meghatároznia - mondta.
Rogán Antal megjegyezte: a devizaköltések több mint kétharmada Budapesten történik meg. Szerinte hátrányos, hogy nem tudják elérni, hogy a turisták tovább mozduljanak a fővárosból, ez egy fontos cél lehetne. Előnynek nevezte, hogy ezek szerint Budapestnek még mindig van vonzóképessége és ereje, hogy idevonzzon turistákat.
Rogán szerint a közösségi oldalakon szerveződő hálózatokat jobban ki kellene használni az ország promóciójára, úgy vélte, hatékonyabb lehet egy ilyen fajta kommunikáció, mint egy hirdetési kampány. Példaként egy "Budapest barátai" közösség létrehozását említette. Hasonló oldal azonban már van a Facebook-on, nem is kicsi a közönsége, 314 772 személy kedveli.
Az államtitkár az új cafeteria-rendszer belföldi turizmust élénkítő hatásáról szólva elmondta: a még forgalomban lévő üdülési csekkekkel együtt a Széchenyi Pihenő Kártyán keresztül a vendéglátásra és a turizmusra együttesen az idén 40-50 milliárd forintos forrást lehet biztosítani.