A japán vizsgálatot azután rendelték el, hogy a JAL egyik 787-eséből, amelynél a múlt kedden üzemanyag-szivárgást észleltek Bostonban, a hiba kijavítását és a repülő Japánba visszatérését követően elvégzett tesztek során ismét elfolyt a kerozin. Japán a Boeing legújabb modelljének fő piaca, a JAL és az All Nippon Airways az eddig világszerte leszállított 50 darab 787-esből 24-et üzemeltet.
A JAL-gép bostoni üzemanyag-szivárgása mellett a múlt héten ugyanott, ugyanannak a légitársaságnak egy másik Boeing 787-esén elektromos tűz ütött ki, míg az All Nippon egyik ilyen típusú gépének egyik generátoránál olajszivárgást vettek észre, egy másik esetében pedig a pilótafülke szélvédője repedt meg (az öt üvegréteg közül egy sérült meg). Repülőműszaki szakemberek szerint közvetlenül a forgalomba állítás után a legtöbb géptípusnál fordulnak elő ilyen hibák, amelyeket a gyártó megpróbál a lehető leggyorsabban kiküszöbölni.
Amerikai illetékesek pénteken közölték, hogy a gép biztonságos, de átfogó vizsgálatra van szükség annak megállapítására, hogy nincs súlyos, javítandó tervezési hiba a 787-eseken. A Boeinghez eddig 800 megrendelés érkezett a 207 millió dollárba kerülő, döntően szénszálas műanyagból készült gépre, amely alacsony tömege és innovatív megoldásai miatt a cég szerint ötödére csökkentheti a légitársaságok üzemanyag-költségeit.