A minisztérium a lappal közölte, hogy a felügyelet és a gyártók közötti párbeszéd technikai kérdésekről "nemzetközileg bevett és szükséges" gyakorlat. Az ellenzéki Zöldek szerint viszont a Bildhez eljutott dokumentumokból kiviláglik, hogy a tárca már 2016 tavaszán tudott a visszaélésről, és megpróbálta eltussolni. A tárca végül bő másfél év után, az előző héten elrendelte a 3,0 literes dízelmotorral szerelt Cayenne terepjáró modellek visszahívását a kibocsátási értékeket módosító szoftver miatt, és bevonta a modell típusengedélyét. A bevont és a trükközött modell gyakorlatilag teljesen egyforma műszaki paraméterek szempontjából.
Szorul a hurok a dízelcsúcson – nagy lépést teszünk az új világ felé? Szerdán nagy jelentőségű találkozót tartanak Németországban: tárgyalóasztalhoz ül a kormány az autógyártókkal, hogy megvitassák a dízeles autózás jövőjét. Persze a múltból is előkerülnek nagyon súlyos témák a Nationalen Forum Dieselen, a dízelbotrányt ugyanis még mindig nem sikerült tisztán lezárni, durva pénzekről kell még döntést hozni. A politikai nyomás közben egyre fokozódik az autógyártókon. A Privátbankár.hu cikkét itt olvashatod. >>> |