3p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A sajátmárkás termékek már a teljes európai FMCG-értékesítés 38 százalékát teszik ki, mivel a vásárlók továbbra is a legjobb – leggazdaságosabb – vásárlási lehetőségeket keresik, és azok bizony nem a menő márkák termékei.

A Circana, a világ legnagyobb, vásárlói viselkedést vizsgáló tanácsadójának legutóbbi, kétévente megjelenő FMCG Demand Signals jelentése - amely az európai kiskereskedők adatait elemezte az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Olaszországban, Németországban, Spanyolországban és Hollandiában - szerint, 2022 negyedik negyedévében a szóban forgó termékek eladásai annak ellenére erős növekedést mutattak, hogy a sajátmárkás termékek árai gyorsabban emelkedtek, mint a nemzeti márkáké.

Összesen 229 milliárd euró (199 milliárd font) értékű magánmárkás terméket értékesítettek - írja a Grocery Gazette.Ez pedig azt (is) jelenti, hogy ezekből a termékekből sokkal többet vásároltak, mint a bázisidőszakban.

A jelentés megállapította, hogy a vásárlók az egész kontinensen a jobb (értsd: alacsonyabb) árak, a minőség és az ár-érték arány figyelembe vétele mellett fordultak a sajátmárkák felé, amelyek több mint 230 FMCG-kategóriát és több mint 2000 termékcsaládot foglalnak magukban.

A jelentés azt is feltárta, hogy a sajátmárkás termékek aránya mind a hat legnagyobb európai piacon erőteljesen nőtt, a legmagasabb a penetráció Spanyolországban (47 százalék) és Németországban (41 százalék), a legalacsonyabb pedig az Egyesült Királyságban (37 százalék), ahol a vásárlók továbbra is a nemzeti márkákat vásárolják.

Nem rosszabb, csak olcsóbb? Fotó: Depositphotos
Nem rosszabb, csak olcsóbb? Fotó: Depositphotos

A jelentés másik fontos megállapítása azt mutatta, hogy a nemzeti márkák nem feltétlenül veszítenek a hűségből, de a vásárlók kisebb mennyiségben vásárolnak.

Novemberben a kis és közepes méretű gyártók az európai FMCG-értékesítés 36 százalékát adták.

A vásárlók az ehető áruk (élelmiszerek) esetében is több saját márkás terméket választanak, a legnagyobb árnövekedés szinte teljes egészében az olyan élelmiszer-kategóriákra összpontosult, mint a hűtött és a friss (alapvetően mezőgazdasági) élelmiszerek.

A nem élelmiszer-kategóriák közül a háztartási cikkek, különösen az olyan alapvető termékek, mint a mosási és higiéniai cikkek esetében a sajátmárkák térnyerése nagyobb.

A sajátmárkás termékek már nem az "olcsó" alternatívát jelentik. A vásárlók azért vásárolják őket, mert valami újat és jó minőséget kínálnak.

A sajátmárkás vásárlók– 78 százaléuk aktívan keresi a legalacsonyabb árakat - az ár és a minőség egyensúlyát keresik, 72 százalékuk figyel a termékcímkékre, 63 százalék pedig minden vásárláskor ellenőrzi a termék jellemzőit.

A kiskereskedők ezt úgy próbálják ellensúlyozni, hogy innovatív termékeket vezetnek be az új trendek köré, mint például az alkoholmentes vagy alkoholmentes sörök vagy a növényi alapú húsok.

"A kiskereskedők befektetései megtérülnek, mivel egyre több fogyasztó érzékeli, hogy a sajátmárkás termékek innovatívak és ugyanolyan jók vagy jobbak, mint a nemzeti márkák, amelyekkel versenyeznek - mondta Ananda Roy, a Circana stratégiai növekedési stratégiáért felelős globális igazgatója.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Elon Musk cége éjszaka hazavágta az ukrán harci műveleteket
Privátbankár.hu | 2025. július 25. 16:10
Két és fél órán át szünetelt a Starlink műholdas internetszolgáltatás az ukrán hadsereg számára. Az éjszakai leállás érdemben akadályozta az ukrán katonai kommunikációt és drónműveleteket a frontvonalakon – közölte egy magas rangú ukrán parancsnok.
Vállalat A metán októbertől nincs politikai hírdetés az Európai Unióban
Privátbankár.hu | 2025. július 25. 15:40
A Meta az Európai Unió területén októbertől megszünteti a politikai, választási és társadalmi témájú hirdetések futtatását – jelentette be a vállalat csütörtökön, hogy ezzel elkerülje az EU új átláthatósági rendeletének való megfelelést, amely szigorúan szabályozza a politikai reklámok megjelenítését az online platformokon.
Vállalat A Volkswagen erre kényszerült Trump importvámjai miatt
Privátbankár.hu | 2025. július 25. 13:51
A német autógyártó visszavágta előrejelzéseit, miután a második negyedévében jelentős, 29 százalékos profitcsökkenést regisztrált, amelynek fő oka az Egyesült Államok által bevezetett 25 százalékos importvám volt.
Vállalat Esik a gyémántkereslet, de azért nincs bajban a kereskedő
Privátbankár.hu | 2025. július 25. 13:21
A dél-afrikai De Beers gyémánttermelése az idei második negyedévben 36 százalékkal, 4,1 millió karátra csökkent a tavalyi azonos időszakhoz képest – közölte a céget irányító Anglo American vállalat.
Vállalat Az elemzők is foghatják a fejüket a Wizz Air számait látva
Privátbankár.hu | 2025. július 25. 11:31
41 repülőgép maradhat még tovább a földön, az idei első féléves eredmény pedig csalódást keltő a magyar székhelyű fapadosnál.
Vállalat Már csak ez hiányzott: tovább emelné az élelmiszerárakat a világcég
Privátbankár.hu | 2025. július 25. 11:14
Már az első félévben is megtették, de még ez sem fedezi a vámháború okozta veszteséget? Nyomás alatt a világ legnagyobb csomagolt élelmiszer-ipari vállalata.
Vállalat Már a sokmilliós táskák sem fogynak úgy, mint régen? Megzuhant a legnagyobb luxuscég nyeresége
Privátbankár.hu | 2025. július 25. 10:03
Több mint ötödével esett az első félévben az LVMH nyeresége.
Vállalat Brutális veszteséget jelentett az amerikai óriáscég
Privátbankár.hu | 2025. július 25. 08:59
Nem megy jól az Intelnek.
Vállalat A padló alá küldheti a Teslát Trump gyomrosa
Litván Dániel | 2025. július 24. 12:09
Elbukhatja az állami támogatásokat a Tesla, miután Musk és Trump egymás ellen fordult. És ez nagyon fájhat az amúgy is gondokkal küzdő cégnek.
Vállalat Megválaszolta a BYD a kérdést, ami mindenkit foglalkoztat
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 13:31
Közleményt tett közzé a gyártó.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG