3p

Mi vár a magyar gazdaságra a választások után?
Tényleg elkerülhetetlen lesz a megszorítás?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A sajátmárkás termékek már a teljes európai FMCG-értékesítés 38 százalékát teszik ki, mivel a vásárlók továbbra is a legjobb – leggazdaságosabb – vásárlási lehetőségeket keresik, és azok bizony nem a menő márkák termékei.

A Circana, a világ legnagyobb, vásárlói viselkedést vizsgáló tanácsadójának legutóbbi, kétévente megjelenő FMCG Demand Signals jelentése - amely az európai kiskereskedők adatait elemezte az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Olaszországban, Németországban, Spanyolországban és Hollandiában - szerint, 2022 negyedik negyedévében a szóban forgó termékek eladásai annak ellenére erős növekedést mutattak, hogy a sajátmárkás termékek árai gyorsabban emelkedtek, mint a nemzeti márkáké.

Összesen 229 milliárd euró (199 milliárd font) értékű magánmárkás terméket értékesítettek - írja a Grocery Gazette.Ez pedig azt (is) jelenti, hogy ezekből a termékekből sokkal többet vásároltak, mint a bázisidőszakban.

A jelentés megállapította, hogy a vásárlók az egész kontinensen a jobb (értsd: alacsonyabb) árak, a minőség és az ár-érték arány figyelembe vétele mellett fordultak a sajátmárkák felé, amelyek több mint 230 FMCG-kategóriát és több mint 2000 termékcsaládot foglalnak magukban.

A jelentés azt is feltárta, hogy a sajátmárkás termékek aránya mind a hat legnagyobb európai piacon erőteljesen nőtt, a legmagasabb a penetráció Spanyolországban (47 százalék) és Németországban (41 százalék), a legalacsonyabb pedig az Egyesült Királyságban (37 százalék), ahol a vásárlók továbbra is a nemzeti márkákat vásárolják.

Nem rosszabb, csak olcsóbb? Fotó: Depositphotos
Nem rosszabb, csak olcsóbb? Fotó: Depositphotos

A jelentés másik fontos megállapítása azt mutatta, hogy a nemzeti márkák nem feltétlenül veszítenek a hűségből, de a vásárlók kisebb mennyiségben vásárolnak.

Novemberben a kis és közepes méretű gyártók az európai FMCG-értékesítés 36 százalékát adták.

A vásárlók az ehető áruk (élelmiszerek) esetében is több saját márkás terméket választanak, a legnagyobb árnövekedés szinte teljes egészében az olyan élelmiszer-kategóriákra összpontosult, mint a hűtött és a friss (alapvetően mezőgazdasági) élelmiszerek.

A nem élelmiszer-kategóriák közül a háztartási cikkek, különösen az olyan alapvető termékek, mint a mosási és higiéniai cikkek esetében a sajátmárkák térnyerése nagyobb.

A sajátmárkás termékek már nem az "olcsó" alternatívát jelentik. A vásárlók azért vásárolják őket, mert valami újat és jó minőséget kínálnak.

A sajátmárkás vásárlók– 78 százaléuk aktívan keresi a legalacsonyabb árakat - az ár és a minőség egyensúlyát keresik, 72 százalékuk figyel a termékcímkékre, 63 százalék pedig minden vásárláskor ellenőrzi a termék jellemzőit.

A kiskereskedők ezt úgy próbálják ellensúlyozni, hogy innovatív termékeket vezetnek be az új trendek köré, mint például az alkoholmentes vagy alkoholmentes sörök vagy a növényi alapú húsok.

"A kiskereskedők befektetései megtérülnek, mivel egyre több fogyasztó érzékeli, hogy a sajátmárkás termékek innovatívak és ugyanolyan jók vagy jobbak, mint a nemzeti márkák, amelyekkel versenyeznek - mondta Ananda Roy, a Circana stratégiai növekedési stratégiáért felelős globális igazgatója.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Garantiqa.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat A 4iG újabb nagy bevásárlása
Privátbankár.hu | 2025. december 9. 19:12
A 4iG Informatikai Zrt. (4iG IT) adásvételi megállapodást kötött az EQUILOR Alapkezelő Zrt.-vel az általa kezelt Central European Opportunity Magántőkealap tulajdonában lévő a FaceKom Kft. (FaceKom) 100 százalékos tulajdonrészének megvásárlásáról.
Vállalat A 4iG 90 százalékos üzletrészt vásárol
Privátbankár.hu | 2025. december 9. 16:01
A 4iG Informatikai Zrt. (4iG IT) 90 százalékos üzletrészt vásárol az IoT adatkommunikációs technológiákra specializálódott Mobil Adat Távközlési és Informatikai Szolgáltató Kft.-ben (Mobil Adat).
Vállalat A 4iG eladja földfelszíni műsorszóró és infrastruktúra társaságát
Privátbankár.hu | 2025. december 9. 09:53
A 4iG Távközlési Holding Zrt. értékesíti az országos lefedettségű országos műsorszóró infrastruktúrát tulajdonló és üzemeltető 4iG Műsorszóró Infrastruktúra Kft. 100 százalékos üzletrészét. A vevő a Pro-M Professzionális Mobil és Hálózati Szolgáltató Zrt.
Vállalat A 4iG lett a török út legnagyobb nyertese
Privátbankár.hu | 2025. december 8. 19:10
Törökország vezető vállalataival között stratégiai megállapodást a 4iG Csoport a védelmi ipari és technológiai, valamint a tervezett befektetési együttműködések területén.
Vállalat A Private Banking 30 éve Magyarországon: Így lesz a bizalomból vagyongyarapítás
Natív tartalom | 2025. december 8. 17:12
A magyar kétszintű bankrendszer megalakulása óta közel négy évtized telt el, amely idő alatt gyökeresen átalakultak a hazai pénzügyi szolgáltatások. Különösen igaz ez a privátbanki szektorra, amely 30 évvel ezelőtti indulásakor egy szelektív, személyre szabott stratégia mentén épült fel. A szerkesztőségünknek adott interjúban Bálint Attila, a Raiffeisen Bank privátbanki üzletágának ügyvezető igazgatója beszélt az ágazat evolúciójáról, a kezdeti bizalmatlanságról, a válságok tanulságairól, valamint arról, hogyan készül fel a Raiffeisen a generációváltás és a digitalizáció kihívásaira.
Vállalat Ez lehet az év üzleti csatája: ringbe szállt a Netflix kihívója
Privátbankár.hu | 2025. december 8. 16:38
A Paramount Skydance ellenséges felvásárlási ajánlatot indít a Warner Bros. Discovery megszerzésének céljával, miután alulmaradt a Netflixszel szemben a vállalat eszközeiért folytatott versenyben – írta meg a Cnbc.
Vállalat Isztambulból fújta be a szél: olajat és földgázt keresnek a Dunántúlon
Privátbankár.hu | 2025. december 8. 15:15
A Mol-csoport és a Turkish Petroleum Corporation (TPAO), Törökország nemzeti kutatás-termelési cége megkezdték a szeizmikus méréseket a Buzsák koncessziós területen, amelyet a tervek szerint a jövő év első felében a Tamási koncessziós terület mérése követ. A két vállalat tavaly kötött stratégiai partnerségi megállapodást, céljuk pedig, hogy kiderítsék: találhatók-e ígéretes kőolaj vagy földgáz lelőhelyek a Dél-Dunántúlon.
Vállalat Donald Trump sem hagyja szó nélkül a Netflix habzsolását
Privátbankár.hu | 2025. december 8. 14:20
Az amerikai elnök bejelentette, hogy személyesen vesz részt a Netflix által bejelentett, több mint 70 milliárd dolláros Warner Bros. Discovery-felvásárlás versenyhivatali jóváhagyásának elbírálásában.
Vállalat Jó hír jött a Paksi Atomerőműről
Privátbankár.hu | 2025. december 7. 13:07
Megérkezett az idei évre tervezett utolsó nukleáris fűtőelem-szállítmány is a Paksi Atomerőműbe, így most 2028 novemberéig elegendő készlettel rendelkezünk az atomerőmű működtetéséhez.
Vállalat Csúnya pofonokba szaladt bele az Airbus – a Boeing után zuhanhat a nagy rivális?
Litván Dániel | 2025. december 7. 10:31
Napsugárzástól elromló vezérlőszámítógép, a hideget nem bíró hajtóművek és elrontott géptest-panelek. Eddig a páholyból nézte a Boeing szenvedését az Airbus, de most rajtuk a sor?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG