3p

A sajátmárkás termékek már a teljes európai FMCG-értékesítés 38 százalékát teszik ki, mivel a vásárlók továbbra is a legjobb – leggazdaságosabb – vásárlási lehetőségeket keresik, és azok bizony nem a menő márkák termékei.

A Circana, a világ legnagyobb, vásárlói viselkedést vizsgáló tanácsadójának legutóbbi, kétévente megjelenő FMCG Demand Signals jelentése - amely az európai kiskereskedők adatait elemezte az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Olaszországban, Németországban, Spanyolországban és Hollandiában - szerint, 2022 negyedik negyedévében a szóban forgó termékek eladásai annak ellenére erős növekedést mutattak, hogy a sajátmárkás termékek árai gyorsabban emelkedtek, mint a nemzeti márkáké.

Összesen 229 milliárd euró (199 milliárd font) értékű magánmárkás terméket értékesítettek - írja a Grocery Gazette.Ez pedig azt (is) jelenti, hogy ezekből a termékekből sokkal többet vásároltak, mint a bázisidőszakban.

A jelentés megállapította, hogy a vásárlók az egész kontinensen a jobb (értsd: alacsonyabb) árak, a minőség és az ár-érték arány figyelembe vétele mellett fordultak a sajátmárkák felé, amelyek több mint 230 FMCG-kategóriát és több mint 2000 termékcsaládot foglalnak magukban.

A jelentés azt is feltárta, hogy a sajátmárkás termékek aránya mind a hat legnagyobb európai piacon erőteljesen nőtt, a legmagasabb a penetráció Spanyolországban (47 százalék) és Németországban (41 százalék), a legalacsonyabb pedig az Egyesült Királyságban (37 százalék), ahol a vásárlók továbbra is a nemzeti márkákat vásárolják.

Nem rosszabb, csak olcsóbb? Fotó: Depositphotos
Nem rosszabb, csak olcsóbb? Fotó: Depositphotos

A jelentés másik fontos megállapítása azt mutatta, hogy a nemzeti márkák nem feltétlenül veszítenek a hűségből, de a vásárlók kisebb mennyiségben vásárolnak.

Novemberben a kis és közepes méretű gyártók az európai FMCG-értékesítés 36 százalékát adták.

A vásárlók az ehető áruk (élelmiszerek) esetében is több saját márkás terméket választanak, a legnagyobb árnövekedés szinte teljes egészében az olyan élelmiszer-kategóriákra összpontosult, mint a hűtött és a friss (alapvetően mezőgazdasági) élelmiszerek.

A nem élelmiszer-kategóriák közül a háztartási cikkek, különösen az olyan alapvető termékek, mint a mosási és higiéniai cikkek esetében a sajátmárkák térnyerése nagyobb.

A sajátmárkás termékek már nem az "olcsó" alternatívát jelentik. A vásárlók azért vásárolják őket, mert valami újat és jó minőséget kínálnak.

A sajátmárkás vásárlók– 78 százaléuk aktívan keresi a legalacsonyabb árakat - az ár és a minőség egyensúlyát keresik, 72 százalékuk figyel a termékcímkékre, 63 százalék pedig minden vásárláskor ellenőrzi a termék jellemzőit.

A kiskereskedők ezt úgy próbálják ellensúlyozni, hogy innovatív termékeket vezetnek be az új trendek köré, mint például az alkoholmentes vagy alkoholmentes sörök vagy a növényi alapú húsok.

"A kiskereskedők befektetései megtérülnek, mivel egyre több fogyasztó érzékeli, hogy a sajátmárkás termékek innovatívak és ugyanolyan jók vagy jobbak, mint a nemzeti márkák, amelyekkel versenyeznek - mondta Ananda Roy, a Circana stratégiai növekedési stratégiáért felelős globális igazgatója.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat A Sole-Mizo Zrt. tejtermékein is megtalálható a minőség garanciájának jele
PR | 2025. április 22. 11:22
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Vállalat Trump végre mosolyoghat: 50 milliárd dollárt és 12 ezer új munkahelyet vinne az Egyesült Államokba a svájci óriáscég
Privátbankár.hu | 2025. április 22. 10:33
A gyógyszeriparra is vámok kivetését tervezi az amerikai kormány, a Roche előre menekülne?
Vállalat Az elemzők sem értik, ezt hogy csinálta a chipgyártó
Privátbankár.hu | 2025. április 22. 10:12
Felülmúlta a várakozásokat a TSMC profitja, a vámháborútól sem tartanak annyira a tajvani gyártónál.
Vállalat Védelmi és haderőfejlesztési technológiákról egyeztetett Jászai Gellért
Privátbankár.hu | 2025. április 18. 13:40
A 4iG Nyrt. elnöke a vállalatcsoport székházában fogadta David Bakert, az Egyesült Államok Védelmi Minisztériumának európai és NATO politikájáért felelős helyettes államtitkárát és az általa vezetett küldöttséget.
Vállalat Remekel a hazai közmű-, valamint energetikai szektor egyik vezető szállítója
Privátbankár.hu | 2025. április 18. 09:58
Az ABB az üzleti környezetet érintő bizonytalanság közepette is egy számjegyű bevételnövekedést vár 2025-ben.
Vállalat A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
PR | 2025. április 17. 16:37
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági nehézségek ellenére a vállalat stabil eredményeket mutatott fel 2024-ben, bár a növekedési ütem némileg lassult a korábbi évekhez képest. Európa egyik legnagyobb étrendkiegészítő gyártójának és forgalmazójának árbevétele 3,5 százalékkal, 93,7 milliárd forintra emelkedett, miközben az EBITDA-ja 2 százalékkal 10,68 milliárd forintra nőtt. A cégcsoport nagy hangsúlyt fektetett a hatékonyságnövelésre, a technológiai és termékfejlesztésekre, a stratégiai beruházásokra, valamint a belföldi piacvezető pozíció megtartása mellett tovább terjeszkedett a külpiacokon.
Vállalat Megint földgázt talált a Mol Pakisztánban
Privátbankár.hu | 2025. április 17. 14:01
Három új földgáztalálatot ért el a Mol Pakisztánban a Tal nevű kutatási területen, amelyeknek a magyar vállalat most elkezdte kidolgozni a kitermelési stratégiáját is – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter csütörtökön Iszlámábádban.
Vállalat Árcsökkentést kért a Spar
Privátbankár.hu | 2025. április 17. 09:51
Nem mindenkinek tetszik az ötlet.
Vállalat Akár 80 000 forint pluszt is lehet keresni a Gránit Banknál rendszeres megtakarítás esetén
PR | 2025. április 16. 14:21
A szelfivel számlát nyitó ügyfelek 40 000 forintján felül további 40 000 forinttal gazdagodhatnak a Gránit Banknál, akik mobilalkalmazáson keresztül rendszeres megbízást adnak befektetési jegy vásárlására.
Vállalat Kína bevitt egy nagy ütést az amerikai ipar egyik sztárjának
Privátbankár.hu | 2025. április 15. 12:43
Donald Trump februárban elindított kereskedelmi háborúját egyetlen eszközre, a büntetővámok bevezetésére építette. Valószínűleg nem gondolt arra, hogy mások többféle módon visszaüthetnek.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG