3p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A sajátmárkás termékek már a teljes európai FMCG-értékesítés 38 százalékát teszik ki, mivel a vásárlók továbbra is a legjobb – leggazdaságosabb – vásárlási lehetőségeket keresik, és azok bizony nem a menő márkák termékei.

A Circana, a világ legnagyobb, vásárlói viselkedést vizsgáló tanácsadójának legutóbbi, kétévente megjelenő FMCG Demand Signals jelentése - amely az európai kiskereskedők adatait elemezte az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Olaszországban, Németországban, Spanyolországban és Hollandiában - szerint, 2022 negyedik negyedévében a szóban forgó termékek eladásai annak ellenére erős növekedést mutattak, hogy a sajátmárkás termékek árai gyorsabban emelkedtek, mint a nemzeti márkáké.

Összesen 229 milliárd euró (199 milliárd font) értékű magánmárkás terméket értékesítettek - írja a Grocery Gazette.Ez pedig azt (is) jelenti, hogy ezekből a termékekből sokkal többet vásároltak, mint a bázisidőszakban.

A jelentés megállapította, hogy a vásárlók az egész kontinensen a jobb (értsd: alacsonyabb) árak, a minőség és az ár-érték arány figyelembe vétele mellett fordultak a sajátmárkák felé, amelyek több mint 230 FMCG-kategóriát és több mint 2000 termékcsaládot foglalnak magukban.

A jelentés azt is feltárta, hogy a sajátmárkás termékek aránya mind a hat legnagyobb európai piacon erőteljesen nőtt, a legmagasabb a penetráció Spanyolországban (47 százalék) és Németországban (41 százalék), a legalacsonyabb pedig az Egyesült Királyságban (37 százalék), ahol a vásárlók továbbra is a nemzeti márkákat vásárolják.

Nem rosszabb, csak olcsóbb? Fotó: Depositphotos
Nem rosszabb, csak olcsóbb? Fotó: Depositphotos

A jelentés másik fontos megállapítása azt mutatta, hogy a nemzeti márkák nem feltétlenül veszítenek a hűségből, de a vásárlók kisebb mennyiségben vásárolnak.

Novemberben a kis és közepes méretű gyártók az európai FMCG-értékesítés 36 százalékát adták.

A vásárlók az ehető áruk (élelmiszerek) esetében is több saját márkás terméket választanak, a legnagyobb árnövekedés szinte teljes egészében az olyan élelmiszer-kategóriákra összpontosult, mint a hűtött és a friss (alapvetően mezőgazdasági) élelmiszerek.

A nem élelmiszer-kategóriák közül a háztartási cikkek, különösen az olyan alapvető termékek, mint a mosási és higiéniai cikkek esetében a sajátmárkák térnyerése nagyobb.

A sajátmárkás termékek már nem az "olcsó" alternatívát jelentik. A vásárlók azért vásárolják őket, mert valami újat és jó minőséget kínálnak.

A sajátmárkás vásárlók– 78 százaléuk aktívan keresi a legalacsonyabb árakat - az ár és a minőség egyensúlyát keresik, 72 százalékuk figyel a termékcímkékre, 63 százalék pedig minden vásárláskor ellenőrzi a termék jellemzőit.

A kiskereskedők ezt úgy próbálják ellensúlyozni, hogy innovatív termékeket vezetnek be az új trendek köré, mint például az alkoholmentes vagy alkoholmentes sörök vagy a növényi alapú húsok.

"A kiskereskedők befektetései megtérülnek, mivel egyre több fogyasztó érzékeli, hogy a sajátmárkás termékek innovatívak és ugyanolyan jók vagy jobbak, mint a nemzeti márkák, amelyekkel versenyeznek - mondta Ananda Roy, a Circana stratégiai növekedési stratégiáért felelős globális igazgatója.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Több mint 10 ezer munkahelyet szüntet meg a japán autógyártó
Privátbankár.hu | 2025. május 13. 14:23
Veszteséggel zárta márciusban végződött pénzügyi évét a Nissan.
Vállalat Óriási leépítésre készül a Nissan
Privátbankár.hu | 2025. május 12. 15:45
Világszerte szüntetnek meg munkahelyeket.
Vállalat Nagyot dobást jelentett a UniCredit
Privátbankár.hu | 2025. május 12. 14:51
A UniCredit csoport 8,3 százalékkal, rekordszintre növelte profitját az idei első negyedévben, bevétele 2,8 százalékkal bővült.
Vállalat Kiakadtak a dolgozók: sztrájk készül a német autógyárban
Privátbankár.hu | 2025. május 12. 14:29
Szerdán indul a munkabeszüntetés.
Vállalat Dúsgazdaggá tette az egyik amerikai államot a Google
Privátbankár.hu | 2025. május 10. 13:25
A netes keresőmotort kifejlesztő és üzemeltető cég milliárdos kifizetéssel rendezte adatvédelmi vitáját Texassal.
Vállalat Jól kezdte az évet a gazdaság egyik zászlóshajója
Privátbankár.hu | 2025. május 9. 06:21
A Mol nagyobb nyereséggel zárta a 2025-ös év első negyedévét, mint a 2024-est.
Vállalat Nagyon megsínylette a kormány intézkedéseit a legnagyobb hazai bank
Privátbankár.hu | 2025. május 9. 06:10
A közel 130 milliárd forintos különadó-terhek nélkül még szebb lett volna az OTP Bank első negyedéves eredménye, ami így viszont több mint 20 százalékkal lett kisebb az egy évvel korábbinál.
Vállalat A nehézségek ellenére jó évet remél a Bosch
Privátbankár.hu | 2025. május 8. 16:59
A Bosch, a technológiák és szolgáltatások szállítója 2024-ben 90,3 milliárd eurós árbevételt ért el, ami 1,4 százalékkal – árfolyamhatások nélkül 0,5 százalékkal – marad el a 2023. évitől. A világkereskedelem kiszámíthatatlansága közepette a vállalat az idén 1 és 3 százalék közötti árbevétel-növekedést céloz meg, az árbevétel-arányos üzemi eredmény pedig várhatóan jelentősen javulni fog 2024-hez képest.
Vállalat Utoléri a vámháború az egyik legnagyobb amerikai céget
Privátbankár.hu | 2025. május 8. 08:46
Vámokat vethet ki a Boeing repülőgépekre az Európai Unió.
Vállalat Több hitelt helyezett ki és több vagyont kezelt az Erste, a profit mégis csökkent
Privátbankár.hu | 2025. május 7. 12:58
Az Erste első negyedéve számokban.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG