A Datatilsynet július 17-én közölte, hogy megbírságolják a vállalatot, ha nem korrigálja az általuk azonosított adatvédelmi jogsértéseket. A Facebook, az Instagram és a WhatsApp anyacége nem fűzött megjegyzést a bejelentéshez. A Datatilsynet előírásai szerint a Meta Norvégiában nem gyűjthet felhasználói adatokat, például a felhasználók fizikai tartózkodási helyéről, és célzott reklámozáshoz sem használhatja őket. A Meta augusztus 4-ig kapott határidőt az adatvédelmi kihágások rendezésére.
"Jövő hétfőtől napi 1 millió koronás bírság lép életbe" - mondta Tobias Judin, a Datatilsynet nemzetközi részlegének vezetője.
A bírságot november 3-ig szabták ki, de ha a norvég hatóság az Európai Adatvédelmi Testülethez fordul, akkor utóbbi határozatlan idejűvé teheti és egész Európára kiterjesztheti a döntést. Norvégia nem tagja az Európai Uniónak, de csatlakozott az EU belső piacához.
A Meta múlt héten jelentette be, hogy felhasználói hozzájáruláshoz kötné az Európai Unióban a vállalkozások számára a célzott reklámozást a Facebook és Instagram adatai alapján. A Datatilsynet viszont úgy gondolja, hogy ez a lépés nem elégséges, és a Metának kötelessége felfüggesztenie a személyes adatok belső felhasználását, amíg a hozzájárulási mechanizmus működésbe nem lép. "A Meta szerint a hozzájárulási mechanizmus megvalósítása több hónapot is igénybe vehet, és még azt sem tudjuk biztosan, hogyan fog pontosan kinézni. Időközben pedig minden nap sérülnek a felhasználók jogai" - mondta Judin. (MTI)